Inlägg från: 123hejhej |Visa alla inlägg
  • 123hejhej

BF Oktober 2025

Har inte fått tid för TUL förrän 7/4 och då kommer jag ha gått in i vecka 14, fixade ett extra som jag är på väg till just nu.. är SÅÅ nervös jag klarar inte ett missfall/ma till och vill så gärna ha min lilla bebbe.. 

• 123hejhej
    Mossgrön skrev 2025-03-27 08:05:48 följande:

Hur gick det på UL? 

Jag har mitt inför KUB nästa vecka. Också jättenervös. 

Det gick bra❤️ såg en liten rackare som levde och verkade må bra! 

Håller tummarna att allt går bra för dig med nästa vecka! Uppdatera oss gärna❣️

• 123hejhej
    Mossgrön skrev 2025-04-02 13:47:31 följande:

Gjorde UL för kub idag och fick se lille knodden 🥲 Allt såg bra ut. Fick sannolikhet 1:20 000 på Trisomi 18 och 13, men 1:1729 på Trisomi 21 (Downs syndrom). Troligen min ålder (35) som drog upp sannolikheten. 

Vi har sagt att det inte ska påverka vårt beslut om graviditeten oavsett, men jag vill veta vad vi ska förvänta oss. Så jag vet inte om jag själv vill gå vidare med Nipt bara för att få fler svar? Samtidig såg ju allt som de kunde mäta fint ut, det är ju ett bra svar. 

Vad skönt att det såg bra ut! Så mysigt att få se den lille, längtar till TUL på måndag och få se min igen 🥹

Förstår att det måste vara svårt! Jag hade nog kanske velat göra Nipt bara för att få veta som du säger, Å andra sidan vet jag inte om man bara kommer oroa sig mer om man vet?? Om det ändå inte påverkar ert beslut tänker jag🥰 Supersvårt! 
  • 123hejhej
    Mirrorball skrev 2025-04-07 12:31:23 följande:

Gjorde KUB idag och fick bästa resultat på allt. 1:20000 på alla trisomier. Väldigt livlig bebis haha som inte ville göra det BM ville. Overkligt.

Blev bakåtflyttad så är 13+4 istället för 13+2.

Det enda som gör mig orolig med KUB är att jag läst så många historier om KUB som visat bra men man gör NIPT som inte gör det och så vidare. Bör vi höra NIPT ändå?

Vad skönt! Har dålig koll på resultat på kub kontra nipt så vågar inte säga vad som är bäst🤔 

Var också på UL idag och blev också flyttad, från 13+0 till 13+4 så då är vi på samma dag! 🥰
  • 123hejhej
    Björkskogen skrev 2025-04-09 11:10:53 följande:

Hey girls! Hur mår ni? 😊 

Bättre här iaf. Värsta illamåendet verkar klinga av nu och har återfått matlusten till viss del. Hoppas det håller i sig, va ett slakt förra veckan. V10+5 idag. 

Knappt 2 veckor till kub och jag väntar ihjäl mig. Dagarna går så långsamt och jag har kvar lite oro sen blödningen trots att jag känner mig jättegravid och varit på 3 ul. Det släpper lixom inte. Hoppas kub kan lugna mig.

Skönt att du mår bättre! Har också mått bättre senaste veckan, Fortfarande illamående men mer hanterbart.. Idag var dock ett litet bakslag måendemässigt men håller tummarna att det är tillfälligt😅 

Har lite "ondare" i magen idag, blir nojig pga tidigare missfall, även fast jag nog knappt kände något innan det vad jag minns.. Men den lille måste ju växa så hoppas på att bara är det och inget dumt på gång🥰

Svar på tråden BF Oktober 2025