• Tecum

Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering

Anonym (nooo) skrev 2025-04-04 19:55:45 följande:
    Finns ingen mening att ha sex om man inte kan bli gravid. Det är själva meningen med sex.
    Så du menar att kvinnor som passerat klimakteriet ska sluta ha sex, och deras män också?

Hoppas verkligen detta är en fredagstråd, så mycket dumheter det skrivs här! Det gnälls ständigt på att män inte tar ansvar för att skydda sig utan allt läggs på kvinnan. Men när en man verkligen gör något blir han osexigt och "unfuckable".
    Är ni på riktigt?
  • Tecum
    Ezmeraldah skrev 2025-04-04 20:43:50 följande:
    Vi får hoppas att de flesta kvinnor inte är idioter. Varför skulle det vara skillnad på att ha sex med en man som steriliserat sig? Det har jag aldrig märkt trots att jag provat flera. Inte mina väninnor, vars män steriliserat sig, heller. Och inte min mamma (min pappa har steriliserat sig så jag har frågat ut dem om detta). 

Allvarligt, vill ni män ens ligga med såna kvinnor? Dumpa dessa puckon bli ihop med normala, vuxna kvinnor då är problemet löst. 
    Nej det vill vi inte! Lyckligtvis är det en art som är mest förekommande på FL på fredagskvällar...
  • Tecum
    Ezmeraldah skrev 2025-04-04 21:15:59 följande:
    Mitt inlägg är borttaget så Familjeliv vill uppenbarligen inte att man informerar om vad en vasektomi innebär. Sjukt. 
    Helsjukt! Vi ser ju tydligt att informationen behövs...
  • Tecum
    Anonym (nooo) skrev 2025-04-05 11:54:22 följande:

Det är inte så ovanligt att män byter ut en kvinna i klimakteriet och söker sig en fertil kvinna. Han vill hellre ha en fertil, precis som ts.

Kanske kan man kalla det för biologisk betingning i båda fallen, vilket ingen av dom rår för. Ja, meningen med sex är att få barn, annars skulle vi inte bli gravida när vi har sex.

Ja det är lika tokigt det, om inte värre. Han riskerar ju att få ett oönskat barn på halsen istället för att ha riskfritt sex med en kvinna som passerat klimakteriet.

Men du har nog rätt om den biologiska betingningen. Vi styrs mycket mer av gener och biologi än vad vi vill kännas vid.
  • Tecum
    Anonym (nooo) skrev 2025-04-06 17:48:51 följande:

Japp, även kvinnor är mer tilldragande under ägglossning. Därmed mindre intressanta övrig period, 

Det är ytterligare en anledning till att kvinnor har mest beundrare under fertila perioden, och därefter minskar med män som kollar in en.

Det minns jag från min frus fertila period, hennes hud kändes annorlunda under ÄL, liksom mjukare och slätare.

Med det stod också i artikeln att man kan lura omgivningen med smink. Det har samma effekt  på män.
  • Tecum
    Ezmeraldah skrev 2025-04-06 20:57:29 följande:
    Om han steriliserade sig utan att säga nåt så har de helt andra problem. Det är inte det som står i TS och det är inte det tråden handlar om. Det hon beskriver är ju att de gjort en abort och att hon inte tål hormonella preventivmedel. Om han hade fört henne bakom ljuset tycker jag nog att hon kunde nämnt det. Utifrån det som står tycker jag att vi kan utgå från att han informerade henne om att han skulle genomgå vasektomi - tills dess att nåt annat framkommer. 
    Ja det kan vi utgå från! Annars hade TS formulerat sig på ett helt annat sätt.

Också värt att notera att TS inte kommenterat i tråden sedan i förrgår...
  • Tecum
    Ezmeraldah skrev 2025-04-06 21:18:45 följande:
    Intressant. Antar att det gäller i alla lägen förutom när man faktiskt vill bli med barn? För då brukar mannen absolut inte vilja veta när kvinnan har ägglossning för då tappar han lusten totalt, om ska tro på de hundratals trådar som finns i ämnet. (Och nej, jag pratar inte om par som kämpat med ivf i 10 år utan om par som inte ens börjat försöka än.)
    Du ska inte tro på alla dumheter du hörFlört Det är istället en extra krydda att ha sex och hoppas att det blir barn. Åtminstone i början, har det gått några år utan att det blivit något kan det bli ett avtändande tvång.
  • Tecum
    Ezmeraldah skrev 2025-04-06 22:01:19 följande:
    Det gör jag inte. Jag brukar inte lita på allt du säger heller.

Intressant. Var det alltså du som höll koll på ägglossningen när du och din fru skulle skaffa barn?

Nu är det så att jag har viss personlig erfarenhet av samröre med män så jag utgår nu från min personliga erfarenhet. Om det nu är så sexigt med ägglossning kan man ju tycka att män generellt borde ha bättre koll på det området. Min erfarenhet är att män generellt inte har koll på när deras partner har ägglossning och hur det eventuellt påverkar henne/sexlivet. Många män vet inte ens om deras partner ens har ägglossning eller inte för de vet inte vilka preventivmedel som gör att ägglossningen uteblir. 
    Det var värst, litar du inte på allt jag sägerFörvånad Jag som alltid har rätt...Skrattande

Ja jag hade bättre koll på hennes ÄL än vad hon själv hade. Men jag sa inget för då kunde vi ha sex varje dag då vi "inte visste..."

Men att veta hennes ÄL, vilket inte är så svårt om man vet tecknen, är tveeggat. Jättebra om man vill göra barn, mindre bra om man vill ha sex när det är som skönast men inte litar helt på p-medlen. Som någon kvinna skrev här kan det vara ångestfyllt. Vågar man ha sex eller ska man vänta några dar för säkerhets skull?
Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering