Inlägg från: Dr Nail |Visa alla inlägg
  • Dr Nail

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Å nej. Hur ska jag klara mig i livet utan Coca cola, Disney och Donken 

• Dr Nail
    Mentat skrev 2025-03-13 20:05:56 följande:

Jag har inget problem med att folk bojkottar varor från USA av politiska skäl.

Jag hoppas bara att de då också bojkottar varor från den aggressivt imperialistiska diktaturen Kina. Om inte, avslöjar de sig som antingen totala hycklare eller inbitna kommunister.

Ha det så kul med att leva på medeltiden.
  • Dr Nail
    Mentat skrev 2025-03-14 05:54:31 följande:
    ?? Det här inlägget kom nog fel, då det ju har noll och intet att göra med mitt.
    Jag bara menar att ska man bojkotta både USA men speciellt Kina på allvar så kommer man behöva vrida tillbaka klockan till en betydligt enklare tillvaro än vad de flesta av oss är bekväma med.

--
    skickat från min Xiaomi 12
  • Dr Nail

Cuba Cola är det bästa alternativet istället för Coca Cola. Den är bättre och billigare med eller utan bojkott.

• Dr Nail

Själv har jag sålt alla mina USA fonder. Inte nödvändigtvis av en ren bojkott men det är liksom svårt att se någon framtid i dem just nu.

• Dr Nail

Är det någon som har gjort en lista över vilka porrsidor i sammanhanget? Säkert 50% av all porr man ser är 🇺🇸

• Meddelande borttaget
  • Dr Nail
    nattuw skrev 2025-03-22 00:10:31 följande:
    Hade folk funderat över moral och etik hade de bojkottat Kina.
    Jag köper ca. 70 procent av mina KLÄDER från Shein. Är det "omoraliskt" enligt dig??
  • Dr Nail
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-22 08:19:13 följande:
    Ja , extra mycket för du är direkt importör och drar in en massa gifter till Sverige. Shein följer inte den europeiska lagstiftningen vad gäller kemikalier och det är den som importerar som har ansvaret. De stora klädkedjor kolla detta och kräver av sina kinesiska leverantörer att de följer vår kemikalielagstiftning.
    Men det gör inte Shein.
    Du drar därmed hit massor av farliga kemikalier som förstör Sveriges grundvatten, när du tvättar. 
    Jag tror inte en sekund att det finns mer kemikalier (dvs pfas och ftalater) i Sheins varor, jämfört med alla andra importerade kläder. Det är en myt som sprids av Sheins konkurrenter.

Sveriges grundvatten hahahahaha ^_^ 
    Den var bra

Jag köpte precis en jacka och tre t shirts. Gissa priset?
  • Dr Nail
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-22 10:16:19 följande:

Trump är helt klart ett hot men vi får aldrig glömma att USA är vår viktigaste allierade och vår viktigaste vän. Vi måste hålla liv i denna vänskap och den transatlantiska länken. Det är kritiskt för Europas framtid och överlevnad.

USA är inte bara Trump även om det känns så just nu!

Jag misstänker att Trump på något sätt är köpt av Ryssland, eller att den superfarliga och listiga före detta KGBagenten Putin, helt enkelt har en hållhake på Trump. 

Han säger ju själv att när han byggde sitt företag fick han inte lån från amerikanska banker utan han byggde sitt företag på ryska lån. Det kan finnas fler hållhakar, KGB använde ofta sk. Honey traps och fångade in sina offer som sen blev lätta offer, blev marionetter för KGB. Nu finns inte KGB men istället FSB och det är ungefär samma. 

USA har inga vänner. USA har *intressen*. 

Var inte naiv.
Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA