Anonym (Why?) skrev 2025-04-09 16:22:46 följande:
EU har produkter USA vill ha i högre grad än USA har varor EU vill ha. Tillgång och efterfrågan. Finns inget problem i det.
Södra Europa kan handla från andra EU-länder istället för USA. Får vi slut på kriget i Ukraina och de får igång sitt lantbruk igen har vi en gigantisk sädesbod att handla ifrån. De tillhandahöll merparten av all säd i forna Sovjetunionen och det är en (av flera) riktiga anledningar till invasionen, Ukrainas naturresurser och odlingsmark.
För egen del vill jag inte ha vare sig amerikanskt kött eller sädesprodukter. Jag vill inte ha mat så processad att den riskerar att slå ut immunsystemet. Jag vill inte ha mjukt bröd som håller i en månad innan det eventuellt blir mögligt. Jag vill inte ha kött från kossor som aldrig sett eller smakat på gräs utan ätit nån konstig form av melassprodukt gjord på majs. Jag vill inte ha mat som gör att jag sväller upp, går matsmältningsproblem och annat skit för att den innehåller så mycket skräp trots att den på pappret är "nyttig". Och nej, det är varken hörsägen, myter eller annat utan upplevt i min närmaste omgivning.
Det är bara att se hur amerikanarna ser ut. Skit in, skit ut.