Inlägg från: Mevolution |Visa alla inlägg
  • Mevolution

BF Oktober 2025

Är gärna med i tråden, har bf 1 eller 2 oktober tror jag. Har fått ägglossningsstimulering och är glad att det funkade. Blir barn nummer 5 Glad

• Mevolution
    TrueResolution skrev 2025-02-03 20:36:54 följande:

Först besöket med inskrivning hos barnmorskan idag, kändes så konstigt? Så riktigt? Samtidigt som man inte fattar att man har något som växer i magen ännu?? 

Hur gör ni med att berätta för nära & kära? När gör ni om ni inte har gjort och HUR? 😍 

Så spännande, jag har inskrivning på onsdag! 
    Vi kommer vänta med att berätta tills kub är gjort. Tror vi bjuder hem närmsta familjen i samband med en födelsedag och då passar på att berätta nyheten. Kanske köper en t-shirt/body till ettåringen där det står "storebror " eller något sånt Skrattande
  • Mevolution
    Anonym (Lyrka) skrev 2025-02-08 07:46:31 följande:

Hej! Positivt på digitalt (testa tidigt) igår, även två svaga streck på apotekets egna och rfsu. Eftersom det är tidigt ska jag ta nytt imorgon för att se om stickorna ökat. 

Hade MA i december och är rätt skärrad av det. Den graviditeten hade jag INGA symtom alls. inte trött, inte svullna bröst, inte illamående. 

När fick ni era symtom? Väntar och hoppas på symtom inom de närmsta dagarna. Testade ju tidigt så förhoppningsvis nästa vecka iaf! Är i v. 5 (4+1)

Är nu ca 6+3 och illamåendet började 5+1. Är riktigt illamående och mår pyton..Har bara kräkts några gånger men jobbigt ändå. Kan inte längre dricka kaffe och har svårt med dofter. 
  • Mevolution
    Mirrorball skrev 2025-02-17 06:27:25 följande:

Hej!

Ska denna vecka på VUL och är nervös. Håller tummarna för fina besked.

Samma här, kommer då vara i vecka 7+6 om jag räknat rätt. Vi håller tummarna Solig
  • Mevolution
    Björkskogen skrev 2025-02-19 04:42:08 följande:

Hur sover ni så här i början? 
    Sedan i fredags har jag vaknat 3.30-4.tidigt men ändå överkomligt. 
    Men idag vaknade jag kl 02 och kan jävlar inte somna om. Klarvaken, som att klockan är 7-8 på morgon 😭
    Jag verkar redan öva inför nattvak 😂 

Jag sov riktigt dåligt i veckorna 5 och 6, tror hormonerna slog i taket. Är nu i vecka 7+6 och sover som en gris sen nån vecka 
  • Mevolution
    Mirrorball skrev 2025-02-19 12:08:56 följande:

Någon som gjort VUL än i typ vecka 8? Är så himla nervös. Det här är första graviditeten och vi har försökt i 8 månader. Är över 30 och känner bara oro just nu.

Jag gjorde VUL idag och såg ett tickande hjärta Hjärta 7+4 såg det ut som sa gynekologen
  • Mevolution
    Mirrorball skrev 2025-02-19 21:56:08 följande:
    Åh! Grattis!! Jag trodde jag var i 7+4 idag men är 6+0/1/2. Jag ångrar att jag inte frågade om man kan se hjärtat ticka men fick ett om några veckor igen då jag haft oregelbunden cykel och inte vet helt 100! 😅 Men om jag tittar på NC så är 6+0-4 mer rimligt! 
    Tack! Glad
    Är inte säker på att man ens alltid ser hjärtat i 6+0, tror det är lite gränsfall. Vid mitt första barn såg man inget hjärta i typ 5+nånting men en vecka senare gick det precis att se, var nog i ca 6+5 då. Hade också oregelbunden mens och visste inte vilken vecka jag var i då. Men hade de detta något avvikande hos dig hade dom sagt till
  • Mevolution

När ska ni berätta för familj/vänner om graviditeten? Har redan fått en putmage och mår illa på eftermiddagar/ kvällar så svårt att dölja när man ska umgås. Fick frågan på jobbet under veckan men blånekade förstås.
    Är rädd att berätta då de äldre barnen antagligen skulle bli ledsna om något gick snett. Är 35 så kanske är lite högre missfallsrisk än förut men har ju sett hjärtat slå. Svårt att bestämma sig tycker jagDrömmer

• Mevolution
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-21 09:19:47 följande:
    Jag kommer inte berätta något förrän v13 ul är gjord. Haft två MA som kommit innan dess och det har varit jobbigt.
    Beklagar dina MA! Hjärta Precis det jag är lite rädd för att behöva uppleva..
  • Mevolution
    Copywriter skrev 2025-02-21 12:07:36 följande:
    En del på mitt jobb vet redan, inklusive chefer. Då jag har ett stressigt arbete som ibland medför risker vill jag att de jag jobbar med ska ha förståelse om jag backar eller inte orkar. För familj väntar vi tills vi gjort kub, några vänner vet redan. Om du/ni känner för att berätta så gör det! Om det blir ma/mf så är ju det skönt om de närmsta vet också, de kan ju vara bra stöd om nu har bra relationer! ????
    Skönt att du berättat på jobbet!
    Har ju tyvärr lite blandade relationer inom familjen, några som jag vet kan ge bra stöd och några som tyvärr är lite lagda åt andra hållet.. Både vill och inte vill berätta Drömmer 
  • Mevolution
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-21 13:28:45 följande:
    Förstår det. Tror alltid att det är bäst för en själv att tänka positivt och inte låta oron över skugga allt. När det kommer till kritan kan du inget göra om det händer el inte. 
    Våra närmsta vänner var gravida samtidigt (med 5 dagars skillnad) som oss och vi hade så många underbara veckor vi fick uppleva graviditeten tillsammans. Det var definitivt jobbigt att berätta att allt sket sig men hade ett fantastiskt stöd i henne med. 
    Vet inte om jag kommer berätta denna gång. Är försiktigt positiv om man säger så. 
    Ja det stämmer nog. Tror jag ska berätta snart eftersom jag innerst inne vill berätta, och om det går åt pipsvängen slipper jag i alla fall få kommentarer från svärmor som ju önskar sig ett till barnbarn väldigt mycket. 
    Det låter jobbigt att du fick gå igenom det, men samtidigt väldigt fint att du fick så bra stöd. Förstår att det är svårt för dig att veta när du vill berätta ❤️
Svar på tråden BF Oktober 2025