Inlägg från: Anonym (Jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jaha)

Varför är det mest män som är rasister?

Anonym (Anithe) skrev 2025-02-04 22:04:25 följande:

Jag menar i att ta in fler invandrare än vi redan har. Jag menar att försöka lösa de integrationsproblem vi har. Se på invandringen med positiva ögon. Det löses inte med gnäll och okunskap. 

Jag tycker man ska ta in när man kan hjälpa, inte mer än så. Men inte gnälla, bråka och vilja skicka tillbaks människor . Rasism löser inte problem, vänskap och vilja att lära känna varandra kan.

Vill inte kalla mig rasist men många män från andra kulturer har en jävligt kass kvinnosyn. Tyvärr även s.k svenskar. 
    Vi är alla olika men jag kan verkligen inte förstå kulturen med att skrämma kvinnor till någon form av "lydnad". Oavsett kulturellt ursprung
    Tyder på brist på empati.
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (B) skrev 2025-02-04 22:34:29 följande:
    Rasister och misogyni är ett uttryck för en känslomänniska.
    Och hur menar du nu?
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (B) skrev 2025-02-04 22:46:50 följande:
    Om rasism från wiki exempelvis 
    "Enligt vissa psykologiska teorier ger frustration ofta upphov till aggression, och när det verkliga objektet för aggressionen är oåtkomligt eller okänt, kan känslorna istället riktas mot oskyldiga individer eller grupper. Detta hör ihop med Sigmund Freudsförsvarsmekanismer, förskjutning samt psykologisk projektion"
    Wikipedia är för mig ... Flashback hardcore. En massa "fakta" från en massa okunniga. Kan vara sant men oftast inte till 100%
  • Anonym (Jaha)
    Börje P skrev 2025-02-04 22:54:12 följande:
    Men herregud människa! Komma dragandes med humbug som Sigmund Freud!? Skall vi fråga Jultomten om råd också i så fall?
    Freud var ju i alla alla fall en riktig person, med egna teorier.
    Ska du jämföra med Musse Pigg också?
  • Anonym (Jaha)
    Börje P skrev 2025-02-04 23:02:03 följande:
    De samlade verken om Musse Pigg innehåller betydligt mer visdom än det mumbo-jumbo Freud fantiserade ihop.
    Ok, så en internationellt erkänd psykolog drar kortare strået mot Musse Pigg?
    Är du faktaresistent, eller fast i DisneyWorld?
  • Anonym (Jaha)
    Börje P skrev 2025-02-04 23:13:16 följande:
    Om det är någon psykoblajare som blivit ifrågasatt så torde det var just dr Freud.
    www.vof.se/folkvett/ar-2006/nr-2/freudkritik-pa-svenska/
    Ja, jag tror faktiskt hr Pigg har kläckt ur sig betydligt mindre dynga!
    Det är många som blivit ifrågasatta genom åren. Kan det vara så att just Freud ligger utanför din begreppsförmåga men Tomten och Musse Pigg ligger närmare?
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (Anithe) skrev 2025-02-04 23:35:24 följande:
    Vad menar du med s.k svenskar?
    Så kallade "infödingar" , finns också många sådana med riktigt taskig kvinnosyn.
    Dock pekar ju statistiken mot s.k nysvenskar. Inte så många svenska kvinnor med svenska män som "ramlat" från balkonger om man säger.
    Svenska män utövar tyvärr också våld men på annat sätt- Blåögon, fläskläpp och trasiga revben....
Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?