Trumps tullar
Jag tror USA kommer hamna i Great Depression 2.0 och därefter tyna bort och vi kommer att bevittna Roms sista dagar. Det är vad jag *tror*.
Vad tror ni?
Jag tror USA kommer hamna i Great Depression 2.0 och därefter tyna bort och vi kommer att bevittna Roms sista dagar. Det är vad jag *tror*.
Vad tror ni?
En notering jag hittade på nätet om någon känner ett intresse av att undersöka saken vidare
"I samband med krisen på 1930-talet införde USA tullar på 20 000 varor i något om kallades för The Smoot-Hawley Tariff Act. Detta provocerade fram svarstullar från en lång rad andra länder. Sammanlagt minskade både import och export i USA med 67 procent."
USA kommer aldrig att bli rika genom handelskrig. Dollarn rasar. Investerare flyr landet. Vem har blivit rik på det sättet?
EU vill förhandla.
EU är redo att förhandla med Vita huset om tullarna, säger EU-kommissionens ordförande Ursula von der Leyen enligt Reuters.
omni.se/eu-redo-att-forhandla/a/73Gp99
EU-kommissionens ordförande Ursula von der Leyen höll en separat presskonferens där hon erbjöd USA nolltullar på bilar och alla industrivaror.
- Vi står redo att förhandla med USA. Vi har erbjudit nolltullar för bilar och alla industrivaror, som vi framgångsrikt har gjort med många andra handelspartner, eftersom Europa alltid är redo för en bra överenskommelse, sade von der Leyen.
www.europaportalen.se/2025/04/eu-forbereder-motatgarder-mot-usas-tullar-men-foredrar-forhandlingsborde
USA kommer att nå Great Depression 2.0 snart. Vi ska vänta och ha is i magen!
USA kan bara förlora. Vilket land har vunnit mot hela världen? Till och med Hitler i hela sitt storhetsvansinne fattade att man behöver allierade.
Ryssland möjligtvis