Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Ge bort en dyr sak till ett av barnen/ta emot. Fel?

Anonym (J) skrev 2025-04-04 10:23:56 följande:

Sen när man VET att pappan är fattig och behöver bilen. Alltså vad är du för människa som bara tycker att man ska ta emot?? 

fy!!

Och du är syskonet som inte fick något.

Oavsett om pappan är fattig, behöver bilen eller inte kan  säga nej så är det ändå deras beslut om de vill ge bort bilen utan att ta betalt.

Att föräldrarna nekar att ta emot pengar av barnet är deras beslut. 
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2025-04-04 11:15:19 följande:

Nej precis, när man också vet att föräldern har svårt att säga nej och alltid ja. Då är det att utnyttja anser jag. När t.ex.  detta barn inte ger föräldern pengar till tågresa och matpengar då barnen ska passas, då sätter man väl fasen bara in pengar på kontot i stället för att fråga???

Därför vet jag att föräldern inte alltid fattar egna kloka beslut, när pengar behövs att han har fått låna av andra. Varför kan man inte våga be sitt barn om pengar? Och varför ger bara barnet inte det oavsett? 

Krävs att man har kontonr. 
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2025-04-06 20:32:36 följande:
    Eller så tar man ut pengar och ger. 
    Vem tar ut pengar nu förtiden?? 🤔
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2025-04-06 21:13:36 följande:

Om det inte skulle finnas ett konto Såklart. Men vem har inte ett konto? 

så du menar att om någon är skyldig nån pengar men personen saknar konto ska man strunta i att betala tillbaka?

Jag frågade vem som hade kontanter nuförtiden? Har någon under 70 ens det? 

Hur fick du det till att jag tycker man ska strunta i att betala om någon inte har ett konto? 
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2025-04-06 21:28:50 följande:
    Eftersom du fetmarkerade det jag skrivit "då sätter man väl fasen bara in pengar på kontot i stället för att fråga???"

och svarade "det krävs att man har ett konto"

varpå jag svarade att man då kan ta ut kontanter. 

vilket alternativ menar du då? om du tänker att personen varken har ett konto eller tänker att man ska ta ut kontanter då? ska man strunta i att betala till denna människan då enligt dig?
    Jag svarade "krävs att man har kontonr"

Fast du kanske burkar sätta inn pengar genom att skrics hemt random siffror för kontonummer.... 🤔

Återigen, hur får du det till att man ska strunta i att betala? 

Självklart,  iallafall i mina ögon, så frågar man eftersom personens kontonr för att föra över pengar. I dagen samhälle har nästintill alla människor ett konto med tillhörande kontonr. 

Har du alltid svårt att svara på frågor? Eller läsa vad som faktiskt skrivs? Isåfall så kan jag med 98% säkerhet gissa mig till vem du är...
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2025-04-07 10:03:17 följande:

Det är en självklarhet att barnet i fråga har förälderns kontonummer, eller vad menar du?Egyersom det är dessa det handlar om.  Precis, i dagens samhälle har nästan alla ett kontonr/swish så jag fattar inte ens varför du skrev så?

90% säker på vem jag är? sure...

Varför skulle det vara en självklarhet? Långt ifrån alla har sina föräldrars kontonr. 

Nu pratade jag om kontanter och frågade vilka som hade kontakter på sig, efter att du babblat om de som inte skulle ha ett konto (efter att jag skrev att man behöver ett kontonummer)

Nej, inte 90% säker. 98% säker på vem du är, pga hur du skriver, uttrycker dig och är i tråden. 
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2025-04-07 13:40:49 följande:
    Hade du vetat vem jag är så skulle det vart pga historien, och i så fall känner du mig! Att säga att man vet vem nån är pga hur denne uttrycker sig på nätet är ju knappast trovärdigt 😂 du kanske kan gissa dig till mitt nick...vilket är helt obetydligt. Och nej. Inte ens det kan du gissa dig till. 
    Du får självklart tro vad du vill. Men hur folk utrycker sig i skrift är unikt. Samt hur folk betneer sig i tråden.

Ang historian så har jag väldigt svårt att tro att den ens är verkligen. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2025-04-07 15:21:41 följande:
    Fast det vet du inte eftersom du inte tror att historien är sann ens. Men skriv det gärna. 
    Historian inte att göra med att jag är 98% säker på vem du är. 
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2025-04-07 15:58:27 följande:
    Men ändå 2% som gör att du tvivlar?
    Tvivlar inte, men skulle aldrig påstått att jag har 100% rätt i något. Även om det visar sig att jag har det. Är en principsak för mig. 
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2025-04-07 18:45:14 följande:
    Du kan tro att du vet vem jag är, bryr mig ej. Du är fri att skriva det här om du vill. Oavsett så tillhör du inte nån av i min närhet för då hade du känt till detta. 
    Som sagt, du får tycka och tro vad du vill. 

Nej, jag tillhör inte någon i din närhet. Jag känner igen till stil att skriva på här på familjeliv. Har aldrig påstått att jag skulle finnas i din närhet. 
  • Anonym (M)
    Fridolini skrev 2025-04-07 19:31:07 följande:

Oj fel,

vill ni andra ha hemlig info om ts?

Ålder är knappast en hemlighet. Dig har jag också sätt figurera i diverse trådar, både med nick och anonymt. 
  • Anonym (M)
    Fridolini skrev 2025-04-07 20:07:30 följande:
    Nej, men kan ge ut snuskiga detaljer som ts gör med sin granne
    Inte så speciellt intressant ta detaljer dock. 
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2025-04-07 19:58:15 följande:
    Jag bryr mig verkligen inget alls om mitt nick skulle outas. det är inte kopplat till mig som person. Om det är vad du menar med att veta vem jag är. Och det är bara om du skulle funnits i min närhet som jag hade brytt mig även om du mot all förmodan vet mitt namn. 
    Hade jag velat så är det inte speciellt svårt att ta reda på vem du är irl. 
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2025-04-07 20:13:55 följande:
    Nej om du känner ett behov av det så. Varför kan man undra, men vissa är ju såna. 
    Har inget behov av det nej. För mig är du en helt obetydlig person. 
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2025-04-07 21:42:48 följande:
    Det verkar inte så med tanke på ditt engagemang i tråden 
    Det handlar om tråden, och inte om dig som person. 
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2025-04-07 21:53:41 följande:
    Så ditt tjafsande om vem jag är handlar plötsligt om tråden? Ja ja...
    Nej. Det var precis det jag inte skrev. Hur är det med läsförståelsen?
Svar på tråden Ge bort en dyr sak till ett av barnen/ta emot. Fel?