Inlägg från: Anonym (N) |Visa alla inlägg
  • Anonym (N)

Ge bort en dyr sak till ett av barnen/ta emot. Fel?

Det är upp till föräldern att bestämma vad den ger bort eller inte. Ska barnet säga att nej, jag tar inte emot detta, jag bedömer att du inte har råd, jag vet bättre?

• Anonym (N)
    Anonym (J) skrev 2025-04-04 10:23:56 följande:

Sen när man VET att pappan är fattig och behöver bilen. Alltså vad är du för människa som bara tycker att man ska ta emot?? 

fy!!

Det är ändå förälderns beslut och ansvar att bedöma. 
  • Anonym (N)
    Anonym (J) skrev 2025-04-04 10:31:34 följande:

Det är det väl inte? Så du menar att man måste ta emot eller fråga pappan om man kan få bilen?  Är ju lika mkt upp till barnet. man ska roffa åt sig om man kan mot en fattig människa. 

det är vad du säger. 

Fräckt av barnet att fråga naturligtvis men föräldern är fri att säga ja eller nej. 
  • Anonym (N)
    Anonym (J) skrev 2025-04-04 13:28:56 följande:

Nej jag orkar ej diskutera detta mer. Blir bara på dåligt humör över hur dumma människor är som tycker att man ska utnyttja andra om man kan. 

ni borde verkligen skämmas. Tycker synd om människor i er närhet för jag antar att ni kan utnyttja andra med så länge dom inte sätter stopp, fy fan vad sorgligt! 

Vilka slutsatser du drar! Jag utnyttjar verkligen ingen utan låter mig tvärtom utnyttjas själv ibland eftersom jag vill och har råd. 

Men man ska inte omyndigförklara föräldrar eller andra och tro att man vet bättre om deras liv. Alla får bestämma själva. 
    Du borde skämmas för dina slutsatser. 

Svar på tråden Ge bort en dyr sak till ett av barnen/ta emot. Fel?