• Ezmeraldah

Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering

"Liv kvar där nere" finns det ju även om han inte "sprutar ut" levande spermier? 

Vad menar du med att du känner i ditt undermedvetna att "han inte längre har kvar levande spermier"? Levande spermier i pungen har han väl kvar? Det är väl själva "ledningen" som har kapats? Har har genomgått vasektomi om jag förstår dig rätt? Varför säger du i så fall att han inte har kvar levande spermier "där nere"? 

På vilket sätt är han mindre manlig? Är en kvinna som äter p-piller mindre kvinnlig eftersom det inte finns nåt ägg att befrukta? 

Nej tyvärr, jag förstår inte hur du menar. Men jag ser fram emot förklaringen! 

• Ezmeraldah
    Anonym (Okåt) skrev 2025-04-04 17:49:07 följande:

Ja han har gjort en vasektomi. 

Varför säger du då att han inte har levande spermier där nere? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (J) skrev 2025-04-04 18:11:20 följande:

Men stackars honom. Steriliserade han sig för att du inte ska behöva ta preventivmedel? 

Tänk om ni gör slut och han vill ha barn med den nya. Hemskt. 

Det går ibland att återställa ingreppet och i annat fall kan man ta spermier direkt från pungen och inseminera eller göra ivf på klinik. I övrigt håller jag med dig. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Okåt) skrev 2025-04-04 19:07:11 följande:

Så om jag skulle ha ett större behov utav egna barn om något/några år och han längst vägen ångrat sig och vi är kvar med varandra kan man ta spermier direkt pungen? 
    Det låter nästan för enkelt för att vara helt sant och rimligt? Känns som man borde ha hört mer om det isåfall. 
    Skär dom liksom upp pungen då och tömmer den på sperma? 

Nej, det sker med titthålskirurgi, man går in med kanyl och plockar ut spermier. Man kan frysa in spermier innan man steriliserar sig också. 

Hur kommer det sig att du inte tog reda på vad ingreppet innebär innan din älskling genomgick nåt då drastiskt med sin kropp? 
  • Meddelande borttaget
  • Ezmeraldah
    Anonym (Väldigt vanligt) skrev 2025-04-04 19:32:13 följande:
    japp, finns sådana med.
    Anonym (Okåt) skrev 2025-04-04 19:07:11 följande:

Så om jag skulle ha ett större behov utav egna barn om något/några år och han längst vägen ångrat sig och vi är kvar med varandra kan man ta spermier direkt pungen? 
    Det låter nästan för enkelt för att vara helt sant och rimligt? Känns som man borde ha hört mer om det isåfall. 
    Skär dom liksom upp pungen då och tömmer den på sperma? 

När jag gjorde min sterilisering blev jag väldigt påmind om att det är en sterilisering, permanent och att återställning bara lyckas i 20% av fallen. Pungen slutar (oftast) producera sperma när den inte kan komma ut. Men ja, i några fall går det att ta sperma direkt från pungen. 

Man kan frysa in spermier innan man steriliserar sig så har man en backup. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Väldigt vanligt) skrev 2025-04-04 20:28:43 följande:
    Det här är en bra lärdom för livet. Kvinnor kan tycka olika saker samtidigt. Att en annan kvinnas man steriliserat sig är något positivt, han tar ansvar så att hon inte behöver ta hormoner osv. Men hon har inte sex med honom, och den personliga preferensen är helt annorlunda. Det är samma sak som att en kvinna kan tycka att du är en jättebra man, och gärna försöker fixa ihop dig med sina väninnor eller hennes egen syster men hon själv vill inte ha dig. De kan konsten att se på män objektivt trots att deras egen personliga preferens är annorlunda.
    Vi får hoppas att de flesta kvinnor inte är idioter. Varför skulle det vara skillnad på att ha sex med en man som steriliserat sig? Det har jag aldrig märkt trots att jag provat flera. Inte mina väninnor, vars män steriliserat sig, heller. Och inte min mamma (min pappa har steriliserat sig så jag har frågat ut dem om detta). 

Allvarligt, vill ni män ens ligga med såna kvinnor? Dumpa dessa puckon bli ihop med normala, vuxna kvinnor då är problemet löst. 
  • Ezmeraldah
    Tecum skrev 2025-04-04 21:08:14 följande:
    Nej det vill vi inte! Lyckligtvis är det en art som är mest förekommande på FL på fredagskvällar...
    Mitt inlägg är borttaget så Familjeliv vill uppenbarligen inte att man informerar om vad en vasektomi innebär. Sjukt. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Ja faktiskt) skrev 2025-04-04 21:31:08 följande:
    Du hade ju skrivit att TS är ett troll.
    Det får man ju verkligen hoppas att hon är. Herregud. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (daDAd) skrev 2025-04-04 21:33:30 följande:

Ah, jag håller med TS. På något sätt har något gått förlorat. Snubben kan ju inte bara gå runt och skvätta runt för sitt egna nöjes skull. Det måste finnas en djupare anledning till det hela. Sedan om den ena inte har några ägg kvar eller den andre har för slöa simmare, så är det väl så, men det måste ju ändå finnas någon slags anledning. Annat än att utan bekymmer, bara knulla runt. Det finns ingen mening med saker och ting idag.

Det kunde hon kanske ha tänkt på innan det var för sent? Om man tycker som du så kan man väl öppna käften och berätta det för sin partner och be denne att inte sterilisera sig? 
Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering