• Ciha

BF Oktober 2025

Hej på er! Jag hoppar in här, ny på familjeliv och nygravid! 
    Plussade den 26/1 på bim-1 lite oväntat men väldigt uppskattat ☺️ Har ett barn sedan innan, men kommer inte ihåg att molvärken var såhär tung? Någon mer som har väldigt ont i tjejmagen? Ömma bröst, trött och illamående till och från. Har 3 mf i bagaget, men idag på 4+1 slog cbs veckoindikator om till 2-3 vilket ger mig hopp 🥹 Tror bf blir 7/10?!

• Ciha

Så tråkigt, hoppas på det bästa ❤️

Är det någon som tänkt boka privat ul innan KUB? Någon som har tips i Halland/Skåne? Hur är Mama Mia på Väla? 

• Ciha
    cheryblossom skrev 2025-01-30 11:29:50 följande:
    Bor i Hbg och funderar på att boka tidigt ul där då jag hört väldigt gott om dem, så jobbigt att vänta, vill ju se att det är något där inne Hjärta 
    Åh, då kanske jag ska boka in ett tidigt ul där då för att stilla min oro 🥹 Jag vet att Tudorkliniken i Halmstad erbjuder privata ul, men att deras maskin är lite gammal. Annars är det väl Malmö skulle jag tro. 
  • Ciha
    TrueResolution skrev 2025-01-31 20:34:40 följande:

gjorde privat tidigt ultraljud där i vecka 6/7 med första barnet, var jättenöjd! Ska jag boka nytt privat ultraljud blir det förmodligen där trots att jag numera bor i Halland 😅

Kan man boka så tidigt ultraljud? På hemsidan verkar det vara möjligt först i v 8+0?? Är ju jättelångt dit 😅
  • Ciha
    Mirrorball skrev 2025-02-02 11:03:57 följande:

Tack snälla. Håller tummarna. 💕 Läste någonstans att embryot har ju nu redan fått de gener den fått och jag kan egentligen inte göra mer än att vänta samt undvika alkohol m.m samt äta folsyra som jag redan gjort dagligen i över ett år.

Känslorna pendlar verkligen.

Så skönt att få ventilera här för jag kan tänka mig att jag inte är ensam om dessa känslor. I övrigt njuter jag av detta. Har aldrig varit gravid förut så det är så många tankar och har ganska milda symptom överlag. 

Idag är mina bröst mer ömma än igår och illamåendet har börjat 🙃 Det spänner / drar lite i livmodern som början på mensvärk men gör inte ont. Har bokat ännu ett blodprov för att se hur mycket hcg ökat sedan förra veckan.

Mina algoritmer har ballat ut helt så det kommer upp massa inlägg i flödet om missfall i olika veckor, gör en halvt tokig av oro! Med det sagt är du inte ensam om att vara orolig, men en får försöka tänka att man väntar barn och inte ett missfall ❤️ 
  • Ciha
    Copywriter skrev 2025-02-02 23:01:19 följande:

Hej alla! Ny på familjeliv. 30+ som genomgått ägglossningsstimulering sedan juli, fick en biokemisk graviditet i juli och sedan dess ingenting. Men denna gång plussade vi idag! Lite oklart när vi väntar men 11-12 oktober då jag tagit ägglossningssprutor och mest troligt ägglossat 19 januari. Ganska ont i magen från och till. Någon annan som har samma besvär? 

Grattis till graviditeten! 

Har haft molvärk/mensvärk sen jag plussade och oj, vad det kan göra ont vissa dagar. Har förstått att det är normalt, mycket händer och växer i magen nu. Men finns kanske fler som kan stämma in? 😌

• Ciha
    TrueResolution skrev 2025-02-03 20:36:54 följande:

Först besöket med inskrivning hos barnmorskan idag, kändes så konstigt? Så riktigt? Samtidigt som man inte fattar att man har något som växer i magen ännu?? 

Hur gör ni med att berätta för nära & kära? När gör ni om ni inte har gjort och HUR? 😍 

Min närmsta vän fick reda på det exakt 0.324 sekunder efter jag plussade 😅 Men för resten av vår krets så kommer vi behöva hjälp med lite barnpass för första sonen för att få ihop det med besök osv, så våra föräldrar får reda på det rätt tidigt medans resten av familjen och vänner får väl reda på det efter KUB någongång om det inte syns innan dess. Känns också rätt skönt att några av våra närmsta vet relativt tidigt, är en trygghet i det. 

Vi har köpt en superfin tröja som det är broderat ?storebror? på över bröstet som vi tänkt använda för att berätta nyheten på 🥹

Ni som varit gravida tidigare, hur tidigt syntes magen andra gången? Man hör ofta att den växer snabbare andra graviditeten 🙈

• Ciha
    Mossgrön skrev 2025-02-04 10:31:36 följande:

Jag hoppar in här också, BF 15 oktober, enligt appen. Jag har varken hört av mig för inskrivning eller berättat för någon annan än min man. Det känns som att jag går och väntar på att beskedet ska vända, och att jag lika enkelt som jag blev gravid ska sluta vara det. Hade tidigt MF i oktober.. Jag vet inte när jag vågar tro att det är sant? Med första började jag tro på det först efter RUL..

När hörde ni av er till barnmorska?

Beklagar mf 💔 Men grattis till plusset! ❤️
    Hade också tidigt mf i oktober och hade redan bokat tid med barnmorskan, så jag fick avboka lika snabbt igen... Denna gången bokade jag så fort jag fick ett plus igen, så ska dit på måndag. Är då i v.6+0. Det som gör det lite lättare är att vi kan boka/avboka online så man slipper liksom prata med någon och förklara sig. Boka en tid och förklara din oro på plats, de är till för att stötta ❤️
  • Ciha
    Mirrorball skrev 2025-02-05 20:26:46 följande:
    Ska nog boka till vecka 8, då kostade det 800kr. Kännrt att jag borde kunna vänta två veckor även om tiden går lååångsamt.

Oroar man sig i onödan?
    Jag bokade privat, tidigaste dom tog emot var 8+0. Jag tänker att stillar det ens oro ens det minsta så är det värt det! 
Svar på tråden BF Oktober 2025