Inlägg från: Anonym (Väldigt vanligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Väldigt vanligt)

Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering

Det verkar väldigt vanligt att sexlivet minskar eller "dead bedroom" efter mannen steriliserat sig. har sett åtskilliga poster på Reddit, X och andra ställen där män berättar om det.

Anonym (L) skrev 2025-04-04 18:43:28 följande:
    Tvärtom läser man också!
    japp, finns sådana med.
    Anonym (Okåt) skrev 2025-04-04 19:07:11 följande:

Så om jag skulle ha ett större behov utav egna barn om något/några år och han längst vägen ångrat sig och vi är kvar med varandra kan man ta spermier direkt pungen? 
    Det låter nästan för enkelt för att vara helt sant och rimligt? Känns som man borde ha hört mer om det isåfall. 
    Skär dom liksom upp pungen då och tömmer den på sperma? 

När jag gjorde min sterilisering blev jag väldigt påmind om att det är en sterilisering, permanent och att återställning bara lyckas i 20% av fallen. Pungen slutar (oftast) producera sperma när den inte kan komma ut. Men ja, i några fall går det att ta sperma direkt från pungen. 

Anonym (Okåt) skrev 2025-04-04 19:40:08 följande:

Men om kroppen kan sluta producera sperma, hur kan man då ta spermier från pungen? 

Och hur skulle det gå till att välja ut spermier och inseminera?

Kroppen slutar oftast. Inte alltid. Om den inte gör det så kan man det.
    Anonym (Ja faktiskt) skrev 2025-04-04 20:03:48 följande:
    Ja, jag hade absolut känt likadant. Vad man känner och vad man blir kåt/avtänd av, är inte logiskt. Alla här kan dra sina logiska argument till varför man inte ska känna så, men man känner ju det man känner.
    Vilket män faktiskt borde informeras om innan de genomgår en sterilisering. Nu hade jag valt det ändå, men vet andra som inte hade gjort det.
    Tecum skrev 2025-04-04 20:16:54 följande:
    Så du menar att kvinnor som passerat klimakteriet ska sluta ha sex, och deras män också?

Hoppas verkligen detta är en fredagstråd, så mycket dumheter det skrivs här! Det gnälls ständigt på att män inte tar ansvar för att skydda sig utan allt läggs på kvinnan. Men när en man verkligen gör något blir han osexigt och "unfuckable".
    Är ni på riktigt?
    Det här är en bra lärdom för livet. Kvinnor kan tycka olika saker samtidigt. Att en annan kvinnas man steriliserat sig är något positivt, han tar ansvar så att hon inte behöver ta hormoner osv. Men hon har inte sex med honom, och den personliga preferensen är helt annorlunda. Det är samma sak som att en kvinna kan tycka att du är en jättebra man, och gärna försöker fixa ihop dig med sina väninnor eller hennes egen syster men hon själv vill inte ha dig. De kan konsten att se på män objektivt trots att deras egen personliga preferens är annorlunda.
    Ezmeraldah skrev 2025-04-04 20:43:50 följande:
    Vi får hoppas att de flesta kvinnor inte är idioter. Varför skulle det vara skillnad på att ha sex med en man som steriliserat sig? Det har jag aldrig märkt trots att jag provat flera. Inte mina väninnor, vars män steriliserat sig, heller. Och inte min mamma (min pappa har steriliserat sig så jag har frågat ut dem om detta). 

Allvarligt, vill ni män ens ligga med såna kvinnor? Dumpa dessa puckon bli ihop med normala, vuxna kvinnor då är problemet löst. 
    Fråga männen, inte kvinnorna, om deras sexliv och frekvens hur ofta de har sex före och efter steriliseringen. 
Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering