Inlägg från: Anonym (Higgins) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Higgins)

Trumps tullar

Tow2Mater skrev 2025-04-05 17:36:03 följande:
    Tur Trump stoppar USAID till allehanda projekt och universitet utomlands, då barnen hemmavid behöver mat. Borde inte andra länder istället skicka bistånd till usa åt dessa svältande barn?

Varför då? Trump har ju lovat att ta hand om sitt folk. Menar du att han inte kommer att göra det? 

Han har ju sett till att det rea på börsen så nu har alla i USA råd att investera. Sedan kommer ju tullarna från pingvinerna, de pengarna kan han ju dela ut till de fattiga. 

• Anonym (Higgins)
    Padirac skrev 2025-04-07 20:52:29 följande:
    'Ekonomi-experten' Ron Vara menar att EU måste göra sig av med momssystemet för att handeln ska bli rättvis Tomte

Man undrar hur de tänker de där snillena
    Ron Vara finns inte. Ett hittepå-namn av Peter Navarro. 
  • Anonym (Higgins)
    Padirac skrev 2025-04-09 11:51:23 följande:

Precis, han sa väl att det var ett internt skämt, den där 'ekonomi-experten' han refererat till i sina böcker , men egentligen var ett anagram av hans efternamn

Bedrägligt... 

Fungerar ju i MAGA-rörelsen. 
  • Anonym (Higgins)
    Tow2Mater skrev 2025-04-09 13:47:45 följande:
    För att inte skapa handelshinder och bidra till problemet som Trump med rätta pekat ut.

Du har inte hört om klövsjukan i södra europa som stänger gränserna just nu?
    Ingen brist på kött i Sverige. 
  • Anonym (Higgins)
    Anonym (Why?) skrev 2025-04-09 16:22:46 följande:
    EU har produkter USA vill ha i högre grad än USA har varor EU vill ha. Tillgång och efterfrågan. Finns inget problem i det. 

Södra Europa kan handla från andra EU-länder istället för USA. Får vi slut på kriget i Ukraina och de får igång sitt lantbruk igen har vi en gigantisk sädesbod att handla ifrån. De tillhandahöll merparten av all säd i forna Sovjetunionen och det är en (av flera) riktiga anledningar till invasionen, Ukrainas naturresurser och odlingsmark.

För egen del vill jag inte ha vare sig amerikanskt kött eller sädesprodukter. Jag vill inte ha mat så processad att den riskerar att slå ut immunsystemet. Jag vill inte ha mjukt bröd som håller i en månad innan det eventuellt blir mögligt. Jag vill inte ha kött från kossor som aldrig sett eller smakat på gräs utan ätit nån konstig form av melassprodukt gjord på majs. Jag vill inte ha mat som gör att jag sväller upp, går matsmältningsproblem och annat skit för att den innehåller så mycket skräp trots att den på pappret är "nyttig". Och nej, det är varken hörsägen, myter eller annat utan upplevt i min närmaste omgivning. 
    Det är bara att se hur amerikanarna ser ut.  Skit in, skit ut. 
  • Anonym (Higgins)
    Tow2Mater skrev 2025-04-09 18:32:44 följande:
    Har ju säkert inget att göra med att ni måste röra er mer i sverige för att komma någonstans.
    Självklart kan man röra sig och motionera även i USA. 
  • Anonym (Higgins)
    Anonym (Amerikanen) skrev 2025-04-09 16:24:13 följande:

Apple panik-plockade hem ett helt lastplan med iPhones innan tullarna mot Kina börjar gälla nu i kväll. 

Priset på en usa-producerad iPhone väntas landa på ca 35000 svenska kronor.

Fast de som röstat på
    Trump är glada. De röstade ju på honom för hans ekonomiska politik. Och han levererar nu. 
  • Anonym (Higgins)

Nu har Trump backat. Han vågade inte gå all in. Paus för alla utom Kina i 90 dagar. 

• Anonym (Higgins)
    Tecum skrev 2025-04-09 20:52:47 följande:
    Ett trick av Trump för att sänka börsen så att hans kompisar kunde köpa aktier billigt. Nu rusar börsen och snart kan de sälja dyrt och skratta hela vägen till banken. USA:s finansminister säger att detta var bestämt från början.
    Och en sån röstar de fattiga i USA på? Snacka om att bli blåsta! Egenintresse och girighet förnekar sig inte...
    Hans MAGA-väljare fattar inte bättre. De tror fortfarande på honom. 
  • Anonym (Higgins)
    Tow2Mater skrev 2025-04-09 23:52:50 följande:
    Men ge dig. Detta är OT. äter du en potatis i usa är det en potatis i sverige, äter du en pommes i usa är det en pommes i sverige. Handlar till 99% om val.
    Ha ha, gnäll inte på OT när du själv gör samma sak. Så fort du inte kan inte svara gnäller du om OT. 
  • Anonym (Higgins)
    Tow2Mater skrev 2025-04-09 23:54:23 följande:
    Tur usa stoppar USAID nu, saå pengarna kan spenderas hemmavid!
    Har fattigdomen minskat i USA?
Svar på tråden Trumps tullar