• Anonym (m)

Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering

Ja jag förstår, det skulle kännas omanligt och sterilt. 

Och jag är ändå en person som inte vill ha barn. Men det är något avtändande över en steriliserad man. Tyvärr för det är ju väldigt praktiskt annars.

• Anonym (m)
    Anonym (L) skrev 2025-04-05 15:30:08 följande:
    Detta var skrivit med ironi. 

jag gillar sex men tänker inte skaffa fler barn?.

kvinnan som skrev verkar inte vilja ha barn men tänder inte längre på sin man för han steriliserat sig?. Ett beslut de förmodligen diskuterat?
    får inte ihop detta alls. 
    De flesta har väl sex för att det är skönt och roligt och att man älskar sin partner, inte för att vill bli gravid eller med tanke fertilitet.
    De finns väl många som tänder Mer på varandra just för att man inte riskerar att bli gravid.

Konstig tråd.
    Ja det finns mycket så kallat konstigt som man inte förstår. Finns ju de som har sex med bara någon av sitt eget kön också. Det gör väl inte de flesta heller
  • Anonym (m)
    Anonym (H) skrev 2025-04-05 18:39:53 följande:

Tycker det är ett stort svek att ens kille steriliserar sig inte bara för hans skull, utan även för din. Och sedan tänder inte du på honom???? Kanske något du skulle ha tänkt på tidigare. Min man steriliserade sig efter vårt 4:e barn då vi inte skulle  ha fler barn och han inte ville att jag skulle behöva äta P-piller. Han tyckte att det var hans tur att skydda oss från fler graviditeter. Hur kan detta ha med manligheten att göra? Han ser till att jag inte behöver mixtra mer med min kropp och att sexet alltid blir säkert. Personligen tycker jag detta känns mkt omtänksamt, osjälviskt och därmed mkt manligt. Vårt sexliv har aldrig blivit påverkat negativt av detta, snarare tvärtom

Ett svek att inte tända på någon, nej det har inte med svek att göra. Svek är aktiva handlingar tex välja att vara otrogen
  • Anonym (m)

Inte ni som bestämmer vilka sexuella preferenser och läggningar som är OK att ha

• Anonym (m)
    Anonym (H) skrev 2025-04-06 13:01:53 följande:
    Jag tycker att det är ett svek - att aktivt vara med på en sterilisering utan att aktivt fundera över hur känslorna efter detta skulle kunna påverka förhållandet. Stor skam
    Vara med på en sterilisering? Det står inte.
  • Anonym (m)
    Anonym (H) skrev 2025-04-06 13:53:41 följande:
    Nej, men hon inga invändningar vad det står. Hade hon tänkt igenom vad en sterilisering skulle kunna innebära för hennes del, då hade han haft en chans att kanske inte agera på detta sätt
    Fast det är bara dina spekulationer om hur det gick till. Det framgår ingenting om det eller ens om TS visste att han skulle sterilisera sig. Så det är meningslöst att du antar en massa. Det var inte vad vi skulle diskutera i tråden heller. TS frågar om andra känner likadant angående steriliserad man.
Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering