• Jassan123

Fertilitetsutredning

Hej ! 
    Är mitt inne i en IVF resa just nu och precis som du känner jag inte heller någon som gått igenom det. Man kan känna sig rätt ensam i denna resan. 
    Jag och min sambo har försökt att bli gravida i ca 3 år. Hösten 2023 tog vi tag i saken och sökte för att få genomgå en fertilitetsutredning. Långa köer men vi fixk göra en våren 2024.  Alla prover för mig såg bra ut.  Lite trång passage i en äggledare. Sambons sperma prov visade liite lågt men inget som var oroväckande och dom tyckte att det var konstigt att vi inte blev gravida på egen hand. Men vi fick remiss för ivf ! Första mötet var i slutet av oktober och behandlingen av injektionerna började veckan efter när mensen kom! 20 november hade vi äggplock. 10 ägg blev det. Utav dom blev 6 befruktade. Blev överstimulerad och fick därför inte göra en färsk återföring . Men fick 4 stycken fina blastocyst till frysen! Pågrund att strul med ägglossningen denna månaden så blev det tyvär ingen återföring.. Så nu hoppas vi att februari blir vår tur månad🤗

Svar på tråden Fertilitetsutredning