• Anonym (Na)

Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering

Jag förstår dig. Han har frånsagt sig sin största superkraft som människa och dissat dig som framtida mor till gemensamma barn. Du insåg det inte då när det kom på tal, innan det blev för sent. Och det finns SÅ många röster som vill övertala dig att det är helt ok att slösa bort sitt liv på valfritt husdjur, nagelvård och resor, kolla bara på svaren i den här tråden.

Kanske hade du kunna hindra det men jag läser mellan raderna att du ville respektera hans beslut. Det är kanske fint av dig men jag har sett människor bli mycket olyckliga över att förhandla bort sina egna behov av lojalitet till sitt hjärtas val.

Kanske var du inte ens medveten om att du själv inte vill frånsäga dig din EGEN största superkraft som människa. Men det blir ju faktiskt kontentan av det.

Kanske kommer ni vidare från detta och kanske blir det bra ändå. Men offra inte dig själv och din framtid (barn är definitionsmässigt framtid) om det är mot din vilja. Vilket du kanske just upptäck?

• Anonym (Na)
    Anonym (Isabella) skrev 2025-04-06 15:08:45 följande:

Med den logiken skulle ju en kvinna som äter P-piller vara osexig och okvinnlig också? Då har man ju ingen ägglossning.. Jag har förresten inte heller det nu eftersom jag ammar en 2 månader gammal bebis , hoppas det dröjer innan den kommer igång för jag vill inte bli gravid nu och slipper gärna mensen. 

Jag tycker det känns som att du kanske ville bli gravid , inget fel med det men om han inte vill och dessutom inte kan nu är det bättre att lämna? 

Hade jag varit helt 100 på att jag inte vill ha barn hade jag inte tyckt det var något fel att sambon var steriliserad men om jag hoppades litegrann hade det såklart känts som att det tog bort meningen med sexet lite. Så det känns som att det är där skon klämmer? Inte att han verkligen blir omanlig av det.. För ja som sagt då skulle ju en kvinna som använder preventivmedel vara okvinnlig och osexig också.. eller varför inte en gravid kvinna, en kvinna som ammar och inte har fått tillbaks ägglossning eller en kvinna efter klimakteriet? Eller bara när det är fel tid i månaden , då kan man ju inte heller bli gravid. 

Fakta är att just så är det. Kvinnor som äter p-piller eller har p-stav är mindre sexiga på en statistisk nivå. Hormonellt ?tror? kroppen att den redan är gravid. Det ger kroppsliga och mentala effekter, prioriteringarna blir annorlunda etc. Andra faktorer är förstås överordnade på individnivå men märkbart när p-pillerkur påbörjas/avslutas. Sexlivet blir garanterat annorlunda.

Det är däremot kanske inget en lojal partner berättar för sin utvalda. Andra överväganden gör det kanske värt nackdelarna.

Menar du att det här är okänt för dig?
Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering