Inlägg från: Anonym (Lyrka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lyrka)

BF Oktober 2025

Hej! Positivt på digitalt (testa tidigt) igår, även två svaga streck på apotekets egna och rfsu. Eftersom det är tidigt ska jag ta nytt imorgon för att se om stickorna ökat. 

Hade MA i december och är rätt skärrad av det. Den graviditeten hade jag INGA symtom alls. inte trött, inte svullna bröst, inte illamående. 

När fick ni era symtom? Väntar och hoppas på symtom inom de närmsta dagarna. Testade ju tidigt så förhoppningsvis nästa vecka iaf! Är i v. 5 (4+1)

• Anonym (Lyrka)

Tack för alla svar angående symtom. Har lite mensvärk men inget annat än. Hoppas att iaf ömma bröst kommer i dagarna. Så psykiskt jobbigt att inte veta hur det går/kommer att gå, speciellt med ett MA i bagaget. Funderar på om man kan lämna blodprov för att följa HCG,  någon som gjort det? Antar att man får gå privat

grattis till alla er som plussat! Jag ser att jag har ungefär  samma bf som några av er, 16/17 oktober står det i mina appar!

• Anonym (Lyrka)

Juste! Undrar också när ni hör av er till bm, speciellt ni med mf/ma i bagaget? Jag vill helst inte ta ut något i förskott men hade såklart varit skönt om man får ett tidigt ultraljud. I VGR där jag bor är första besöket online, funderar på om man kan skippa det. Fick ju liksom den infon för bara ett par månader sen.

• Anonym (Lyrka)

Hur tänker ni med tidigt ultraljud? Är det något ni kommer be om hos barnmorskan? Jag tror att min barnmorska kommer att säga nej, trots ma i vintras. Är också väldigt kluven till hur jag ska tänka. Vet ju att det är en ögonblicksbild och sttt allt kan hända, kanske vävs in i falsk trygghet. Så svårt! Hur tänker ni andra?

• Anonym (Lyrka)

Stort grattis till alla + 😍

är i v. 6+2 nu och har fått ömma bröstvårtor. tjoho! Hoppas på lite fler symtom (kanske konstigt, men fick ett MA i vintras och hade inga symtom alls på graviditeten då). Funderar fortfarande fram och tillbaka på om jag ska boka ett tidigt ultraljud eller ej?

hur som, har försökt gå med i gruppen på fb. Blir nekad och jag tror att det är för att jag behöver besvara frågor innan, men jag får inte upp några? kvittar hur många gånger jag avbryter ansökan och börjar om, kommer inte några frågor. Någon annan som har samma??

• Anonym (Lyrka)
    Anonym (Libby-Lo) skrev 2025-03-02 19:33:40 följande:

Hej! Jag gick med i gruppen på Facebook men kände den var lite stor för att vilja kommentera eller dela privata saker. Sedan mitt förra barn har jag haft en mammagrupp på Facebook (som fortfarande är aktiv) där vi bestämde oss för att vara max 40 st. Är det någon som skulle vara intresserad av en lite mindre grupp, vi kan bestämma antalet tillsammans och så är det först till kvarn? :)

Absolut. Var också med i en sån, tror typ att länken räckte till X antal klick/förfrågningar? Fattar ni hur jag menar? har ingen aning om hur man gör en grupp, men är gärna med i en mindre :)
  • Anonym (Lyrka)

7+6 idag och har haft några dagar med jobbig mensvärk. Hanterbart men om jag inte varit gravid hade jag nog tagit Alvedon ett par gånger. Är det någon som känner igen sig? Läser att det kan ?dra? lite i denna vecka men tycker mer det värker.

Är orolig för det mesta, både mf och utomkveds, efter ett MA i december. Inga blödningar som tur är, liiiite ömma bröstvårtor och lite extra trött tror jag. 

• Anonym (Lyrka)
    Monki19 skrev 2025-03-07 12:42:09 följande:

Började blöda sedan igår och jag har en del smärta. Det är högst troligt ett missfall nr 2 för oss just nu. Ska behålla tiden för VUL på onsdag men har inga större förhoppningar att det kommer visa något. Om inget syns så drar jag mig tillbaka och laddar om på nytt.  
    Önskar bättre lycka till er andra!🍀❤️

Så tråkigt att läsa! Håller mina tummar för att det ska se bra ut på onsdag. Ta hand om dig!❤️
  • Anonym (Lyrka)
    Björkskogen skrev 2025-03-12 13:21:54 följande:

Tror jag fått missfall 😭 har normal mensblödning typ. Jävla piss, vi som va så glad 😞

samma här... eller jag blödde igenom mina jeans men nu har det varit lugnare en stund. Vågar dock inte resa mig upp? gyn tar inte emot och den privata som finns närheten av mig har inte tid på flera veckor?olidligt att behöva vänta. Hade du gjort något tidigt ultraljud innan?
  • Anonym (Lyrka)
    Björkskogen skrev 2025-03-12 17:18:39 följande:
    Ja men samma här, ligger i sängen och vill inte kliva upp 😞 
    Nej har mitt första på tisdag. Men ska försöka få komma på gyn ändå imorgon. Vill bara veta vad som händer. 
    Hoppas du får en tidigare tid. Hatar den här ovissheten. Jag gick igenom samma i december och orkar inte med den här känslan. Att liksom hoppas hoppas hoppas in i det sista men ändå inte få något svar. 
  • Anonym (Lyrka)
    Björkskogen skrev 2025-03-12 17:34:40 följande:
    Ja jag har haft ett ma för flera år sen så jag vet vad du menar. Åker hellre upp och får det kollat och att det kanske visar att jag är bara I v5 eller nåt avvikande från vad jag faktiskt är. Då kan man iaf ställa in sig på att det är ett missfall. 
    Konstig blödning iaf, från ingenstans kom det massa blod. Inga klumpar eller så. Inte haft bruna flytningar eller nåt innan. Känner mig gravid. 
    Har inte ont som mensvärk heller.
    Håller absolut med! Funderar på om jag ska ta ett test med veckor men vet inte om det kommer göra mig mer eller mindre hoppfull och vad som är bäst. Jag har haft lite mensvärk i veckan, tänkt att det är på grund av att livmodern växer. Men inget idag så kom också som en chock för mig också. Jag ska ringa gyn imorgon igen. Skönt dock att du inte har mensvärk, borde ju vara något positivt i alla fall?!
  • Anonym (Lyrka)
    Björkskogen skrev 2025-03-12 17:48:38 följande:
    Det kan ju vara ett alternativ fast hcg kan väl vara högt rätt länge. 
    Ja ring och tjata kanske hjälper. Sjukt att dom inte bara tar in en och kollar på en gång. Det är ju så enkelt att kolla. Hoppas dom är snällare med mig imorgon. 
    Ja att inte ha ont ger ju liiiite hopp. Vill verkligen inte byta tillbaka till BIM-grupp ????
    Hur har det gått för dig? Jag har sovit skitdåligt, ska ringa gyn om en timme och försöka tigga till mig en tid. Blir nog svårt dock eftersom jag inte har ont. 
  • Anonym (Lyrka)
    Björkskogen skrev 2025-03-13 06:38:06 följande:
    Samma här, sovit kasst. 
    Blöder än. Lite mindre än mens, kommer mest när jag sitter på toan. Dock fått ont, mer åt vänstersidan. Kan knappast bli nekad kontroll då jag har ensidigt ont. 

Jag fick en tid i eftermiddag. Pratade för en gångs skull (känns det som) med en varm människa som förstod min oro. Nu börjar ju dock ångesten att faktiskt få veta. 

Hoppas att din smärta släpper snaer, men att du i alla fall får komma på en tidigare kontroll eftersom den är ensidig. Tänker att det är bättre att veta, även om man inte får det svar man önskar. Kram på dig❤️

• Anonym (Lyrka)
    Björkskogen skrev 2025-03-13 13:46:48 följande:

Gjort ul nu. Finns en där inne som lever, vi såg hjärtat och den mäter exakt som den ska v6+6 ❤️🥰. Såg ut som det varit 2 från början och en som stannat av. Kanske den som är på väg ut nu. Risken är dock stor att den drar med sig den som lever oxå. Vi får se. Fick ny tid om 2 veckor. 

Åh! Säger som Mirrorball, heja bebisen!❤️ nu håller vi tummarna och tänker positiv!
    På mitt ul såg läkaren en blödning men också ett hjärtslag! Trodde inte att det var sant! Vet inte vad blödningen beror på men hon sa att jag ev kommer blöda lite till för hon såg en liten blodansamling på ultraljudet. 8+5 här (- 1 dag)❤️
  • Anonym (Lyrka)
    Björkskogen skrev 2025-03-17 09:29:01 följande:

Lyrka hur går det för dig? Slutat blöda? ❤️

Jag slutade blöda dagen efter. Tänkte då att jag skulle försöka att inte gå in och läsa här tills ultraljudet i v.12, men idag har det kommit bruna flytningar. Jag hoppas att det är den blodet som ev fanns kvar när hon tittade med ultraljudet förra veckan men ger mig ändå ångest😩😢 skönt att det såg bra ut på ditt andra ultraljud!
Svar på tråden BF Oktober 2025