• Anonym (NN)

BF Decemberbebisar 2025

Hej! 

Hittar ingen tråd för oss med BF December? vi får fantastiska julklappar 
    Räknar jag rätt så är mitt BF 3 december där i dagarna! 

V.5 hoppas hoppas hoppas!!! 🙏 

Jag hoppas på fler som ansluter till tråden så vi kan bolla och stötta varandra längs resan! 

• Svar på tråden BF Decemberbebisar 2025
  • såååån bebislängtan

Hej!

Plussade igår på bim+3 med 1-2 v på cb digitalt. Enligt appen är jag i v 4+6 och har bf 2/12.

Hade molvärk och illamående de första dagarna som verkar ha avtagit men känner ömma bröst och extrem trötthet just nu.

Första barnet och vi är så himla himla glada! 😍

• Anonym (NN)
    såååån bebislängtan skrev 2025-03-31 17:44:50 följande:

Hej!

Plussade igår på bim+3 med 1-2 v på cb digitalt. Enligt appen är jag i v 4+6 och har bf 2/12.

Hade molvärk och illamående de första dagarna som verkar ha avtagit men känner ömma bröst och extrem trötthet just nu.

Första barnet och vi är så himla himla glada! 😍

Åå va roligt stort grattis! Då är vi väldigt lika :D 
    jag är 4+3. jag har känt av extremt ömma bröst i en vecka nu och molvärk till och från :) 
    jag har en 11 åring sen tidigare så det här bli vårat första gemensamma! 

Testa du någonting innan du plussade? :) 

• Anonym (Glad tjej!!)

Grattis till er! Jag hänger på här med. Jag plussade igår och enligt min app är jag i v4+3 idag! 

Det är första barnet och jag är såå exalterad!!
    Jag har mått illa senaste dagarna (men tycker det känns lite tidigt för det?) och bröstvårtorna är stenhårda och gör ont. Annars är jag pigg och glad. 

När planerar ni att berätta för närstående? 

• Anonym (NN)
    Anonym (Glad tjej!!) skrev 2025-04-01 10:53:07 följande:

Grattis till er! Jag hänger på här med. Jag plussade igår och enligt min app är jag i v4+3 idag! 

Det är första barnet och jag är såå exalterad!!
    Jag har mått illa senaste dagarna (men tycker det känns lite tidigt för det?) och bröstvårtorna är stenhårda och gör ont. Annars är jag pigg och glad. 

När planerar ni att berätta för närstående? 

Va roligt! Grattis! 🥰 super härlig känsla! Testa du något innan och misstänkte eller va det första idag? :) 

vi vet inte när vi ska berätta, vi är bortbjudna med släkten under påsk så vi funderar på då, då är jag i v 8 men vi velar om det är för tidigt eller inte. 

vad och hur tänker ni? 

• Anonym (Glad tjej!!)
    Anonym (NN) skrev 2025-04-01 14:48:15 följande:

Va roligt! Grattis! 🥰 super härlig känsla! Testa du något innan och misstänkte eller va det första idag? :) 

vi vet inte när vi ska berätta, vi är bortbjudna med släkten under påsk så vi funderar på då, då är jag i v 8 men vi velar om det är för tidigt eller inte. 

vad och hur tänker ni? 

Tack❤️ Åh vad roligt att berätta när alla är samlade! Vi har inte heller bestämt oss än, men tror vi ska vänta några veckor iaf. Jag tycker inte det är för tidigt att berätta v8. Ifall det värsta skulle hända är det skönt att ha familjens stöttning❤️

Jag testade bim-5 och då visade det negativt. Sen fick jag slut på test? Men tyckte jag kände på mig att jag var gravid och väntade in mensen som aldrig dök upp.😃 Då köpte sambon ett test som visade +. 

Testade du tidigare?  

• Anonym (NN)
    Anonym (Glad tjej!!) skrev 2025-04-01 15:40:12 följande:

Tack❤️ Åh vad roligt att berätta när alla är samlade! Vi har inte heller bestämt oss än, men tror vi ska vänta några veckor iaf. Jag tycker inte det är för tidigt att berätta v8. Ifall det värsta skulle hända är det skönt att ha familjens stöttning❤️

Jag testade bim-5 och då visade det negativt. Sen fick jag slut på test? Men tyckte jag kände på mig att jag var gravid och väntade in mensen som aldrig dök upp.😃 Då köpte sambon ett test som visade +. 

Testade du tidigare?  

jag testa äl+10 och fick ett svagt men synligt streck och sen dess bara ökat i styrka :) 

och just nu mår jag bra, öm i brösten och lite spänd och svullen tjejmage men annars prima 
    jag hoppas hoppas hoppas det håller sig så :p 

• Anonym (Glad tjej!!)
    Anonym (NN) skrev 2025-04-01 18:29:33 följande:

jag testa äl+10 och fick ett svagt men synligt streck och sen dess bara ökat i styrka :) 

och just nu mår jag bra, öm i brösten och lite spänd och svullen tjejmage men annars prima 
    jag hoppas hoppas hoppas det håller sig så :p 

Då fick du reda på det tidigt, har du hunnit smälta graviditeten än?
    Jag själv håller på att spricka av längtan och förväntan. Vill bara att tiden ska gå snabbare, haha. Finns inte mycket mer man kan göra nu än att vänta. 

• Anonym (NN)
    Anonym (Glad tjej!!) skrev 2025-04-01 21:23:40 följande:

Då fick du reda på det tidigt, har du hunnit smälta graviditeten än?
    Jag själv håller på att spricka av längtan och förväntan. Vill bara att tiden ska gå snabbare, haha. Finns inte mycket mer man kan göra nu än att vänta. 

ja jag blev rätt ställd och super glad 🥰 
    jag börjar landa i att jag är gravid! Jag har inte vart gravid på 11 år så det är allt på nytt igen för mig 

men precis som du säger så vill man att tiden ska gå fort! Och låta magen växa och få börja känna det lilla knytet där i! 

hur känns det för dig? va erat planerat? Försökt länge? :) 

• Javas

Äntligen gravid igen, BF 7/12. Har en 8 åring och en 11 åring sen tidigare. Sladdis är efterlängtad, efter flera mf senaste året. Den här gången känner jag på mig att det kommer att gå! 

• Jas12345

Åhh vad kul!!

Jag plussade igår!! Min första och är så glad och längtansfull. Har ni bokat in er hos en MVC? Hur gör man rätt val!

Svar på tråden BF Decemberbebisar 2025