• Tyra myra

Varför använder du Familjeliv?

Gjorde ett experiment där jag gjorde ett inlägg i en tråd under anonymt nic och bemödade mig verkligen att vara seriös.  Inlägget var på inget sätt provocerande utan redovisade mina tankar i ämnet.

I trådstarten efterlyste TS tankar kring ämnet som var av moralisk etisk karaktär

Naturligt fanns det flera oövertänkta och nästan hatiska inlägg i tråden redan men jag testade om mina välgrundade synpunkter kunde få stå oemotsagda. 

Det gick inte länge förrän mitt inlägg fick kritik från flera håll. Jag har inget emot kritik utan tar gärna en diskussion när jag känner mig någorlunda bevandrad i ämnet.  Jag tänkte att nu skulle inte kritiken få stå oemotsagd utan jag fortsatte svara på kritiken samtidigt som jag citerade de mest iögonfallande inläggen. 

Kritikerna gav aldrig upp. Jag fick helt enkelt inte tycka som jag gör, Tycker man inte att TS är en barnrumpa, mindre vetande eller synnerligen omoralisk så fick man helt enkelt inte yttra sig.

Jag undrade hur länge de skulle orka upprepa sina befängda citeringar och det skulle visa sig att de inte gav upp. Jag bestämde mig för att inte heller ge upp.  Det hela blev så tramsigt tillslut att jag hoppades på att de skulle lessna tillslut.

Exprimentet gav mig svar på frågan varför dessa hänger på FL.  

De gör det helt enkelt för att de tror sig ha makt över andra.  Det spelar ingen roll vad ämnet än är så tar de en ståndpunkt och jobbar på för att den på något sätt ska vinna. Man vill ingenting egentligen utan hugger bara en trådstart. Man kommer inte med något konstruktivt utan kritiserar bara TS och trådstarten.

Varför hänger jag då här? Ja det kan man fråga sig, men nån gång emellanåt dyker det upp intressanta diskussioner. Någon gång emellanåt kan man ge något råd eller förklara något som tacksamt tas mot av TS.

Börjar emellertid tröttna så det blir allt mer sällan jag gör några egna inlägg. 

Svar på tråden Varför använder du Familjeliv?