• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • Solrosen96

Jag fick vara glad i en dag över mitt plus, igår eftermiddag började jag blöda nästan som en mens men utan mensvärk så nu känns det rätt kört.
    IIdag är det fortsatt blod men inte så mycket.

Testet jag tog imorse var så starkt men tar väll ett tag innan de går ner. 

Imorn får jag höra av mig till kliniken, är det ens nån idé att fortsätta med progesteron?

Det "positiva" är att jag iallafall vet att jag KAN bli gravid, första plusset någonsin, synd att det blev såhär direkt dock 😕

• Vixens
    Jassan123 skrev 2025-03-08 11:58:21 följande:
    Åh va roligt ! Hoppas verkligen att allt går bra för er 🥰 
    Är 6+2 idag , har egentligen inte haft så mycket symtom, ömma och spända bröst och att jag behöver springa och kissa 1-2 gånger per natt 😅 så känner verkligen igen känslan av att ha svårt att förstå att man är gravid. Konstant oro för att det inte ska gå vägen !! Hoppas och tror att det blir mer verklighet efter ultraljud. Har tid för det den 17/3 och hoppas verkligen på att det finns ett litet 💖 som slår. 
    Tack 🥰 Håller tummarna för er också!

Jag har fått den här extrema tröttheten nu sen en vecka tillbaka och ett milt illamående på det (milt = utan kräkningar). Sen är jag hungrig konstant och behöver äta något typ varannan timme för att inte må allt för illa. Märkligt är att alla symptom kom samtidigt över en natt, måste ju vara att kroppen nått en viss nivå med hormoner eller liknande 🤔😂.

Hoppas allt går bra för er den 17e 😍🤞🏼
  • Jassan123
    Vixens skrev 2025-03-09 17:58:24 följande:
    Tack 🥰 Håller tummarna för er också!

Jag har fått den här extrema tröttheten nu sen en vecka tillbaka och ett milt illamående på det (milt = utan kräkningar). Sen är jag hungrig konstant och behöver äta något typ varannan timme för att inte må allt för illa. Märkligt är att alla symptom kom samtidigt över en natt, måste ju vara att kroppen nått en viss nivå med hormoner eller liknande 🤔😂.

Hoppas allt går bra för er den 17e 😍🤞🏼
    Tack så mycket 🥰 
    Ja trötthet har man ju drabbats av .. 😅 
    Hahaha ja verkligen , väntar på att symtomen ska komma som ett brev på posten 🤣  Eller så får man turen att må bra ! Peppar peppar 🤣
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-03-09 16:39:29 följande:

Jag fick vara glad i en dag över mitt plus, igår eftermiddag började jag blöda nästan som en mens men utan mensvärk så nu känns det rätt kört.

Imorn får jag höra av mig till kliniken, är det ens nån idé att fortsätta med progesteron?

Det "positiva" är att jag iallafall vet att jag KAN bli gravid, första plusset någonsin, synd att det blev såhär direkt dock 😕

Usch vad tråkigt för er om det nu har avslutat😪 Fortsätt med progesteron tills du pratat med kliniken . Man kan ju blöda utan att det blivit missfall. Förstår din känsla med att man kan iallafall bli gravid , så kände jag med när jag fick mitt första pluss ! 
    Önskar dig all lycka oavsett hur det går denna gång🌺
  • RH93

Hej, jag hoppar in här.

Ska börja stimulering ikväll, andra ivf för syskon. Har en son som är 2,5 sedan innan också med ivf. Ska börja med betydligt högre dos denna gång, sedan sänka efter några dagar. Sist fick vi endast ut 3 ägg på 7 blåsor så hoppas på lite bättre resultat denna gång.

Är det någon mer som håller på med sprutor nu eller ska börja snart? 😊

• MrsHoppas

Nu är jag på dag 9 (dag 8 av IVF), hade första VUL i lördags där man såg typ 10 äggblåsor pågång. Har nytt på onsdag och antagligen äggplock på fredag! 😁😁 

Någon annan som upplevt illamående och huvudvärk av sprutorna? 
    Jag får väldigt låg dos, 125 av Gonal-F, men känner av det ändå.

Nervös men otroligt taggat för fredag! 

• Kruxokrax
    MrsHoppas skrev 2025-03-10 14:08:10 följande:

Nu är jag på dag 9 (dag 8 av IVF), hade första VUL i lördags där man såg typ 10 äggblåsor pågång. Har nytt på onsdag och antagligen äggplock på fredag! 😁😁 

Heja, håller tummarna! Jag fick nästan dubbelt så hög dos på Gonal-sprutorna och kände inga biverkningar, haha 😅 Hoppas det ser bra ut på onsdag och att det blir plock på fredag! 
  • Kruxokrax
    Solrosen96 skrev 2025-03-09 16:39:29 följande:

Men vilken jobbig vändning. :( Hoppas att det går vägen ändå
  • Kruxokrax

Hur har det gått med de tjockare nålarna förresten? 🥲
  • RH93

Ja huvudvärk och illamående är tyvärr vanliga biverkningar, särskilt när man tagit ganska många sprutor. 

Lycka till med äggplock 😊
Svar på tråden IVF 2025