BF november 2025
Hej på er!
Efter nästan två års försök kom det efterlängtade plusset efter min första IVF 🥹
Har varit så tröstande och fint att läsa alla era inlägg här, så skönt med lite gemenskap i all den här ovissheten.
Enligt app bekäknad till 23/11, så det är väldigt tidigt än. I och med att det är IVF vet vi dock att jag är i v. 4+6 nu. Har inte direkt några andra symtom än lite molvärk som kommer och går.
Var euforisk första dagarna, men nu börjar oron smyga sig på. Kan inte heller låta bli att testa, noja över HCG-stegringen (ja jag testar tyvärr som en galning, hade massa test kvar från när jag fortfarande hoppades på att bli gravid på naturlig väg) och så kan jag inte låta bli att undra varför jag skulle ha så tur att det gick för mig på första IVF-försöket, när det varit så svårt under tidigare års försök.
Gällande tidigt ultraljud som någon undrade över, jag startade en tråd här på familjeliv och bad om tips om ställen som gör tidiga VUL (fr 6+0) i Stockholm, fick tips om Vasamamma och Babyscreen. Har också sett att Capio Solna gör test från 6+0. Tror att båda Vasammama och Capio kostade runt 700kr, men jag bokade på Babyscreen (1100kr 😅) då det var där det fanns ledig tid EXAKT när jag är i v 6+0?
Är rädd att testet bara kommer göra mig mer orolig (tänker att det kan vara svårt att se något så tidigt även om graviditeten är frisk?), men kan inte hålla mig? Får ett tidigt UL genom min IVF-klinik, men det blev inte så tidigt utan först i v. 9+6, och det känns helt outhärdligt att vänta så länge?