Inlägg från: Anonym (Againandagain) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Againandagain)

BF november 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

• Svar på tråden BF november 2025
  • Anonym (Againandagain)

Någon som känner sig andfådd? Är det inte konstigt i vecka 4

• Anonym (Againandagain)

Jaha okej!!! it makes sense now 

Anonym (Just nu) skrev 2025-02-27 14:59:43 följande:
    Nej det är inte konstigt. Man börjar få mer blod i kroppen och blodcirkulationen ökar. Det kan leda till andfåddhet. :) 
  • Anonym (Againandagain)

Ser nu att jag glömde ta bort augusti ifrån texten. 😂

Jag är 31  och har tre barn. Ska bli kul att följas åt 😍😍

• Anonym (Againandagain)

Vad kul att så många hittat hit! 

jag har också många missfall bakom mig så det påverkar ju min lycka. Kommer inte stressa över det men kommer inte heller känna mig lugn förrän vi passerat vecka 12+. 

Ja @junieverse, plussadeför cirka 3 dagar sedan men otroligt svagt. Idag är det tydligar! enligt min oregelbundna menscykel så har jag bf 14 november! kan ha fel

jag tror iallafall att jag är på äl+11-12 någonstan ♥️♥️

blir vi fler så kanske vi kan skaffa en fbgrupp tillsammans?

• Anonym (Againandagain)

ska vi ha en liten bf-lista?

6/11 dieselbi
    7/11 juniverse 
    7/11 ffaa95 
    8/11 alleb
    8/11 aivlys 
    14/11 againandagain

• Anonym (Againandagain)
    Junieverse skrev 2025-02-28 16:24:41 följande:
    Åh vilken känsla att få vara med på en BF lista istället för en BIM lista  🥹❤️? 

Jag kämpar med att inte oroa mig för MF för jag vill verkligen tro att detta ska bli bra men kan inte ens föreställa mig hur ni som varit med om det känner! ❤️
    Jag analyserar varje lite känning i tjej magen och hade pyttelite brun flytning idag och oanikade liksom 😅?

Har någon fått något symptom än? På ett sätt hade jag känt mig tryggare om jag ?kände? mig mer gravid ?
    Jag förstår ♥️♥️ 

Jag brukar inuti få symtom så tidigt. Men mina är andfåddhet, trötthet samt migrän 😅 första gång jag känner så tidigt, så oroa dig inte ♥️🌹
  • Anonym (Againandagain)
    Junieverse skrev 2025-03-01 11:41:51 följande:

Jag började må riktigt illa inatt och har vaknat och spytt 😔 känns som det vore lite tidigt ? Jag är 4+2 idag, spydde igen sen på morgonen och mår fortfarande illa 💔

Någon som har tips på vad man kan göra för att lätta på illamåendet? jag försöker äta lite smått hela tiden men inte hjälpt ännu?

Jag förstår!!! jag hittade inget som lindrade mitt illamående förutom att småät. tabletterna hjälpte ej. Tugga på ingefära hjälpte lite, dock finns det vissa som varbar från det🤍

hoppas det blir bättre snart!

• Anonym (Againandagain)

6/11 dieselbi
    7/11 juniverse 
    7/11 ffaa95 
    8/11 alleb
    8/11 aivlys 
    9/11 Palettbladet 25
    10/11 againandagain
    12/11 ängeri 

Välkomna hit!! 👋

• Anonym (Againandagain)
    Junieverse skrev 2025-03-02 07:28:32 följande:
    Lite ironiskt att jag dagen innan önskade att ?jag kände Mig mer gravid? 🤣 den fick kan bittert ångra? vad tog du för tabletter? 

Igår fick jag behålla noll av det jag åt och drack men jag har sovit genom hela natten nu och än så känner jag mig inte illamående🙏🏻 hoppas på en snällare dagför mig. 

Hoppas att ni andra mår bra också ❤️

testade postanågot och lergigan 😭 Ja, man blir ju orolig utan symtom men sen får man bita i det sura äpplet 😂

• Anonym (Againandagain)

1/11 timeless
    (1/11) essential 
    6/11 dieselbi

7/11 juniverse 
    7/11 ffaa95 
    8/11 alleb
    8/11 aivlys 
    9/11 Palettbladet 25
    10/11 againandagain
    12/11 ängerj

• Anonym (Againandagain)
    Junieverse skrev 2025-03-03 12:35:18 följande:

Får jag skriva av mig lite? 

Jag har blivit jätteorolig eftersom jag mår så mycket bättre än lördags, har inte spytt alls och är kanske lite ryslig och mest gasig i magen som symptom nu. 

Jag kontaktade barnmorkemott via chatt för att fråga om det var normalt och då fick jag som svar att det kan varit magsjuka eller om det var missfall är det för tidigt att veta och kunde inte avlösas på hcg tester ( nämnde att jag testat för kolla styrkan om den ökar ). Blev uppriven och jätteledsen över svaret och oroar mig till 1000 nu att jag fått missfall och bara inte börjat blöda 💔

bif bild på mina RFSU test, det vänstra är på bim ( tog digitalt för bekräfta och hade 1-2v) sen är det andra från igår eftermiddag Bim +3 och det högra imorse Bim +4 

Jag förstår, mina symtom har också blivit mycket mildare. Dock var det så med mina andra barn med och i vecka 6-7 kom alla symtom tillbaka igen. jag tycker att det ser ut som en bra ökning! 
  • Anonym (Againandagain)

det som gjorde att jag misstänkte graviditet var just illamående och trötthet. Tog ett ett äl+11 med ett svagt svagt positivt. Illamåendet och tröttheten försvann för att idag komma tillbaka med full kraft, vecka 5+4. Usch alltså. Vilken vecka är ni alla i och hur mår ni?

Svar på tråden BF november 2025