Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Donald Trumps extrema narcissism har en betydande inverkan på den globala politiska scenen, särskilt när det gäller situationen i Ukraina. Trump är en "destruktiv narcissist" med drag av så kallad malign narcissism, vilket inkluderar paranoia, narcissism och sadism.

Trumps återkomst till Vita huset har snabbt påverkat förutsättningarna för fredsförhandlingar i Ukraina. Trump konsekvent stryker krigsförbrytaren Putin medhårs, medan Ukraina, som är offret för aggression, inte ges tillträde till förhandlingarna och tvingas acceptera kapitaluation och kolonialistiskt avtal. Allt bara för att Trump ska kunna påstå att han fixade fred när andra inte gjorde det.

Bråket mellan Trump och Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj i Vita huset visade alla symptom på allvarlig psykisk störning.

Trumps narcissistiska tendenser påverkar inte bara Ukraina, utan har bredare konsekvenser.Trumps oförutsägbara beteende och tendens att förolämpa sina allierade har skapat spänningar i internationella relationer med hela världen. I princip har Trump bara Israel kvar. Men Israel är Trumps motsvarighet som ett land.

Trumps narcissistiska drag, som hans grandiosa bild av sig själv och uttalanden om att vara en "stabil geni" och hans känslighet för kritik, påverkar hans beslutsfattande och diplomatiska förmåga. Detta har lett till en turbulent presidentperiod med många kontroverser och misslyckade politiska initiativ, inte minst när det gäller Ukraina. Trumps narcissistiska personlighet har en djupgående inverkan på världspolitiken, med särskilt allvarliga konsekvenser för Ukraina och den bredare europeiska säkerheten. Hans beteende skapar osäkerhet och spänningar i internationella relationer, vilket påverkar allt från diplomati till ekonomi och säkerhetspolitik.
  • Anonym (Antiextremist)
    Xenia skrev 2025-03-13 18:44:51 följande:
    Det är just det, den här gången har han valt endast de medarbetare som tycker som han och aldrig protesterar. Skulle någon försöka prata vett i honom - you're fired!

Vad ska jag bojkotta? Trump är sur för att vi i Europa inte köper amerikanska bilar.

Jag köpter mest mat, svårt att se varifrån allt kommer.
    Varor att bojkotta

Tesla: Amerikanska bilar, inklusive elbilar som Tesla.

Netflix: Streamingtjänster från USA.

Coca-Cola: Populära drycker som Coca-Cola, Pepsi och Dr Pepper.

Förpackade livsmedel: Produkter som Pringles, Doritos, Kellogg?s Corn Flakes och Hershey?s choklad.

Hygienprodukter: Colgate tandkräm, Gillette rakhyvlar och Head & Shoulders schampo.

Glass: Ben & Jerry?s och Häagen-Dazs.

Kaffe: Starbucks och Gevalia.

Övrigt: Red Bull, Oreo och Snickers
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Mini) skrev 2025-03-13 19:45:37 följande:
    Är inte Red bull Österikiskt/thailändskt? Eller finns det en annan bolagsstruktur som äger tro...
    Ja. Jag kollade lite närmare och det ser ut att du har rätt. Jag ber om ursäkt. Jag var ganska säker på att RedBull var amerikanskt.
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-03-13 20:05:56 följande:

Jag har inget problem med att folk bojkottar varor från USA av politiska skäl.

Jag hoppas bara att de då också bojkottar varor från den aggressivt imperialistiska diktaturen Kina. Om inte, avslöjar de sig som antingen totala hycklare eller inbitna kommunister.

Kina hotar oss inte på samma sätt som USA. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-03-13 22:11:04 följande:
    Som jag konstaterade i inlägg #20...
    Du konstaterar att man är kommunist om man inte bojkotar Kina. Dit resonemang är både trångsynt och ologiskt. Kina är inte lika stort hot mot Sverige som USA. USA vill förstöra för EU och Sverige.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (!) skrev 2025-03-13 22:43:05 följande:
    Och hur stor import har vi inte från Kina menar du?
    Tyvärr har vi lärt oss köpa billigt skit från Kina och bara skeppet på tvärs i Zuez lamslog ju hela Europa - och i förlängningen även USA som köpte produkter förädlade i EU.
    Inte Kinas fel att båtjäveln hamnade snett men det visar på konsekvenserna.
    .
    Ja, men fri handel är viktigt för oss. Fri konkurans gynnar oss konsumenter. Vi själva är ett exportland och är beroende av export. Men USA kväver fri handel.
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-03-14 07:59:39 följande:
    Jag efterlyste konsekvens: Antingen bojkottar man bägge eller ingen. Det framgick enligt mig mycket tydligt av inlägg #20.
    Du förstår inte. Varför skulle man bojkotta Kina? 
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-03-14 19:29:39 följande:
    Visst är det så. Samtidigt är det oerhört inkonsekvent att bojkotta USA pga att man inte gillar deras politik men inte göra detsamma mot Kina - vad man säger då är att man inte har några invändningar mot kommunistdiktaturens förtryck, bara mot att USA valde "fel".

För all del, är man kommunist själv är det förstås en rimlig inställning. Om inte, så inte.
    😂😂😂 Vilken svammel. Vad är det för konstigt resonemang? Så när man kritiserar en idiot måste man kritisera en idiot till annars är man idiot själv? 😂😂😂 
Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA