• Anonym (H)

Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering

Tycker det är ett stort svek att ens kille steriliserar sig inte bara för hans skull, utan även för din. Och sedan tänder inte du på honom???? Kanske något du skulle ha tänkt på tidigare. Min man steriliserade sig efter vårt 4:e barn då vi inte skulle  ha fler barn och han inte ville att jag skulle behöva äta P-piller. Han tyckte att det var hans tur att skydda oss från fler graviditeter. Hur kan detta ha med manligheten att göra? Han ser till att jag inte behöver mixtra mer med min kropp och att sexet alltid blir säkert. Personligen tycker jag detta känns mkt omtänksamt, osjälviskt och därmed mkt manligt. Vårt sexliv har aldrig blivit påverkat negativt av detta, snarare tvärtom

• Anonym (H)
    Anonym (m) skrev 2025-04-06 10:57:17 följande:
    Ett svek att inte tända på någon, nej det har inte med svek att göra. Svek är aktiva handlingar tex välja att vara otrogen
    Jag tycker att det är ett svek - att aktivt vara med på en sterilisering utan att aktivt fundera över hur känslorna efter detta skulle kunna påverka förhållandet. Stor skam
  • Anonym (H)
    Anonym (m) skrev 2025-04-06 13:09:59 följande:
    Vara med på en sterilisering? Det står inte.
    Nej, men hon inga invändningar vad det står. Hade hon tänkt igenom vad en sterilisering skulle kunna innebära för hennes del, då hade han haft en chans att kanske inte agera på detta sätt
  • Anonym (H)
    Anonym (m) skrev 2025-04-06 14:43:14 följande:
    Fast det är bara dina spekulationer om hur det gick till. Det framgår ingenting om det eller ens om TS visste att han skulle sterilisera sig. Så det är meningslöst att du antar en massa. Det var inte vad vi skulle diskutera i tråden heller. TS frågar om andra känner likadant angående steriliserad man.
    Tycker fortfarande att det är sjukt ego och 
    Rekommenderar att söka psykolog för dessa tankar 
Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering