Inlägg från: Anonym (Äntligen planera bebis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Äntligen planera bebis)

BF Oktober 2025

Jag är inte lika kissnödig längre men illamående börja komma Stormare fram mot mig ush

Jag tycker veckor går otroligt segt o man vill bara att april är här så man är  vecka 12+

Ska väl ringa för inskrivning nästa vecka tänkte jag, nu är man  vecka 6+2 o får segt tycker jag

appar jag använder är preglife o preggers tycker de ganska bra ☺️

Nu börjar vi många i gruppen ☺️ var bor alla i denna glänsde Sverige ☺️

Björkskogen skrev 2025-02-24 18:42:18 följande:
    Västerbotten 😊 
    Gävleborg ☺️

Mitt illamående kommer allt mer för mig o fortfarande ömma bröst som tusan, knappt sambon får ta på dem 😂 blir lite sur på en

Sex livet är ganska galet fortfarande så han får ta det lugnt 😂😂 sist fick jag rosa på pappret o så fick säga får ta det lugnt nästa gång  ♥️  så varit ganska lugnt nu dem senaste gånger 😉 är väldig nojig med sexet så här tidigt, är det fler? Men mannen måste få njuta 😉

Idag ringde jag barnmorskemottagning för inskrivningsamtal om 2 veckor o då är jag vecka 10 9+4 den dagen ☺️
    O tiden går extrem segt tycker jag
    Ska in för tidigt ul vecka 12 sa hon o det kommer bli ungefär början av april ☺️ nu får tiden springa iväg tycker

Jag är extrem trött o vill inte alls äta vanlig mat typ, tycker allt ser äckligt ut men tvinga i mig ändå lite grann, allt som är gott nu är godis hehe 😂

Mirrorball skrev 2025-03-05 19:18:43 följande:
    Har också problem med maten just nu. Så var det inte alls första veckorna 😅
    Samma här,  första veckor mådde man bra men nu är nästan ingen matlust alls 

Det är mysigt för er andra som fått se era bebisar 🌸

Jag min del på min kommun när man är 35+ för vänta till vecka 12 för tidigt UL iaf ngt iaf men längtar till dess men veckorna går fortfarande väldigt segt även man jobbar mot på veckorna för tänka på nåt annat så man glömmer bort graviditet lite men inte lätt när man är så trött hela tiden o sover dåligt senaste tiden tycker jag men mysigt att man vet att ligger en bebis  i magen 😊

Inskrivning samtal på onsdag för min del är lite närmare iaf 

Svårt dölja snart med min svullande mage så får ha stora tröjor för vill vänta till vecka 12 iaf att berätta för kollegerna, alltid varit svårt i varje graviditet att dölja 
    För min när man blivit stor tidigt men iaf har sakt är extra vikt just nu som jag klagar på att äter o gått upp vikt senaste tiden, innan graviditet så tyvärr man gått upp 10 kg extra ändå men mår bra ändå som tur 🤗

Puuu vad jag skriver, inne läser varje dag så någ därför det blir mkt att skriva ????

Annisennn skrev 2025-03-18 17:29:22 följande:

Är det fler som inte märker av graviditeten så mycket?

Tycker ändå jag mår oförskämt bra. Lite trötthet, svagt illamående ibland, lite ömma bröstvårtor men annars inte så mycket, lite småsaker som kan bero på annat.
    Blir nojig att jag känner för lite. Ingen direkt molvärk heller, och illamående kommer främst av oro, vilket kan finnas andra fysiologiska orsaker till tänker jag.

Inte gjort något ul, utan får vänta tills vi gör kub.  Är idag v 7+5, så rätt tidigt ändå.

Hur känner ni?

Du är inte ensam, känner lika börja bli nojig med, mesta min del är bara trötthet just nu är i vecka 9+3 
    Jag är oxå väldigt obekväm i sängen tyvärr istället för jag får ont i mina höfter efter nätterna för tiden är så obehagligt att vakna upp varje morgon att ha så ont menmen hoppas det går över 
    Min mage börja bli väldigt bubblig eller så är det små rörelse ingen aning men är väldigt tidigt än så borde någ bara tarmarna som jobbar många tankar 

Barnmorskan besök avklarad på första besök
    Alla värden såg fint som tur 😊
    Tidigt ul vecka 12 om 2 veckor så ska jag göra nipt oxå samma gång sen boka för rutinul  vecka 20 😊

Nugget skrev 2025-03-20 13:11:26 följande:

Ultraljudet man gör i/vid v.12, är det 12 fullgångna veckor(alltså v.13) eller kan man göra det v.11+2? 

Ska dit om 2 veckor o då är jag ungefär vecka 11+6/12+2  ungefär beror på vilken dag jag får i början av april 🤗 

Hej allihopa

Hur mår alla?

Själv mår bättre med tröttheten sen jag byte till niferex med kapslar ush äcklig dem är hehe  men de går 😂🤗

Fortfarande obehagligt varje morgon på min högre sida av höften gör ont, hoppas verkligen inte är foglossning så har tidigt av graviditeten håller tummarna 

Hoppas ni andra går bra för er 🤗❤️

Björkskogen skrev 2025-03-24 18:07:59 följande:
    Jag är ett lik 😂 fantastiskt trött nu. V8+3. Sov middag i helgen, brukar inte kunna sova på dagen 😅
    Mår illa av och till hela dagarna trots xonvea. Spyr tack och lov inte. Men xonvea bidrar nog till tröttheten.

Återbesök på gyn på torsdag. Sen ska jag nog kunna slappna av helt. Man är lite nojig inför ultraljud trots att jag har sett räkan 2 gånger 😅 (sen blir det kub 22 april man ska oroa sig inför 😂☠️) 

Har du provat att avlasta höften med en kudde mellan benen/knän när du sover? Det kan va skönt om det är foglossning. 
    Hoppas de går över för Dig o bruka gå över som tur 

Mysigt på ses bebis igen 🤗

Japp jag har en kudde mellan benen i lite utanför vid magen med men hjälper ändå inte men tur så har jag inte ont på dagarna bara på morgonen när jag kliver upp 🤗
    Nugget skrev 2025-03-24 18:42:35 följande:
    Jag har ändå mått hyfsat bra, lite illamående hela tiden & trött! men idag har jag inte fått behålla någon mat😭 Så nu är jag ännu tröttare än vanligt!!
    Men fått ultraljud bokat 9 april, så något att vara glad över idag hahah
    Hoppa du få må bättre men bruka gå över men håller tummarna 

Härligt ngt posetivt
    Väntar in en tid för ultraljud än jag men kommer säkert nån tid snart 😊

7 april är dags för min tidigt ultraljud o längtar så 😊 är så vecka 13 12+2 ❤️

Väntarpå4an skrev 2025-03-29 08:11:37 följande:

God morgon 🥰
    Är det någon utav er som tror sig känna fosterrörelser redan? ❤️

Godmorgon 😊

Ja det är du någ inte själv om för bruka oxå  inbilla mig att fosterörlse ibland är nu 11+1 

Nu är en vecka kvar till Ul nästa måndag för min del så ska bli mysigt få se bebisen ❤️🤗

Hej allihopa 

Här är allt fint o dagarna rulla på o går lite snabbare på ett sett tycker jag nu 😊

Idag kl 11 är det mitt tidigat ultraljud o så kommer ajg göra NIPT oxå idag, får jag besked om några dagar ❤️
    är idag 12+2 o får man se om man räkna rätt med mitt datum som är  bf är 17 oktober 😊🤗

Nervös så att man mår illa just nu så tog med resmat för åka tåg nu till sjukhuset 😊

Hörs av några timmar igen ❤️

Anonym (Äntligen planera bebis) skrev 2025-04-07 09:55:58 följande:

Hej allihopa 

Här är allt fint o dagarna rulla på o går lite snabbare på ett sett tycker jag nu 😊

Idag kl 11 är det mitt tidigat ultraljud o så kommer ajg göra NIPT oxå idag, får jag besked om några dagar ❤️
    är idag 12+2 o får man se om man räkna rätt med mitt datum som är  bf är 17 oktober 😊🤗

Nervös så att man mår illa just nu så tog med resmat för åka tåg nu till sjukhuset 😊

Hörs av några timmar igen ❤️

Hej igen  😊

Allt såg fint ut med bebisen 😀  blyg liten bebis som låg gömde sig neråt med ansiktet så ingen bra profilbild  men liten video på allt ist oxå 🥰
    Blev tillbacka flyttad 2 dager så beräknad 15 oktober så idag 12+4 ❤️ 

Invänta NIPT testet om 2 veckor o sen vänta in rutinUL om ca 7-8 veckor

Nu vet jah inte om det på nån bild eller film så bjuder på det om den kommer fram 🥰

Mysigt med pojk 🤗❤️  har 2 st själv 😀

Denna gång tror jag får bli överraskning för ändå nyfiken veta vad är för kön o kan köpa rätt kläder ????🤗😀❤️
    Får göra massa tester o se vad som stämmer 😊

Svar på tråden BF Oktober 2025