Inlägg från: Mirrorball |Visa alla inlägg
  • Mirrorball

BF Oktober 2025

Hej! 

Jag plussade idag, tror jag. Det är svagt men en synlig linje så ska testa igen för säkerhetsskull senare i veckan. Det känns overkligt. Första barnet och vi har försökt i 8 månader. Så hpppas verkligen det blir något i oktober 2025! ❤️

• Mirrorball

Jag har mest lurkat omkring i grupperna här och deltagit då och då. Men nu går jag med i denna tråd!

Jag plussade i söndags med ett svagt streck och tog ett digitalt idag som sa ?Gravid 1-2 veckor?!! Vi har försökt i över 8 månader så det var helt overkligt att se detta! 🥹 Aldrig varit gravid förut och är över 30.

Bf i mitten på oktober förstår jag det som om allt går som det ska. ❤️ Håller tummarna.

• Mirrorball
    Mirrorball skrev 2025-01-28 19:05:59 följande:

Jag har mest lurkat omkring i grupperna här och deltagit då och då. Men nu går jag med i denna tråd!

Jag plussade i söndags med ett svagt streck och tog ett digitalt idag som sa ?Gravid 1-2 veckor?!! Vi har försökt i över 8 månader så det var helt overkligt att se detta! 🥹 Aldrig varit gravid förut och är över 30.

Bf i mitten på oktober förstår jag det som om allt går som det ska. ❤️ Håller tummarna.

Haha insåg att jag redan hade skrivit i tråden. Är så förvirrad haha! Fick ett digitalt plus idag i alla fall. Och BF 10/10 enligt NC.
  • Mirrorball
    nannylovisa skrev 2025-01-28 19:21:05 följande:

Kul, grattis! Jag har också BF 10/10 ❤️ Jag plussade igår, fick också 1-2 på clearblue då 

Grattis!!! 🥰
  • Mirrorball
    NassaNisse skrev 2025-01-28 19:50:32 följande:

Hej! 

jag är super orolig att det är nått fel! Jag är på bim +2 och mina gravtest blir knappt starkare! Dom är starkare än första gången jag plussa men nu känns dom som dom stannat, det är svagt men synligt här 
    snälla hjälp mig, vissa säger att det inte behöver öka och det spelar absolut ingen roll beronde på hur låg/hög hormonad man är och att testet bara ger av sig lite färg 
    och vissa säger att testerna skaaa öka för att det ska vara rätt super orolig! Hjälp 

Ssåhär ser typ alla mina test ut som jag testar 

Mitt är också segt där det mellan dag 1 till 2 när jag plussade första gången är en minimal skillnad medan dagens har stor skillnad mot igår. Skulle säga att Easyhome inte är så känsliga och visar andra strecket senare än ex babyplan och ett annat märke jag testade som jag ej minns vad de hette. 

Här är mina:

• Mirrorball
    NassaNisse skrev 2025-01-28 20:57:13 följande:

Tack alla <3 jag ska försöka sluta testa istället och låta tiden gå 🥰 jag känner mig svullen och tung i livmodern och trött på dagarna, inte extremt men trött lite lätt värk i svanken 
    ska försöka låta bli och bara tänka att jag väntar barn <3

Du är inte ensam om dina känslor. Jag känner samma sak men har bestämt mig för att njuta ändå! Har aldrig varit gravid förut så visste inte att jag kunde det.

Mina symptom: Lite ömma bröst som det sticker till i ibland, lätta kramper, varm, jättetrött framförallt på eftermiddagen (igår sov jag 2h efter middag och sedan hela natten haha), lite illamående på morgonen och huvudvärk men är nog mest för att jag ej drack kaffe igår men tog en kopp idag. 

Väldigt lätta symptom och det känns knappt att jag är gravid även om något känns konstigt i kroppen. Lite som innan mens men ändå lite annorlunda.

Bokade inskrivning om två veckor då jag såg att det var den tidigaste tiden. ☺️

• Mirrorball
    Ciha skrev 2025-01-28 21:12:14 följande:

Hej på er! Jag hoppar in här, ny på familjeliv och nygravid! 
    Plussade den 26/1 på bim-1 lite oväntat men väldigt uppskattat ☺️ Har ett barn sedan innan, men kommer inte ihåg att molvärken var såhär tung? Någon mer som har väldigt ont i tjejmagen? Ömma bröst, trött och illamående till och från. Har 3 mf i bagaget, men idag på 4+1 slog cbs veckoindikator om till 2-3 vilket ger mig hopp 🥹 Tror bf blir 7/10?!

Grattis!!! 🥰

Jag är enligt NC 3+4 med BF 10/10. Fick 1-2v på clearblue. Men får se vad som sägs sen.
  • Mirrorball
    Ciha skrev 2025-01-30 06:41:34 följande:

Så tråkigt, hoppas på det bästa ❤️

Är det någon som tänkt boka privat ul innan KUB? Någon som har tips i Halland/Skåne? Hur är Mama Mia på Väla? 

Är också inne på det. Är lite orolig pga har hypotyreos.
  • Mirrorball
    NassaNisse skrev 2025-01-30 07:00:10 följande:

Här är missfall ett faktum. andra på 3 månader <3 vi är ledsna såklart men båda är på att försöka direkt igen när jag slutat blöda och hoppas på 3:e gången gillt. 
    Jag önskar er alla här inne varmt lycka till med era små mirakel ❤️ Jag skickar styrke kramar till er alla ❤️

Nej vad tråkigt! ❤️ Håller tummarna för er! Styrkekramar!
  • Mirrorball

Är nu i vecka 5 (4+2) och är så orolig. Läser nästan överallt om att missfall är vanligt och så vanligt att det är vanligare än att graviditeten fortsätter utan missfall. 

Är det också vanligt att ej få missfall? 🥲

Har kontaktat barnmorskemottagningen för inskrivning men funderar på att göra ett tidigt ultraljud i vecka 8 privat för att stilla min oro helt enkelt. 

Svar på tråden BF Oktober 2025