• Tukt

Varför är det mest män som är rasister?

För att män är mer känslostyrda, även om de gärna vill påstå det motsatta.

• Tukt

Min tes om att män är mer känslostyrda bevisar sig...

• Tukt
    Anonym (Precis) skrev 2025-02-02 10:13:19 följande:
    Du kunde ha skippat sista meningen. Det framgår ändå med all tydlighet att du inte är här för att diskutera frågan, utan för att försöka låta nedlåtande och provocera.
    Och där bevisade du hens tes! Cool
  • Tukt
    Anonym (Ringo Star) skrev 2025-02-02 11:45:32 följande:
    Kvinnor följer i högre utsträckning än män det som är norm i samhället.

Är normen rasism kommer fler kvinnor att vara rasister.
    Är normen antirasism kommer färre kvinnor att vara rasister.
    Med den tesen borde fler kvinnor vara rasister med tanke på de strömningar som genomsyrar samhället idag.
  • Tukt
    Anonym (Precis) skrev 2025-02-02 19:12:50 följande:
    Du ville också försöka provocera en aning..
    Nja, det var halvt på skämt, halvt på allvar. Där av emojin. Mycket för att du reagerade på sådant sätt att teorin stämde.
  • Tukt

Det kanske inte är rasismen i sig som är problemet, utan den totala oförmågan att att inte låta känslorna rusa, och plötsligt börja diskutera skulden för misslyckad immigration. Som ett självspelande piano. 
    Ämnet är, så vitt jag vet,  fortfarande varför män (enligt TS) oftare är rasister. Frågor på detta?

• Tukt
    Anonym (Ringo Star) skrev 2025-02-03 03:33:11 följande:
    Det är bara strömningar på marginalen. Normen är fortfarande antirasism.
    Nåja, SD är sveriges näst största parti och där uttalar sig företrädare regelbundet rasistiskt.
  • Tukt

Inte så konstigt att kvinnor blir "vänster" om det här ska kallas "höger".

• Tukt
    Anonym (A) skrev 2025-02-04 16:40:08 följande:
    Ja gud ja. följ "tukt" ni han vill er ju bara väl.
    Vad hände här?
  • Tukt
    Anonym (A) skrev 2025-02-04 17:41:40 följande:
    Du diskuterade mig passiv aggressivt, och jag svarade på ditt tilltal. Ovanligt att du får stå till svars för det du säger runt andra, eller vad är det som du upplevde som konstigt? 
    Ja för att den svenska som skrevs i svaret var smått obegriplig. Även "den egna medicinen", då jag knappast formulerat mig som att jag "vill någon väl":.
  • Tukt
    Börje P skrev 2025-02-04 21:49:43 följande:
    Visst finns det kärringar av båda könen.
    Men nog är det i allmänhet fruntimmer som styrs av känslor snarare än förnuft.
    Alltså: god, naiv, vänster = kvinna
    respektive: ond, realist, höger = man

Eller ännu enklare: kvinnor =  kattungar och gråtande barn
    män = motorcykel och älgstudsare
    Kvinnor må ha lättare att komma åt sina känslor. Men män tenderar oftare vara styrda av känslor. Det är därför män oftare är rasister, om de nu är det.
  • Tukt
    Mentat skrev 2025-02-05 22:18:35 följande:

Litet ironiskt att gnälla på att man är trött på gnällande...  Flört
    Nåja, nu har jag inte orkat läsa igenom hela tråden men vad är definitionen på "rasist" här? Är det att skallmätning avgör intelligens eller är det att fler män än kvinnor röstar på (sd)?

Ingen vet riktigt, eftersom majoriteten "valt" att gå off-topic och köra sitt vanliga mantra.
Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?