• Anonym (Lumina)

IVF 2025

Doris2024 skrev 2025-03-24 17:07:49 följande:

Vi hade insättning idag, så två veckor till test nu. 🤩
    Första försöket och vi satte in i naturlig cykel. Jag ska inte ta något extra för min slemhinna såg så fin och redo ut tycker han. 
    Funderar hur man borde må och känna nu i två veckor när man vet att det ev kan sitta ett befruktat ägg där inne 🤪🤪😅

Jag är på ruvardag 2 idag (insättning i söndags), så då är vi nästan lika i tiden. 😄

För mig är det andra försöket. Förra gången blev det negativt, men den här gången var embryot av högre kvalitet så hoppas det går bättre denna gång!
  • Anonym (Lumina)
    Doris2024 skrev 2025-03-26 12:51:38 följande:
    Okej spännande ☺️
    Har du också testdag nästa fredag?
    Nästan, min testdag är nästa lördag (5/4). Men jag kommer definitivt tjuvtesta innan dess. Jag har inget tålamod 😛
  • Anonym (Lumina)
    Doris2024 skrev 2025-03-30 22:39:20 följande:
    Hur mår du? 

Jag skrev fel, har ju testdag på söndag 🤪
    Jag har testat positivt! 😁 Men oroar mig lite för att något är snett nu, för testerna har inte blivit starkare efter två dygn. Vi får ser om det håller i sig till testdagen.

Hur går ruvandet för dig? :)
  • Anonym (Lumina)
    Doris2024 skrev 2025-04-03 05:10:38 följande:
    Jo efter en massa skumma symtomer i kroppen i en vecka nu så kom mensen igår som på klockslaget den dagen jag beräknat. Blöder betydligt mer idag så det är mens.... ????
    Blev betydligt mer ledsen och besviken är jag trott.
    Åh nej, vad tråkigt! Det är en hemsk känsla när det inte funkar. 🙁

Håller tummarna för att det går bättre nästa gång! 
  • Anonym (Lumina)

Efter några dagar utan stegring blev plusset svagare idag, så precis som jag befarade är det nog en kemisk graviditet. 😞

Men försöker se hoppet i att jag ändå blev gravid, det är längre än jag någonsin kommit tidigare.

• Anonym (Lumina)
    Tagetes86 skrev 2025-04-04 14:49:58 följande:

Det låter som de flesta här gjort insättning vid första försöket? Ingen som varit med om att embryona inte delat sig men att det blev bättre vid omgång två och att man då fick ut flera embryos? 

Läkaren trodde det berodde på min ålder, jag är 39, men är svårt att säga 

För mig gick det betydligt bättre omgång två. Jag fick visserligen en insättning från första omgången, men det var inte superkvalitet och inga gick att frysa. Andra omgången la de till menopur och då fick jag tre jättefina embryon, ett tillbaka direkt och två till frysen. Samma antal ägg båda gångerna. Så det kan absolut bli bättre.
  • Anonym (Lumina)
    JohannaNoReply skrev 2025-04-04 15:21:24 följande:

Jag gjorde en återföring för 12 dagar sedan och har tagit cyclogest i 11 dagar. Mår skit. Hemska humörsvängningar och det är som att jag har PMS upphöjt i 100. Ökat 3,5 kg i vikt sedan jag började med sprutbehandlingen (kort protokoll) vilket ger mig panik och ångest. Upp en BH-storlek och kan knappt knäppa byxorna. Svullen, uppblåst och känner mig bara tung i kroppen och sjukt trött. 

Någon som känner igen sig? Har tänkt flera gånger under behandlingen att nu skiter jag i detta. 

Känner igen mig, progesteronet är jättejobbigt. Tycker det har varit den värsta biten av behandlingen. :(
Svar på tråden IVF 2025