Inlägg från: Anonym (Trötter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trötter)

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-03-12 20:15:34 följande:

Ni ska bojkotta amerikanska företag genom att använda FB mer?

Du bryr dig uppenbarligen eftersom du använde din värdefulla tid till att skriva här.
  • Anonym (Trötter)
    Mentat skrev 2025-03-14 05:54:31 följande:
    ?? Det här inlägget kom nog fel, då det ju har noll och intet att göra med mitt.
    Jag gissar att det syftade på att alla moderna varor med exempelvis någon elektronik i sig förmodligen innehåller komponenter från USA eller Kina.
  • Anonym (Trötter)
    Tyra myra skrev 2025-03-15 13:58:05 följande:

Ärligt talat har jag aldrig varit speciellt förtjust i Amerikanska varor. De har inte haft vare sig kvalitet eller varit prisvärda.   

Är inte det svårt att generalisera på det viset?
    Vi importerar ju olika läkemedel, vaccin, elektronik. Vi har Google, sociala medier. Eller pratar vi bara typ majs och coca cola?

Din dator har väl inte Windows eller en CPU från Intel eller AMD heller? :)
  • Anonym (Trötter)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-25 06:40:18 följande:

USA har varit det land som möjliggjort den fria och demokratiska västvärldens existens. 

Om inte USA räddat Europa hade vi blivit nazister allihop.

Du ka ske hade föredragit att räddas av Stalin som östra Europa och hamnat bakom jörnridån?

Utan en supermakt som USA hade de totalitära länderna fått fritt spelrum och något fritt och demokratiskt väst hade inte funnits. 

Trump kan inte vara annat är Putinist av någon anledning. Dyrkar han bara Putin? Är han köpt av Putin? Eller är det som många tror att Putin har en allvarligare hållhake på Trump? Han var mycket i Ryssland på åttiotalet och man kan lätt ha gillrat en fälla för honom. En honeytrap. Sen har man hjälpt honom att utbecklas och vårdat hans karriär. 

Om vi nu ska ta i från tårna så ska USA vara oändligt tacksamma mot Europa eftersom landet inte ens skulle ha existerat utan oss :)
  • Anonym (Trötter)
    Anonym (Lukas) skrev 2025-03-27 08:22:14 följande:
    USA bildades alltså bokstavligen genom att göra uppror emot "Europa".
    Det emotsäger inte mitt påstående. Om inte Europeer åkt över atlanten hade inte USA som vi känner det idag funnits. Bra eller dåligt lämnar jag därhän.
Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA