Inlägg från: Anonym (Jenny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jenny)

Hård bula ovanför blygdbenet?

Jag har aldrig känt någon bula som gravid och inte som ogravid heller, försökt känna förr. nu tredje graviditeten v32.. min mage har känts som den gör ogravid fram till v24. Däremot börjat känna rörelser runt vecka 20. Är smal med. Just nu gravid med tvillingar och aldrig haft så liten gravidmage som nu, drar jag in magen och har pösig tröja ser jag inte ens gravid ut. Kanske min kropp som är konstig Solig

Men vill du vara gravid så hoppas jag du är det, det är ju bland det mysigaste som finns och kul överraskning om det inte var planerat. Även om man kan ha som mig och knappt känna sig gravid så räcker det med att man vet att man är gravid Hjärta

• Anonym (Jenny)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-03-13 16:21:48 följande:
    I v 13 i min förra graviditet hade jag en bula precis ovanför blygdbenet 
    det ska man ju kunna känna när livmodern loppet upp ur bäcken håla. 
    Okej det är nog olika då. Min bm har inte känt någon bula på mig heller, knappt bebisarna runt v24. Hon har utrryckligen sagt att hon inte känner mycket på mig, förra barnet kände flera bm knappt runt v30 och sa det nog var en liten bebis, ut kom en stor 5 kg pojke. Undrar själv var de gömt sig i min kropp Drömmer 

Så jag följer väl inte skolboksexemplet på hur kvinnokroppar ska vara Solig

Men har du utebliven mens, positivt gravtest och övriga gravidsymtom utöver den där bulan. Då låter det ju isåfall som att du är gravid men sen hur långt gången är ju bara ultraljud som kan visa nog, så bra du bokat tid Skrattande
Svar på tråden Hård bula ovanför blygdbenet?