Inlägg från: Anonym (Äntligen planerad bebis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Äntligen planerad bebis)

BF Oktober 2025

Hej

Jag nyligen plussat o är nu i vecka 4 3+5
    Så jag är färsk gravid här hos er o orolig hela tiden nu är när vår graviditet är planerad med min nya sambo som vi tyvärr gjort 2 st oplanerad graviditet som vi har avbryta så nu har vi bestämt att denna är vår planerad bebis o nu är oron inne att o hoppas bebis vill stanna när vi är redo för dig ☺️

Jag har 4 +1 änglabarn barn sedan innan  o min sambo har 4 barn sedan innan 
    Så vi blir stor familj när alla våra barn kommer hem ☺️
    Vi är båda är  36+

Jag kommer någ få göra kub eller fostervattenprov eller bad det heter när man är 35+ i graviditet o jag är livrädd o har ingen anning hur man ska göra för att det, man bruka göra det tidigt i graviditet eller hur? Innan vecka 12??

Grattis till era graviditet allihopa ♥️

Mina symtomer är av ömma bröst o trött är mesta just nu för mig o är nu vecka 5 4+2
    är beräknad 18okt o tiden går riktigt sakta
    Vill bara vecka 12 är här

Bara tipsa er alla att börja äta tidigt med folsyra med tips av barnmorskan jag tar 2 gånger om dagen mittval Gravid är 500 g folsyra o det perfekt mängd ☺️

Väntarpå4an skrev 2025-02-10 17:55:14 följande:
    Vi är nästan exakt lika långt, är i v. 4+3 ❤️ vill med ha vecka 12 nu nu nu 🤣

Jag äter ren folsyra, är det 500g /dag som är rekommenderat? Ska kolla vad mina tabletter är. 
    Härligt är nån i samma datum ☺️

Ingen anning faskigt för hon gav mig bara att äta folsyra o i min tabletter så ger dem 500g/2st 🤗

Kolla gärna dina så kan man genföra hur mkt du har mot mina 👍☺️🤗
    Väntarpå4an skrev 2025-02-10 20:25:07 följande:
    Mina är 200 mikrogram 😊 enligt chatgpt ska man äta 400-500/dag så jag får ta en tablett till. Så bra att du skrev det, annars hade jag ätit hälften mot rekommenderat 🙈
    Bara köra en till tablett så blir det bra ☺️ tar en på morgonen o en åå kvällen men nu lär jag tänker så varför gör jag så 😴😂 lika bra ta båda ist

Tar oxå järn för är så trött o får säkert utöka som jag alltid fått gjort av alla mina graviditer så börja tidigt nu så kanske tröttheten släpper lite ☺️ 
    Väntarpå4an skrev 2025-02-11 06:14:23 följande:
    Haha nä det går nog lika bra att ta dom tillsammans 😊
    Jag kommer nog också behöva ta järn tillslut men väntar gärna in det, då min mage stannar helt på dom tabletterna 🤣
    Då ska jag göra så ist så slipper man tänka att man har glömt att ta på kvällen ☺️ hehe

Hur gamla är dina andra barn? ❤️ 
    Hopsanhejsan skrev 2025-02-11 08:09:31 följande:
    Mitt andra barn är två. Läskigt
    Mina barn är blir iår

14 år flicka 
    13år flicka  änglabarn
    12år pojke 
    10år flicka 
    7år pojke  

Min sambo barn blir
    15år pojke
    14år flicka 
    10år flicka 
    7år flicka 

Stor familj när alla är hemma ❤️

Tog ett test idag för var mer säker

bim +4

Lilloppan skrev 2025-02-14 19:38:29 följande:

Denna känslan!

Denna känsla är underbara 🥰

Nu har man mkt fundering, när ska man ringa bm för inskrivning nu när jag är 36+ när jag ändå inte behövde komma in tidigare med andra graviditet när man var yngre senare vid vecka 12 ungefär men nu när man är äldre så vad som händer nu 🙈  skäms för att fråga ❤️

Nueslyn skrev 2025-02-14 21:32:39 följande:
    Är också 36 och jag tänkte vänta tills nästa vecka då jag är i v 6, men känner ingen stress över det mer än att hitta en bra barnmorskemottagning. Hade dock lite panik med mina andra då båda va oplanerade och då ringde jag typ direkt 😅.
    Ok tror jag väntar till 8+
    Går in till v6 5+0 imrogon ❤️
    Björkskogen skrev 2025-02-16 05:44:09 följande:

Hey Girls! Jag fick va med er 😭🥰 plussa igår på äl+8 👀 och idag är det starkare!! 
    Fortfarande i chock typ. Va helt säker på att det skulle va negativt igår, ack så fel jag hade 😂 
    BF blir  31 Oktober. 

Så underbart o grattis o välkommen in till oss ♥️
Svar på tråden BF Oktober 2025