• Nueslyn

BF Oktober 2025

Tänkte smyga in här. Är fortfarande väldigt tidigt och har bim på onsdag men plussade i helgen på tidigt test och fick tydligt plus imorse på vanligt. Om allt går vägen är detta mitt tredje (har två tonåringar) men min mans första. Är 36 så allt han hända med tanke på min ålder och missfallsrisken. Så väntar med att gå med i facebookgruppen ett tag till {#emotions_dlg.flower}

• Nueslyn
    Väntarpå4an skrev 2025-02-10 14:51:46 följande:

Håller med om nervositeten om avsaknaden av symptom. Jag har ytterst lite och det hade absolut likväl kunnat vara menssymptom. Jag har dessutom 2 mf på raken bakom mig så jag är såååå rädd.
    Har bokat in tidigt ul 11 mars men det är ju en evighet dit😅🙈

Hur känner ni andra? 

Har inte heller så mycket symtom. Skulle kunna vara menssymtom för mig med, det är väldigt likt. Molvärken känns som att mensen ska komma närsomhelst. Jag har aldrig haft missfall så kan inte relatera till det, men detta är första försöket så känns nästan lite för bra för att vara sant att bli gravid och få behålla det. Mina andra var inte planerade så första gången jag försökt bli gravid ska tilläggas. Försöker tänka positiv och låta mig vara glad åt graviditeten även om man ännu inte vet hur det slutar. Håller tummarna att du kan få njuta lite och slappna av även om jag förstår att det är lättare sagt än gjort. Var väldigt orolig för allt möjligt under mina andra graviditeter och tror det är helt normalt Hjärta
  • Nueslyn
    Väntarpå4an skrev 2025-02-11 18:09:03 följande:
    Precis, så lätt att glömma som det är redan😅

De är 15, 14 och 8 år ❤️ (I år). Vilken/vilka åldrar har du? 
    Anonym (Äntligen planerad bebis) skrev 2025-02-11 08:28:50 följande:
    Mina barn är blir iår

14 år flicka 
    13år flicka  änglabarn
    12år pojke 
    10år flicka 
    7år pojke  

Min sambo barn blir
    15år pojke
    14år flicka 
    10år flicka 
    7år flicka 

Stor familj när alla är hemma ❤️

Kul att se att fler väntar sladdis. Jag är beräknad 22/10 med (förhoppningsvis) nr 3. Har en son på 14 och en dotter på 11. Känns overkligt och kommer nog göra ett bra tag till. 
  • Nueslyn
    Anonym (Lyrka) skrev 2025-02-10 22:18:18 följande:

Juste! Undrar också när ni hör av er till bm, speciellt ni med mf/ma i bagaget? Jag vill helst inte ta ut något i förskott men hade såklart varit skönt om man får ett tidigt ultraljud. I VGR där jag bor är första besöket online, funderar på om man kan skippa det. Fick ju liksom den infon för bara ett par månader sen.

Har inget mf/ma i bagaget men jag väntar till v 6 innan jag ringer bm, mest med tanke på min ålder (36) och risken för missfall. Vågar inte heller ta ut något i förskot. 

• Nueslyn
    Väntarpå4an skrev 2025-02-12 05:58:41 följande:
    Känner samma. Jag hade dessutom bestämt mig för att vara klar. Ganska länge har jag känt så men sen träffade jag min nuvarande sambo som inte har några barn och helt plötsligt kändes det så självklart med en till❤️ 
    Men jag har så svårt att förstå att jag ska ha en liten igen😅 
    Jag har sagt flera år att jag inte ska ha fler. Men började öppna upp för tanken för nåt år sedan att om jag träffar något så är inte den dörren helt stängd, var liksom öppen för båda alternativen. Men när jag träffade min nuvarande man som inte heller har barn så var det också självklart med en till ❤️. Tog digitalt idag som visade gravid 2-3 så det kändes skönt, har bim idag. Ska inte testa mer nu om jag inte börjar blöda eller något annat händer. Håller tummarna för oss alla i tråden 🙏🏻
  • Nueslyn
    Anonym (Lyrka) skrev 2025-02-12 07:24:11 följande:

Hur tänker ni med tidigt ultraljud? Är det något ni kommer be om hos barnmorskan? Jag tror att min barnmorska kommer att säga nej, trots ma i vintras. Är också väldigt kluven till hur jag ska tänka. Vet ju att det är en ögonblicksbild och sttt allt kan hända, kanske vävs in i falsk trygghet. Så svårt! Hur tänker ni andra?

Jag kommer inte göra något innan KUB. Mina förra graviditeter var jag så ung så KUB gjordes aldrig. Då gjorde jag tidigt ultraljud för annars hade jag fått vänta till RUL och det kändes extremt långt. Men kan säga att det inte stillade min oro särskilt mycket, oroade mig hela tiden för nya saker. Så nu har jag valt att inte göra eftersom jag ändå ska göra KUB och det är efter v 12 som missfallsrisken minskar avsevärt. Men tycker absolut att du ska prata om din oro med barnmorskan och se vad hon säger. Sen har du alltid möjligheten att gå privat och göra ultraljud. Om du är väldigt orolig så kanske det är bättre att ta en titt så kanske det stillar din oro {#emotions_dlg.flower}

• Nueslyn
    Väntarpå4an skrev 2025-02-12 09:04:10 följande:
    Ibland vänder livet helt enkelt ❤️❤️
    Jag har fortsatt att ta stickor för att se att de ökar. Kommer ta veckan ut iaf. Jag har bim imorgon. Funderar på att köpa sånt digitalt som visar veckor också för att se att det slår över till 2-3 

det finns en tabell med de digitala som jag tycker va bra att gå efter så jag tycker dom är bättre än att analysera styrkan på strecket. Men testade också med vanliga stickor fram till igår för att se så dom ökade fint vilket dom gjorde. Var mer stress att plussa innan bim än vad jag hade räknat med 😅

• Nueslyn
    Väntarpå4an skrev 2025-02-12 21:36:20 följande:
    Följde den med i testet? Får nog ta en sån då 😊
    Haha ja det är en sjuk stress det där med testandet

Det tror jag inte utan jag hittade denna på engelska, jag tänker att det bör vara likadant test. 

• Nueslyn
    Anonym (Äntligen planerad bebis) skrev 2025-02-14 21:15:57 följande:

Nu har man mkt fundering, när ska man ringa bm för inskrivning nu när jag är 36+ när jag ändå inte behövde komma in tidigare med andra graviditet när man var yngre senare vid vecka 12 ungefär men nu när man är äldre så vad som händer nu 🙈  skäms för att fråga ❤️

Är också 36 och jag tänkte vänta tills nästa vecka då jag är i v 6, men känner ingen stress över det mer än att hitta en bra barnmorskemottagning. Hade dock lite panik med mina andra då båda va oplanerade och då ringde jag typ direkt 😅.
  • Nueslyn
    Anonym (Äntligen planerad bebis) skrev 2025-02-14 21:44:59 följande:
    Ok tror jag väntar till 8+
    Går in till v6 5+0 imrogon ❤️
    Jag hade velat ha mitt första besök när jag är runt v 8-10, så man hinner med att bokas in på KUB osv. Vet att vården är ansträngd och att det kan vara svårt att få tider så vill inte råka gå för långt för KUB 🥰. Annars hade jag nog också väntat lite längre. 
  • Nueslyn
    Väntarpå4an skrev 2025-02-14 23:22:25 följande:
    Jag har tid nästa vecka 5+4 också 36+ mest för här är det ett onlinebesök först innan det riktiga och jag vill försöka få till ett tidigt ultraljud 
    Gud va skönt med onlinebesök. Det hoppas jag att min mottagning kan erbjuda också 🥰. Hoppas du har möjlighet att få ett tidigt ultraljud ❤️
Svar på tråden BF Oktober 2025