Inlägg från: Anonym (Glad tjej!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Glad tjej!!)

BF Decemberbebisar 2025

Grattis till er! Jag hänger på här med. Jag plussade igår och enligt min app är jag i v4+3 idag! 

Det är första barnet och jag är såå exalterad!!
    Jag har mått illa senaste dagarna (men tycker det känns lite tidigt för det?) och bröstvårtorna är stenhårda och gör ont. Annars är jag pigg och glad. 

När planerar ni att berätta för närstående? 

• Anonym (Glad tjej!!)
    Anonym (NN) skrev 2025-04-01 14:48:15 följande:

Va roligt! Grattis! 🥰 super härlig känsla! Testa du något innan och misstänkte eller va det första idag? :) 

vi vet inte när vi ska berätta, vi är bortbjudna med släkten under påsk så vi funderar på då, då är jag i v 8 men vi velar om det är för tidigt eller inte. 

vad och hur tänker ni? 

Tack❤️ Åh vad roligt att berätta när alla är samlade! Vi har inte heller bestämt oss än, men tror vi ska vänta några veckor iaf. Jag tycker inte det är för tidigt att berätta v8. Ifall det värsta skulle hända är det skönt att ha familjens stöttning❤️

Jag testade bim-5 och då visade det negativt. Sen fick jag slut på test? Men tyckte jag kände på mig att jag var gravid och väntade in mensen som aldrig dök upp.😃 Då köpte sambon ett test som visade +. 

Testade du tidigare?  

• Anonym (Glad tjej!!)
    Anonym (NN) skrev 2025-04-01 18:29:33 följande:

jag testa äl+10 och fick ett svagt men synligt streck och sen dess bara ökat i styrka :) 

och just nu mår jag bra, öm i brösten och lite spänd och svullen tjejmage men annars prima 
    jag hoppas hoppas hoppas det håller sig så :p 

Då fick du reda på det tidigt, har du hunnit smälta graviditeten än?
    Jag själv håller på att spricka av längtan och förväntan. Vill bara att tiden ska gå snabbare, haha. Finns inte mycket mer man kan göra nu än att vänta. 

• Anonym (Glad tjej!!)
    Anonym (NN) skrev 2025-04-02 07:54:44 följande:

ja jag blev rätt ställd och super glad 🥰 
    jag börjar landa i att jag är gravid! Jag har inte vart gravid på 11 år så det är allt på nytt igen för mig 

men precis som du säger så vill man att tiden ska gå fort! Och låta magen växa och få börja känna det lilla knytet där i! 

hur känns det för dig? va erat planerat? Försökt länge? :) 

Åh vad spännande! Jag kan inte förstå att jag är gravid, känns helt surrealistiskt! 

Graviditeten var planerad och det tog sig redan på 3e försöket. Har längtat efter barn länge men aldrig känt att omständigheterna varit rätt. Jag pluggar fortfarande men vi kände att rätt tid är nu. 
    Dock så känner jag mig lite orolig och rädd för dem förändringar som kommer.😌

• Anonym (Glad tjej!!)

Ja, så kul vi blir fler!
    Jag ringde den MVC som var närmast hem och nära sambons jobb. Fick tid den 23/4 för inskrivning. 

• Anonym (Glad tjej!!)

Jag är i v 5+1 idag och har sedan v3 känt av ett svagt illamående som kommer och går. Tycker det känns skönt att känna lite symtom då jag påminns om att jag är gravid 🥰 
    Känner också av att jag har lågt blodtryck. Svimmade igår och har lite yrsel nu. 

Vad har ni andra för symtom? 

Svar på tråden BF Decemberbebisar 2025