Ezmeraldah skrev 2025-04-06 22:01:19 följande:
Det gör jag inte. Jag brukar inte lita på allt du säger heller.
Intressant. Var det alltså du som höll koll på ägglossningen när du och din fru skulle skaffa barn?
Nu är det så att jag har viss personlig erfarenhet av samröre med män så jag utgår nu från min personliga erfarenhet. Om det nu är så sexigt med ägglossning kan man ju tycka att män generellt borde ha bättre koll på det området. Min erfarenhet är att män generellt inte har koll på när deras partner har ägglossning och hur det eventuellt påverkar henne/sexlivet. Många män vet inte ens om deras partner ens har ägglossning eller inte för de vet inte vilka preventivmedel som gör att ägglossningen uteblir.
Det var värst, litar du inte på allt jag säger

Jag som alltid har rätt...
Ja jag hade bättre koll på hennes ÄL än vad hon själv hade. Men jag sa inget för då kunde vi ha sex varje dag då vi "inte visste..."
Men att veta hennes ÄL, vilket inte är så svårt om man vet tecknen, är tveeggat. Jättebra om man vill göra barn, mindre bra om man vill ha sex när det är som skönast men inte litar helt på p-medlen. Som någon kvinna skrev här kan det vara ångestfyllt. Vågar man ha sex eller ska man vänta några dar för säkerhets skull?