• Mattis94

BF november 2025

Hej! 

Åh vad kul med en sådan här tråd. Jag är i v 5 (4+6) idag och har BF 5 november 😍 satt och sökte runt här för jag är lite nojig att jag inte har så mycket symptom än haha. Så himla skönt att kunna skriva av sig lite med någon, detta är första gången för mig så är livrädd, skortglad och så pirrig! 

• Mattis94
    Junieverse skrev 2025-03-05 13:14:53 följande:

Imorse kom det blod när jag torkade mig så jag har oroat mig och gråtit hela morgonen. Jag ska få komma in på gyn akuten för check nu på eftermiddagen. Känner att jag har lite hopp kvar att det ändå ska kunna gå vägen men är väldigt inställd på negativa besked 💔

Är ju vanligt med blödningar men förstår verkligen rädslan. Bra att du kollar upp!! ❤️ håller tummarna för dig, skriv när du fått svar. 

• Mattis94
    Junieverse skrev 2025-03-05 16:35:49 följande:
    Tack, det var ett väldigt obehagligt och hafsigt besök. lång historia kort:

En manlig gynekolog gjorde ett snabbt ultraljud ( på riktikgt max 10 sekunder om ens det ) och sa direkt här finns ingen graviditet. kändes som han ifrågasatt om jag ens varit gravid för han frågade om jag hade testat positivt på ett så ifrågasättande vis. jag ifrågasatte väl lite hur mycket man hade kunnat se av en grav i 4+6 och då sa han att man inte kunde se då vilket också kändes konstigt. han sa han beklagade och att jag skulle fortsätta testa framåt med grav test och ej komma tillbaks om det fortsatte va positivt på testen framåt. Han sa att min slemhinna var för tunn ca 5 mm och man behövde minst 7-9mm, och det kanske är så och att jag fått missfall men på den korta sekunden han kollade har jag svårt att tro att han var så noga när han mätte det 💔

oklart vad jag känner nu men ska väl ta något nytt test om någon dag eller så och se om strecken blir svagare 😔
    Men gud vilken otrevlig gynekolog.. usch inte det bemötandet man vill ha när man är orolig? Och vad oklart besked?! Du får vänta och så hoppas vi bara att det inte blir svagare test, att det bara var falskt alarm. Så jobbigt att vara så orolig och inte få några direkta konkreta svar?! 😩
  • Mattis94

Är det någon som överväger att göra ett tidigt ultraljud? Jag har inte tålamod att väta till KUB för att få se ett hjärtslag 😅

• Mattis94
    Aivlys skrev 2025-03-06 18:38:40 följande:
    Jag blev lovad ett tidigt ultraljud efter mitt första MA, så förväntar mig lite det annars tänker jag boka ett privst runt v6-7☀️

Ah hoppas du får ett som lovat! Jag tänker att jag vill göra ett tidigt ändå. Känns lite lugnande även om allt kan hända efter också såklart. 

Rädslan för MA är ju inte kul.

• Mattis94
    Solrosen96 skrev 2025-03-08 10:21:42 följande:

Hej på er! Jag hoppar in här också ☺

Testade positivt igår.
    Första gången jag testat positivt under våra 1.8 år av försök. Detta var vårat första ivf försök :) 

Har haft bruna flygningar i 5 dagar men enligt bm så är det ingen konstigt men man nojjar ju såklart. 

Har ultraljud 26 mars, då ska ja va i vecka 7.

Åh vad kul, grattis! Vilken dag har du BF i sådana fall? 😍 kul att vi är så många med bf i november!  
  • Mattis94

Vilken vecka är ni i och vilka symptom har ni just nu? Jag är i vecka 6 (5+3) och känner mig verkligen inte så gravid, än. Ömma och större bröst, trötthet samt molande värk i ländryggen är det enda. 

Sen när jag misstänkte att jag var gravid (BIM-5 redan) så testade jag tidigt pga kände mig inte PMSig (var ovanligt glad och tillsfred 😂), hade konstig smak i munnen/supertorr i munnen och stora ömmande bröst. 

Läst om många som får illamående v. 7 typ, jag hoppas man slipper det.. 😅 men vore kul att höra era symptom! 

• Mattis94
    CharlotteT skrev 2025-03-09 13:29:51 följande:
    Nej, tror inte det. Min bror och hans fru gjorde ett tidigt i vecka åtta och allt såg bra ut. Men i vecka 13 hade fostret dött Gråter

Vill nog inte själv ta ut nån lycka i förväg, så inväntar det vid 12 veckor. 

Nej jag fattar det.. pratade med min sambo men tycker vi borde vänta till v12 också. Han känner mig, jag kommer ju inte bli lugnare bara för att få se hjärtslag innan. 

Hemskt att de inte klarade sig vid v13, när man tro man kan andas ut 😟  

Håller tummarna för oss alla nu att det går vägen 🙏

CharlotteT skrev 2025-03-09 13:27:43 följande:
    Är i vecka 6 (5+2). Jag började må illa redan en vecka efter ägglossning, men fick inget positivt förrän BIM+2 (typ 16 dagar efter ägglossning). Kanske var det progesteronet som spökade innan dess. 
    Just nu är det trötthet och illamående, men mår förvånansvärt bra. Är väldigt hanterbart! Med sonen mådde jag tre gånger värre plus ömma bröst och grym molvärk. 

Hoppas du slipper illamåendet, om annars att det blir en mild sådan! 

Ja men gud vad tidigt illamående! Men progressionet kan verkligen ställa till det. Skönt det är hanterbart i alla fall 🙏

• Mattis94
    CharlotteT skrev 2025-03-10 17:18:02 följande:

Nu är illamåendet inte hanterbart längre 🤢 ska försöka be om xonvea på fredag när jag ska till barnmorskan. Fick det förra graviditeten och det enda som hjälpte något.

Åh men hoppas du får det utskrivet direkt 🙏 jag börjar känna av liiiite illamående.. hade mitt inskrivningsbesök idag och barnmorskan sa att det bara var att höra av sig direkt om det skulle vara så att illamåendet eskalerar. Fick tid för KUB 28 april, sååå långt bort ????
  • Mattis94
    Junieverse skrev 2025-03-12 18:49:40 följande:

Kul att läsa hur det går för alla er andra ❤️ 

själv har jag haft ett par tuffa dagar med känslomässig berg och dalbana i bagaget. om jag tänker till har jag inte haft en riktig blödning, bara bruna flytningsr som knappt är mkt i Trosa eller trosskydd inget klart blod eller att det behövts binda. jag har också fått lite starkare test och nyligen ökning i veckor på CB till 2-3 så nu lever hoppet lite igen. 

pratat med min tidigare gyn om min upplevelse hos läkaren som gjorde ultraljudet som var så hemsk och de tycker vi inte ska lita på det och bara vara positiva. ska få komma till dem på måndag och jag hoppas av hela mitt hjärta att allt ser ok ut då 🙏🏻

Det är ju jättepositivt med starkare test! Vi håller tummar och tår tills måndag! ❤️🙏 
Svar på tråden BF november 2025