Inlägg från: Copywriter |Visa alla inlägg
  • Copywriter

BF Oktober 2025

Hej alla! Ny på familjeliv. 30+ som genomgått ägglossningsstimulering sedan juli, fick en biokemisk graviditet i juli och sedan dess ingenting. Men denna gång plussade vi idag! Lite oklart när vi väntar men 11-12 oktober då jag tagit ägglossningssprutor och mest troligt ägglossat 19 januari. Ganska ont i magen från och till. Någon annan som har samma besvär? 

• Copywriter
    TrueResolution skrev 2025-02-03 20:36:54 följande:

Först besöket med inskrivning hos barnmorskan idag, kändes så konstigt? Så riktigt? Samtidigt som man inte fattar att man har något som växer i magen ännu?? 

Hur gör ni med att berätta för nära & kära? När gör ni om ni inte har gjort och HUR? 😍 

Vi sa först efter ultraljud men vi har blivit erbjudna UL i vecka 8. Men vi väntar nog till vi gjort fosterdiagnostik med att berätta för familj och vänner.

Någon som har tips på hur man får bukt på mag-gaserna? 😫 står inte ut! 
  • Copywriter
    Anonym (Lyrka) skrev 2025-02-08 07:46:31 följande:

Hej! Positivt på digitalt (testa tidigt) igår, även två svaga streck på apotekets egna och rfsu. Eftersom det är tidigt ska jag ta nytt imorgon för att se om stickorna ökat. 

Hade MA i december och är rätt skärrad av det. Den graviditeten hade jag INGA symtom alls. inte trött, inte svullna bröst, inte illamående. 

När fick ni era symtom? Väntar och hoppas på symtom inom de närmsta dagarna. Testade ju tidigt så förhoppningsvis nästa vecka iaf! Är i v. 5 (4+1)

Hej! Och grattis!
    5+0 idag söndag. Jag började få molvärk redan 6 dagar efter ÄL och denna har fortsatt sedan dess, dock inte konstant men dagligen. Bröstvårtorna började göra ont för snart en vecka sedan och brösten har börjat ömmar rejält senaste dagarna. Gasig och trög mage har jag också haft sedan några dagar innan vi plussade. 
  • Copywriter
    Mossgrön skrev 2025-02-09 11:56:20 följande:

5+0 idag och jag har inga symptom alls. Jag hade lite molvärk från ÄL fram till BIM ungefär. Men annars inget. Med första hade jag inga symptom heller under första och andra trimestern, under tredje semestern hade jag klåda som var riktigt jobbig under några veckor, men den försvann av sig själv. 

Även om det är skönt att må bra såklart så är det också tufft att inte ha några symptom. Jag vågar inte riktigt lita på graviditeten och kommer nog känna så tills jag får den bekräftad via UL (bokat till v 8). 

Förstår din stress över avsaknad av symtom! Hade känt likadant om jag inte känt något alls.
    För mig med mycket värk och ett par gånger riktig smärta så har jag inbillat mig att det varit en ektopisk graviditet, då jag vet vilken sida jag ÄL från från och det är den sidan som gör mest ont. Så vi är varsin sida av samma mynt, orosmyntet :(
    Vi får hålla tummarna och vänta på UL. Någon annan än jag som tycker dagarna går otroligt långsamt helt plötsligt? 😅
  • Copywriter
    Mevolution skrev 2025-02-21 08:25:59 följande:

När ska ni berätta för familj/vänner om graviditeten? Har redan fått en putmage och mår illa på eftermiddagar/ kvällar så svårt att dölja när man ska umgås. Fick frågan på jobbet under veckan men blånekade förstås.
    Är rädd att berätta då de äldre barnen antagligen skulle bli ledsna om något gick snett. Är 35 så kanske är lite högre missfallsrisk än förut men har ju sett hjärtat slå. Svårt att bestämma sig tycker jagDrömmer

En del på mitt jobb vet redan, inklusive chefer. Då jag har ett stressigt arbete som ibland medför risker vill jag att de jag jobbar med ska ha förståelse om jag backar eller inte orkar. För familj väntar vi tills vi gjort kub, några vänner vet redan. Om du/ni känner för att berätta så gör det! Om det blir ma/mf så är ju det skönt om de närmsta vet också, de kan ju vara bra stöd om nu har bra relationer! ????
  • Copywriter

Ska vara ett hjärta istället för ???? I mitt inlägg ovanför.. men jag visste inte att man inte kunde använda emotionellt från telefonen Skäms

• Copywriter
    Mirrorball skrev 2025-02-26 18:16:01 följande:
    Jag vågar inte ha sex förrän andra trimestern tror jag haha för är så orolig för att se blod för kommer överanalysera då. Tycker synd om min sambo?
    Vi har inte heller haft sex sen vi plussade! Har känt mig nojig och inte velat göra det, även haft väldigt mycket molvärk och tror inte sexet gör det bättre precis. Tänkte vänta tills vårat tidiga UL på måndag då 8+1). Tyck inte synd om din sambo! Det ska ju kännas bra för båda! Min sambo vet att jag inte känt mig sugen och inte heller försökt för att inte pusha mig och det är jag tacksam för.
  • Copywriter
    Anonym (Äntligen planera bebis) skrev 2025-02-24 18:19:01 följande:

Nu börjar vi många i gruppen ☺️ var bor alla i denna glänsde Sverige ☺️

Uppsala bor jag i!
  • Copywriter
    Mirrorball skrev 2025-03-01 09:08:56 följande:
    Jag tänkte gå med i gruppen när jag passerat 12+! ☺️
    Är inte heller med än! Vi gör ul på måndag och hoppas innerligt på goda besked! 
    Vsr på inskrivning hos barnmorskan idag veckan, och o
    Hon beräknade mig då som 8+0 medans jag själv tror 7+3 samma datum. Visst räknas ÄL som dag 14 i graviditet? Jag har ju inte haft en 28 dagars cykel sista cykeln utan hade ÄL på 18e dagen mest troligtvis (då jag tog ovitrelle är jag ganska säker) 
  • Copywriter

Var på mitt tidiga ultraljud idag! Fick se ett litet tickande Hjärta
    Har varit väldigt nervös så skönt att det är gjort! Blev också framflyttad frpn 8+1 till 8+2-3 så BF är 9e eller 10e oktober Hjärta

• Copywriter
    Mirrorball skrev 2025-03-03 19:38:23 följande:
    Grattis! 😍 Då är vi i lika vecka. Ska på ett uppföljnings UL om ett par dagar då det var så litet för ett par veckor sedan ☺️ Håller tummarna För att jag också får se ☺️
    Håller tummarna för dig! 
    Och till er andra så blev jag erbjuden ett av min fertilitesklinik då jag ägglossningstimulerats pga pcos ☺️. 
    Nu känns det på något sätt riktigt, har ibland trott att jag inbillar mig trots alla symtom! 
    Även fått xonvea för illamående som jag ska testa ikväll. Idag har min lergigan comp inte hjälpt alls 🤢
  • Copywriter
    Mirrorball skrev 2025-03-12 11:30:18 följande:
    Glömde återkoppla ❤️ såg ett hjärta ticka och är nu i 9+4 🥳
    Grattis! Har väntat på ditt inlägg ❤. Som du säger då är vi bara ett par dagar ifrån varann! Jag är i 9+5/9+6 nu! Visst var det ditt första barn mirrorball? 
Svar på tråden BF Oktober 2025