Inlägg från: Anonym (Okåt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Okåt)

Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering

Hej! 

Jag har en kille som steriliserade sig för ca 2 månader sen. Av anledningen givetvis att han inte vill ha fler barn. Jag tål inte hormonellt preventivmedel. Jag hade inte sagt nej till barn, men inte heller ett måste i mitt fall. Jag älskar honom och vill vara med honom. Han har 2 barn sedan ett tidigare förhålland. Jag och denna kille har gjort en abort i början av vårt dejtande så gravida har vi kunnat bli ihop iallafall. 

Men efter hans sterilisering så är det  någonting i sängen som Inte blivit lija upphetsande för mig när vi ligger och han kommer. Innan kunde jag verkligen gå igång på att få honom att njuta och spruta under säkra perioder. Det gjorde mig ännu mer sugen och jag gillade känslan av att han gav sin säd till mig om ni förstår. Det blev intimt, lustfyllt och kärleksfullt. Nu efteråt när han sprutar i mig så har den biten inte varit lika intensiv. Det är som att det i det undermedvetna biologiska för mig som kvinna, att han inte längre har kvar levande spermier har gjort så att det typ känns som att sperman han sprutar nu likaväl hade kunnat vara vanligt vatten. För mig tappade det lite innebörden med själva åtrån och det sensuella, kärleksfulla mellan oss när vi nu älskar. 
    För det finns ju inget såkallade liv kvar där nere som han sprutar ut. 

Man kan nästan säga att jag tycker att det för mig blev omanligt och inte alls lika intimt. Det vi har i sängen. 

Kan någon förstå där ute vad jag menar? Känner mig just nu ensam i detta. 

• Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering
  • Anonym (Okåt)

Jag som man själv hade känt mig omanlig om jag medvetet gick in för att göra mig själv steril och inte längre hade chans att befrukta en kvinna. Det är ju någonstans därför vi existerar. 

Det har väl kanske med naturens gång att göra men jag tycker det är sexigt med en man som kan göra kvinnor gravida. Känslan för mig blir mer hingst liknande och hela samlivet ihop rent sexuellt får en djupare mening, har jag insett nu. Det är en känsla som inte är lätt att beskriva och sätta fingret på. Men innan steriliseringen så gillade jag hans sperma mer genuint i själen, medan nu är det bara en kladdig vätska som egentligen inte hade behövts finnas. Det låter så konstigt, jag är medveten om det men kan inte rå för att jag inte går igång lika mycket på hans nedre region längre efter ingreppet. Jag försöker hitta sett att tänka bort det på i akten men får anstränga mig för att vilja ta emot, och ge och njuta som innan han gjorde detta.

Ja han har gjort en vasektomi. 

• Anonym (Okåt)
    Ezmeraldah skrev 2025-04-04 18:49:28 följande:
    Det går ibland att återställa ingreppet och i annat fall kan man ta spermier direkt från pungen och inseminera eller göra ivf på klinik. I övrigt håller jag med dig. 

Så om jag skulle ha ett större behov utav egna barn om något/några år och han längst vägen ångrat sig och vi är kvar med varandra kan man ta spermier direkt pungen? 
    Det låter nästan för enkelt för att vara helt sant och rimligt? Känns som man borde ha hört mer om det isåfall. 
    Skär dom liksom upp pungen då och tömmer den på sperma? 

• Anonym (Okåt)
    Anonym (L) skrev 2025-04-04 18:42:23 följande:

Herregud vilken inbillning! 
    Han steriliserar sig för din skull och nu saknar du spänningen att riskera att bli gravid?!
    känner inte igen mig alls.
    härligt att kunna ha sex utan risk för att bli gravid 

Sök hjälp!

Nej han har inte gjort det för min skull. 

Hans anledning till detta är att han inte vill ha fler barn. Och i efterhand säger han att han tyckte det var jobbigt med aborten vi gjorde, och att han inte litar på om jag skulle göra en till abort om jag blev gravid på nytt. 

• Anonym (Okåt)
    Anonym (Ja faktiskt) skrev 2025-04-04 18:15:49 följande:
    Förstår dig helt, TS. Du är inte ensam.

Tack snälla för att du hör mig! 
    Hade du också känt samma? Att själva akten i samlaget blir mer som typ en porr-film som saknar djup än något som är fint mellan två människor och som man gör tillsammans med åtrå, passion och kärlek.

Önskar att Jag inte kände såhär givetvis. Men något är det jag inte kan sätta fingret på rent sexuellt som har med upphetsning att göra som inte är samma för mig. 

Han däremot är fortfarande väldigt kåt och vill nästan ligga mer och spruta i mig så fort han får chansen. Det var typ det enda jag ville förr så jag kände sån fin koppling då dom gånger det skedde men nu skiter jag faktiskt i om han sprutar mig på magen, på sig själv eller mellan mina ben. För det är ändå bara en så kallad vätska som har tappat mening nu. 
    Blir typ frustrerad på att jag känner såhär men när han säger att han sprutar i mig så känner jag mest OCH?

Jag måste vara typ extremt ägglossnings kåt numera för att få samma effekt av lust och passion till hans kropp, närhet och nedre region för att jag ska kunna njuta lika mycket som innan. För några månader sen då det fortfarande fanns spermier i sperman så kände jag mig aldrig äcklig mellan benen om jag hade fått det där. Medan nu så rinner det till ibland efter han kommit i mig och jag känner bara varför har jag kladd mellan benen. 
    Som vilken sperma som helst. Innan kände jag inte att det var vilken sperma som helst.

• Anonym (Okåt)
    Fiona M skrev 2025-04-04 19:22:06 följande:
    Är du okvinnlig som inte fått och inte planerar barn?

Jag hoppas du får hitta ett högre syfte med ditt liv i framtiden.

Ja jag måste nog säga att en liten procent i mig känner mig mer okvinnlig som inte längre kan bli på smällen utav den sperma jag får mellan benen. 

Att mina vänner också har ett sexliv precis som jag men dom kan iallafall få levande frisk sperma i sig och har möjligheten själva att välja på barn eller inte barn med sin partner. 

• Anonym (Okåt)
    Anonym (Väldigt vanligt) skrev 2025-04-04 19:32:13 följande:
    japp, finns sådana med.
    Anonym (Okåt) skrev 2025-04-04 19:07:11 följande:

Så om jag skulle ha ett större behov utav egna barn om något/några år och han längst vägen ångrat sig och vi är kvar med varandra kan man ta spermier direkt pungen? 
    Det låter nästan för enkelt för att vara helt sant och rimligt? Känns som man borde ha hört mer om det isåfall. 
    Skär dom liksom upp pungen då och tömmer den på sperma? 

När jag gjorde min sterilisering blev jag väldigt påmind om att det är en sterilisering, permanent och att återställning bara lyckas i 20% av fallen. Pungen slutar (oftast) producera sperma när den inte kan komma ut. Men ja, i några fall går det att ta sperma direkt från pungen. 

Men om kroppen kan sluta producera sperma, hur kan man då ta spermier från pungen? 

Och hur skulle det gå till att välja ut spermier och inseminera?

• Anonym (Okåt)
    Anonym (Ja faktiskt) skrev 2025-04-04 20:03:48 följande:
    Ja, jag hade absolut känt likadant. Vad man känner och vad man blir kåt/avtänd av, är inte logiskt. Alla här kan dra sina logiska argument till varför man inte ska känna så, men man känner ju det man känner.
    I detta fall så säger sig min partner känna sig manligare och det hänger ihop säger han med att han är kåtare och sprutar mer sperma när han väl sprutar. 
    Jag ser inte denna manliga boost i detta han verkar tycka. Älskar honom fortfarande men han förändrades i mitt sätt att se på honom på något sätt och jag kan för mig själv känna en sån uppgivenhet att jag faktiskt gör det. 
Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering