Det verkar onekligen som att Trump är den första ledaren som prioriterar ett annat land framför sitt eget.
Allt han gör tjänar Kreml och missgynnar USA och deras allierade.
För övrigt håller jag inte med dig, inte den här gången heller.
Det är obegripligt att du med mig diskuterar det du argumenterar om med andra.
Jag har förklarat vad jag svarade på och hur du 'yxskaftade' till dina repliker.
Anonym (Att göra rätt prioriteringar) skrev 2025-03-18 11:02:06 följande:
Tack för att du håller med mig och bekräftar det jag tidigare har skrivit.
(Gällande allt det där andra, som jag inte skrivit något om, förstår jag fortfarande inte varför du i det här sammanhanget diskuterar det med mig?)
Jag skrev:
Jag skrev följande, riktat till den andra medlemmen som hade kommit med det tidigare felaktiga påståendet ovan, och sedan också riktat till dig:
"Kan du ge exempel på något land i världen, på något lands invånare, skattebetalare och väljare, på något lands regering eller ledare, som väljer att prioritera dig, Sverige eller andra länder,
alltså prioritera andra länder framför sitt eget???" (Din kursivering)
Du valde då att svara typ "goddag yxskaft": (Din fetning)
"Det är många länder som inte enbart tänker på sig själv. Exempel på detta är olika former av bistånd och stöd och annan hjälp.
Det betyder inte att de länderna inte tänker på sig själva och invånarna i sitt land.
Då är är vi ju överens om att USA gör lika som många andra länder, alltså som du skriver att det finns många andra länder som inte enbart tänker på sig själv.
Många länder som alltså lika som USA, inte "BARA" tänker på sig själv.
Att USA inte bara tänker på sig själv visas ju extremt tydligt av exemplet där FN intygar detta faktum.
Då kan vi alla konstatera att du bekräftar det jag skrev.
Och att vare sig du eller någon annan har kunnat ge exempel ens på ett enda land som väljer att prioritera Sverige eller något annat land framför sitt eget, inget exempel på någon ledare som väljer prioritera andra länders invånare, väljare och skattebetalare framför sina egna.
Alla länder och alla länders ledare prioriterar sig själv och sina egna invånare främst. Detta är både naturligt och mänskligt.
För mig, liksom jag är säker för de flesta, är detta självklarheter.
Jag är förvånad att du Padirac inte ser detta som självklarheter. Först håller du med och bekräftar det jag skrivit för att sedan välja att argumentera mot detta genom att snick-snacka om en massa annat.
Och fortfarande gäller:
allt det där andra du snackar om, det har jag inte skrivit något om.
Men gällande det jag faktiskt har skrivit så jag nöjer mig med att konstatera det viktigaste;
Tack för att du håller med mig och bekräftar det jag tidigare har skrivit.