Inlägg från: Anonym (Öka flocken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Öka flocken)

Hjälp! Hur mycket ska en valp aktiveras egentligen???

Anonym (Sonja78) skrev 2025-01-28 20:09:56 följande:

Tack för svaren! Jag förstår att vår tik behöver mental stimulering men måste erkänna att jag inte förstått att man måste köra nosework, arrangerade sök osv annat än det som kommer naturligt i vardagen. Typ på promenader och dylikt. Vi har precis som ovan skrivits tänkt oss en familjehund för mysigt sällskap, en kompis och en hund att röra oss ute aktivt med. Men " arrangerade lekar, aktivering" är inte det jag trott var jätteviktigt och inte heller något jag/ vi tycker är superkul. Naivt av oss. 

Ni kanske kan hitta en "lillmatte" i omgivningen som vill ta ut och aktivera hunden extra om ni inte själva har möjlighet?

Kan vara en pigg pensionär med hundvana eller en lite mognare tonåring som är intresserad av att träna djur?

Min mamma var extramatte i många år till en tjej som hade hund men reste en del, och min svåger/svägerska är hundhotell ibland till ett antal vänners hundar för att de tycker det är mysigt men inte har hund själv nu efter att en mycket älskad gick bort.
Svar på tråden Hjälp! Hur mycket ska en valp aktiveras egentligen???