• Anonym (Hotell)

Någon som jobbar på Scandic eller annat hotell?

Finns det någon här som jobbar på Scandic eller i receptionen på annat hotell?

• Svar på tråden Någon som jobbar på Scandic eller annat hotell?
  • Anonym (Annat hotell)

Inte på Scandic, men på annat hotell. Något du undrar?

• Anonym (Hotell)

Det jag alltid undrat är att Scandic tex har ju en shop i lobbyn på vissa hotell o där säljs även kondomer. Om jag checkar in på hotellet och sen kommer ner o handlar kondomer. Kommer jag få frågan då om jag har ett extra sällskap i rummet som ska checkas in? 

Tänker ibland känner ju personalen i receptionen igen sina gäster och om jag har ett enkelrum o handlar kondomer blir det en sån fråga då? Eller blir man misstänkt för att köpa sex och de ringer polisen till och med? 

Min andra fråga är att om man skulle ha ett extra sällskap i sitt rum hur mycket uppgifter behöver man ange till receptionen? Jag tänker att om man skulle hitta ett one night stand o har dubbelrum måste man pinsamt registrera namn, adress och allt på personen eller räcker det att säga att man har en till o betala? 

Min första fråga undrar jag därför att vid ett tillfälle var jag sugen att köpa kondomer för att jag ville ha dem själv (solosex) men vågade inte. Sen har jag börjat fundera på vad egentligen receptionen tänker. 

Den andra frågan är för att jag höll på o få med mig ett one night en gång och sen har jag börjat fundera. 

Så mest för att stilla min nyfikenhet hur det egentligen går till. 

Tack. 

• Anonym (Annat hotell)

Efter tio är det förbjudet att ta med sig gäster på rummet.

Ingen kommer att fråga om du köper kondom, men vi håller koll på vilka som går upp på rummen.

• Anonym (Hotell)
    Anonym (Annat hotell) skrev 2025-01-11 22:18:03 följande:

Efter tio är det förbjudet att ta med sig gäster på rummet.

Ingen kommer att fråga om du köper kondom, men vi håller koll på vilka som går upp på rummen.

Så om jag kommer ner på kvällen o köper kondomer så skulle receptionen inte undra?
  • Anonym
    Anonym (Hotell) skrev 2025-01-11 23:06:05 följande:
    Så om jag kommer ner på kvällen o köper kondomer så skulle receptionen inte undra?
    Hur skulle de få några kondomer alls sålda om de ringde polisen varje gång de hade en kund?
  • Anonym (J)

Du kan nog räkna med att personalen pratar om gästerna. 100% sen är frågan om det du gör är tillräckligt intressant.

• Anonym (Hotell)

Ok, följdfråga är hur gör man om man hittar ett one night och bor på hotell. 
    Vissa hotell har jag sett information att det står att det är ok men att man ska registrera gästen. Vad innebär registrera gästen?

• Anonym (Hotell)

En annan grej är ju att man skulle kunna träffa någon annan som bor på samma hotell. Då kommer det ju inte någon ny utifrån. 

Svar på tråden Någon som jobbar på Scandic eller annat hotell?