BF Oktober 2025
Är gärna med i tråden, har bf 1 eller 2 oktober tror jag. Har fått ägglossningsstimulering och är glad att det funkade. Blir barn nummer 5
Är gärna med i tråden, har bf 1 eller 2 oktober tror jag. Har fått ägglossningsstimulering och är glad att det funkade. Blir barn nummer 5
Först besöket med inskrivning hos barnmorskan idag, kändes så konstigt? Så riktigt? Samtidigt som man inte fattar att man har något som växer i magen ännu??
Hur gör ni med att berätta för nära & kära? När gör ni om ni inte har gjort och HUR? 😍
Hej! Positivt på digitalt (testa tidigt) igår, även två svaga streck på apotekets egna och rfsu. Eftersom det är tidigt ska jag ta nytt imorgon för att se om stickorna ökat.
Hade MA i december och är rätt skärrad av det. Den graviditeten hade jag INGA symtom alls. inte trött, inte svullna bröst, inte illamående.
När fick ni era symtom? Väntar och hoppas på symtom inom de närmsta dagarna. Testade ju tidigt så förhoppningsvis nästa vecka iaf! Är i v. 5 (4+1)
Hej!
Ska denna vecka på VUL och är nervös. Håller tummarna för fina besked.
Hur sover ni så här i början?
Sedan i fredags har jag vaknat 3.30-4.tidigt men ändå överkomligt.
Men idag vaknade jag kl 02 och kan jävlar inte somna om. Klarvaken, som att klockan är 7-8 på morgon 😭
Jag verkar redan öva inför nattvak 😂
Någon som gjort VUL än i typ vecka 8? Är så himla nervös. Det här är första graviditeten och vi har försökt i 8 månader. Är över 30 och känner bara oro just nu.
När ska ni berätta för familj/vänner om graviditeten? Har redan fått en putmage och mår illa på eftermiddagar/ kvällar så svårt att dölja när man ska umgås. Fick frågan på jobbet under veckan men blånekade förstås.
Är rädd att berätta då de äldre barnen antagligen skulle bli ledsna om något gick snett. Är 35 så kanske är lite högre missfallsrisk än förut men har ju sett hjärtat slå. Svårt att bestämma sig tycker jag