BF november 2025
Hej!
Och grattis till alla!
Jag hoppar in här. Har beräknat bf 10/11 2025☺️
Om allt går vägen blir det mitt tredje barn.
Kul att följas åt❣️
Hej!
Och grattis till alla!
Jag hoppar in här. Har beräknat bf 10/11 2025☺️
Om allt går vägen blir det mitt tredje barn.
Kul att följas åt❣️
Välkomna alla nya ❤️ grattis till plus! Hur mår alla? några symptom? Jag är rätt yr och har milda molvärkar till och från?
Jag fick 3+ på mitt CB veckoindikator idag, grät av glädje men vågar inte hoppas fullt ut förrens efter undersökningen på måndag. Den där läkarn förstörde verkligen allt för mig 🥹💔. Tror inte det har varit missfall iallafall längre eftersom det ändå ökat i över en vecka efter. Oroar mig nu för att det är utomkveds eller att det inte utvecklas i rätt takt.
Längtar till måndag med både hopp och förskräckelse 😅
Jag är i vecka 5. har mått illa typ varannan dag. ömma bröst men inte mer än vid vanlig pms. Idag har jag haft värk i ländryggen men vet inte om det hänger ihop med att jag har Haft/har influensa som har gett mig värk i kroppen. i övrigt inga symptom så fortfarande svårt att tro på att jag är gravid på riktigt. Eller kanske mer svårt att tro att det kommer leda till ett barn. Men försöker att inte tänka för mkt på det utan landa i att det förhoppningsvis går bra.
ni som ska på tidiga ultraljud, hur har ni gått tillväga för att få det? Jag kontaktade mitt mvc och dom sa att dom inte gör tidiga ul men att man kan betala för att göra det. Vill helst inte betala då det var ganska dyrt men skulle gärna komma på ett il och åtminstone få bekräftat att hjärtat slår då jag haft tre missfall innan.
Tack alla för pepp och stöd inför undersökningen idag. Det gick fortfarande inte att se något tydligt, möjligen en liten uppklarning bara och det tyder ju på att något är fel När jag är i v6+4 då man ska se mer. Jag fick åka och ta blodprov för mäta HCG ökningen mellan idag och ett till prov jag ska ta på onsdag för att konstatera eller kunna utesluta utomkveds. Tog ett test hemma igen som var var jätte jättestarkt positivt så hcg är högt iallafall ?
oddsen än ser iallafall inte bra ut för att detta är en normal grav 💔😭 är orimligt förkrossad och ledsen. Om det nu är utomkveds så är det ju bara 1-2% grav som blir så och det vore ju maximal otur alltså ?
kram på er
Så tråkigt att höra. Hoppas ni får hjälp snabbt så ni vet hur det blir med allt.
kramar
Varit på mitt första bm besök idag och enligt min senaste mens fick hon bf till den 4 nov som det ser ut just nu. 7+1 idag och illamående mest hela tiden. Äter nästan konstant är enda som hjälper för stunden och känner mig vrålhungrig hela tiden. Nästa besök är den 11 april.
Vad spännande! Var det ett inskrivningsamtsl?
jag har inte kontaktar någon mvc än för är fortfarande så orolig för mf, främst pga min ålder. Tänkte kontakta dom i slutet av nästa vecka om inget händer innan dess.
Ok förstår. Jag fyller 41 i år.
Har ingen erfarenhet av det alls men plusset ser ju starkt och fint ut. Är det att ett veckoindikatortest borde säga +3 veckor nu som stressar(vet inte vad ett sånt ska visa). Har själv inte testat med ett sånt, är 5+4
Hur mår alla? Jag har trots Xonvea illamående som ligger lite latent heeeela tiden. Är hemskt 😫 och tröttheten är brutal. Så jobbigt att jobba som vanligt. Jag hoppas den lille stannar kvar nu, om den ska få mig att må såhär dåligt måste det vara värt det haha. Är i v 7+4 idag.
Hur mår alla? Jag har trots Xonvea illamående som ligger lite latent heeeela tiden. Är hemskt 😫 och tröttheten är brutal. Så jobbigt att jobba som vanligt. Jag hoppas den lille stannar kvar nu, om den ska få mig att må såhär dåligt måste det vara värt det haha. Är i v 7+4 idag.
Tycker småätandet nästan gör det värre, men hemskt att ens behöva äta när man mår illa.. hoppas det går över fort för oss 😅 hur länge hade du illamående med tidigare graviditeter?
Jag äter endast två på kvällen! Det finns i instruktionerna ett schema man ska följa. Om illamåendet försvinner inom två dagar äter man bara två på kvällen, annars testar man att addera en tablett på morgonen dag tre osv.. läs manualen så ser du precis hur du ska göra 😃 idag har jag min första bra dag utan något direkt illamående, ätit tabletterna i en vecka nu ca. Jag tog en på morgonen en dag men det hjälpte inte så håller mig till två på kvällen haha
Hur går det för alla? hur mår alla?
Känner igen mig i det ni båda skriver om tröttheten och även oron.
jag är i vecka 8 och tycker att mitt illamående börjar lätta lite vilket är jätte skönt men också lite oroande. Brukar väl vara denna vecka som det peakar. Men försöker njuta och hålla lugnet.
har tid för inskrivning nästa vecka. Har också planerat att boka in nip, främst pga min ålder(fyller 41 o år). är det nån av er andra som tänker göra nipt?
Härligt för alla som varit på
tidiga ultraljud och fått bekräftat hjärtslag💓
var på ett själv i veckan och det kändes lugnande. Jag tänkte kolla om nån i tråden som vill göra nipt vet vart dom tänker göra det. Har kollat lite och finns ju många olika ställen så det är svårt att välja. Vi bor i Stockholm och som jag förstått det finns det olika varianter på hur provet utförs eller analyseras, bl.a vanadis eller harmony metoden, men blir inte klok på det.
nån som har tips?❤️