Inlägg från: Väntarpå4an |Visa alla inlägg
  • Väntarpå4an

BF Oktober 2025

Hej 
    Hoppar in här ❤️ bim på torsdag men plussade igår, är i vecka 5 (4+3). 
    Väntar mitt 4e barn, denna graviditeten har haft en krokig väg hit. Började försöka i juli 2024, fått två mf på vägen så hoppas nu att denna väljer att stanna kvar🙏

Kan någon länka till rätt grupp på fb. Såg att det finns två :)

• Väntarpå4an

Håller med om nervositeten om avsaknaden av symptom. Jag har ytterst lite och det hade absolut likväl kunnat vara menssymptom. Jag har dessutom 2 mf på raken bakom mig så jag är såååå rädd.
    Har bokat in tidigt ul 11 mars men det är ju en evighet dit😅🙈

Hur känner ni andra? 

• Väntarpå4an
    Nueslyn skrev 2025-02-10 17:26:51 följande:
    Har inte heller så mycket symtom. Skulle kunna vara menssymtom för mig med, det är väldigt likt. Molvärken känns som att mensen ska komma närsomhelst. Jag har aldrig haft missfall så kan inte relatera till det, men detta är första försöket så känns nästan lite för bra för att vara sant att bli gravid och få behålla det. Mina andra var inte planerade så första gången jag försökt bli gravid ska tilläggas. Försöker tänka positiv och låta mig vara glad åt graviditeten även om man ännu inte vet hur det slutar. Håller tummarna att du kan få njuta lite och slappna av även om jag förstår att det är lättare sagt än gjort. Var väldigt orolig för allt möjligt under mina andra graviditeter och tror det är helt normalt Hjärta
    Det är typ som mina symptom då. Egentligen bör man vara glad för att man mår bra, det kan snabbt vända men tiden får mer än gärna gå i en rasande tackt nu😅
    Jag ska försöka finna glädje i denna graviditeten också, om det sker så finns det ändå inget jag kan göra åt det. Mina andra grav har gått bra och har aldrig haft några super tydliga symptom eller besvär. 
  • Väntarpå4an
    Anonym (Äntligen planerad bebis) skrev 2025-02-10 15:53:55 följande:

Mina symtomer är av ömma bröst o trött är mesta just nu för mig o är nu vecka 5 4+2
    är beräknad 18okt o tiden går riktigt sakta
    Vill bara vecka 12 är här

Bara tipsa er alla att börja äta tidigt med folsyra med tips av barnmorskan jag tar 2 gånger om dagen mittval Gravid är 500 g folsyra o det perfekt mängd ☺️

Vi är nästan exakt lika långt, är i v. 4+3 ❤️ vill med ha vecka 12 nu nu nu 🤣

Jag äter ren folsyra, är det 500g /dag som är rekommenderat? Ska kolla vad mina tabletter är. 
  • Väntarpå4an

Är det någon som har erfarenhet utav easy@home stickorna? Jag vill följa några dagar för att se så att de blir starkare. Men vet någon om de är tillförlitliga eller om de kan svikta i sin intensitet oavsett hormon nivå?

• Väntarpå4an
    Anonym (Äntligen planerad bebis) skrev 2025-02-10 19:40:00 följande:
    Härligt är nån i samma datum ☺️

Ingen anning faskigt för hon gav mig bara att äta folsyra o i min tabletter så ger dem 500g/2st 🤗

Kolla gärna dina så kan man genföra hur mkt du har mot mina 👍☺️🤗
    Mina är 200 mikrogram 😊 enligt chatgpt ska man äta 400-500/dag så jag får ta en tablett till. Så bra att du skrev det, annars hade jag ätit hälften mot rekommenderat 🙈
  • Väntarpå4an
    Anonym (Lyrka) skrev 2025-02-10 22:18:18 följande:

Juste! Undrar också när ni hör av er till bm, speciellt ni med mf/ma i bagaget? Jag vill helst inte ta ut något i förskott men hade såklart varit skönt om man får ett tidigt ultraljud. I VGR där jag bor är första besöket online, funderar på om man kan skippa det. Fick ju liksom den infon för bara ett par månader sen.

Jag har haft två mf på raken och kände precis som du ska jag behöva ha ett tredje online besök igen (tillhör också vgr). Jag bokade iaf in mig nästa vecka just för jag vill försöka få till ett tidigt ul. 
  • Väntarpå4an
    Anonym (Äntligen planerad bebis) skrev 2025-02-10 22:20:08 följande:
    Bara köra en till tablett så blir det bra ☺️ tar en på morgonen o en åå kvällen men nu lär jag tänker så varför gör jag så 😴😂 lika bra ta båda ist

Tar oxå järn för är så trött o får säkert utöka som jag alltid fått gjort av alla mina graviditer så börja tidigt nu så kanske tröttheten släpper lite ☺️ 
    Haha nä det går nog lika bra att ta dom tillsammans 😊
    Jag kommer nog också behöva ta järn tillslut men väntar gärna in det, då min mage stannar helt på dom tabletterna 🤣
  • Väntarpå4an
    Anonym (Äntligen planerad bebis) skrev 2025-02-11 06:43:00 följande:
    Då ska jag göra så ist så slipper man tänka att man har glömt att ta på kvällen ☺️ hehe

Hur gamla är dina andra barn? ❤️ 
    Precis, så lätt att glömma som det är redan😅

De är 15, 14 och 8 år ❤️ (I år). Vilken/vilka åldrar har du? 
  • Väntarpå4an
    Nueslyn skrev 2025-02-11 18:26:33 följande:
    Anonym (Äntligen planerad bebis) skrev 2025-02-11 08:28:50 följande:
    Mina barn är blir iår

14 år flicka 
    13år flicka  änglabarn
    12år pojke 
    10år flicka 
    7år pojke  

Min sambo barn blir
    15år pojke
    14år flicka 
    10år flicka 
    7år flicka 

Stor familj när alla är hemma ❤️

Kul att se att fler väntar sladdis. Jag är beräknad 22/10 med (förhoppningsvis) nr 3. Har en son på 14 och en dotter på 11. Känns overkligt och kommer nog göra ett bra tag till. 
    Känner samma. Jag hade dessutom bestämt mig för att vara klar. Ganska länge har jag känt så men sen träffade jag min nuvarande sambo som inte har några barn och helt plötsligt kändes det så självklart med en till❤️ 
    Men jag har så svårt att förstå att jag ska ha en liten igen😅 
Svar på tråden BF Oktober 2025