Inlägg från: Mossgrön |Visa alla inlägg
  • Mossgrön

BF Oktober 2025

Jag hoppar in här också, BF 15 oktober, enligt appen. Jag har varken hört av mig för inskrivning eller berättat för någon annan än min man. Det känns som att jag går och väntar på att beskedet ska vända, och att jag lika enkelt som jag blev gravid ska sluta vara det. Hade tidigt MF i oktober.. Jag vet inte när jag vågar tro att det är sant? Med första började jag tro på det först efter RUL..

När hörde ni av er till barnmorska?

• Mossgrön

5+0 idag och jag har inga symptom alls. Jag hade lite molvärk från ÄL fram till BIM ungefär. Men annars inget. Med första hade jag inga symptom heller under första och andra trimestern, under tredje semestern hade jag klåda som var riktigt jobbig under några veckor, men den försvann av sig själv. 

Även om det är skönt att må bra såklart så är det också tufft att inte ha några symptom. Jag vågar inte riktigt lita på graviditeten och kommer nog känna så tills jag får den bekräftad via UL (bokat till v 8). 

• Mossgrön
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-11 10:05:27 följande:

Hej! Har bf 8/10 och har sån mensvärk vilket gör mig jätteorolig. Till det hör att jag hade ömma bröst tidigare men det har bara försvunnit. Någon som känner igen sig? Har ett sent missfall bakom mig i september, MA i v 19 där fostret dött v 13.. jag håller på att bli galen :( 

Beklagar ditt MA, det måste ha varit väldigt tufft. Kan du boka in ett tidigt UL för att lugna lite? Vad jag vet är det inte omöjligt att symptom kommer och går, och att mensvärk kan vara ett tidigt symptom (livmodern växer ju). Jag är själv i vecka  5+2 och har inga symptom alls. Hoppas du får klarhet och kan känna lite lugn snart. <3
  • Mossgrön
    Mirrorball skrev 2025-02-19 17:30:17 följande:
    Blev bakåtflyttat en vecka så är i början på vecka 7. Man såg en liten rund grej men ska tillbaka om ett par veckor och följa upp!
    Gjorde du VUL idag? Spännande! Kunde man se hjärtslaget? 🥹
  • Mossgrön

Tidigt ultraljud idag. Fick se det lilla hjärtat och graviditeten mätte till 8+6, inte 8+3 som apparna föreslagit. ska lämna blodprov för KUB redan nästa vecka. Sån skön känsla att bekräftat att det ligger en (och bara en!) liten där inne : ) 

• Mossgrön
    Monki19 skrev 2025-03-07 12:42:09 följande:

Började blöda sedan igår och jag har en del smärta. Det är högst troligt ett missfall nr 2 för oss just nu. Ska behålla tiden för VUL på onsdag men har inga större förhoppningar att det kommer visa något. Om inget syns så drar jag mig tillbaka och laddar om på nytt.  
    Önskar bättre lycka till er andra!🍀❤️

Åh så tufft 💔 Det är inte ovanligt med blödning i tidig gravidite. Håller tummarna för att det inte är något och att du får se en liten bebis på UL ♥️
  • Mossgrön
    123hejhej skrev 2025-03-26 14:15:24 följande:

Har inte fått tid för TUL förrän 7/4 och då kommer jag ha gått in i vecka 14, fixade ett extra som jag är på väg till just nu.. är SÅÅ nervös jag klarar inte ett missfall/ma till och vill så gärna ha min lilla bebbe.. 

Hur gick det på UL? 

Jag har mitt inför KUB nästa vecka. Också jättenervös. 

• Mossgrön
    123hejhej skrev 2025-03-27 21:29:21 följande:

Det gick bra❤️ såg en liten rackare som levde och verkade må bra! 

Håller tummarna att allt går bra för dig med nästa vecka! Uppdatera oss gärna❣️

Så skönt att höra! 

jag skriver här efter mitt. :) 

• Mossgrön

Gjorde UL för kub idag och fick se lille knodden 🥲 Allt såg bra ut. Fick sannolikhet 1:20 000 på Trisomi 18 och 13, men 1:1729 på Trisomi 21 (Downs syndrom). Troligen min ålder (35) som drog upp sannolikheten. 

Vi har sagt att det inte ska påverka vårt beslut om graviditeten oavsett, men jag vill veta vad vi ska förvänta oss. Så jag vet inte om jag själv vill gå vidare med Nipt bara för att få fler svar? Samtidig såg ju allt som de kunde mäta fint ut, det är ju ett bra svar. 

Svar på tråden BF Oktober 2025