Inlägg från: Anonym (Isabella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Isabella)

Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering

Anonym (Okåt) skrev 2025-04-04 17:49:07 följande:

Jag som man själv hade känt mig omanlig om jag medvetet gick in för att göra mig själv steril och inte längre hade chans att befrukta en kvinna. Det är ju någonstans därför vi existerar. 

Det har väl kanske med naturens gång att göra men jag tycker det är sexigt med en man som kan göra kvinnor gravida. Känslan för mig blir mer hingst liknande och hela samlivet ihop rent sexuellt får en djupare mening, har jag insett nu. Det är en känsla som inte är lätt att beskriva och sätta fingret på. Men innan steriliseringen så gillade jag hans sperma mer genuint i själen, medan nu är det bara en kladdig vätska som egentligen inte hade behövts finnas. Det låter så konstigt, jag är medveten om det men kan inte rå för att jag inte går igång lika mycket på hans nedre region längre efter ingreppet. Jag försöker hitta sett att tänka bort det på i akten men får anstränga mig för att vilja ta emot, och ge och njuta som innan han gjorde detta.

Ja han har gjort en vasektomi. 

Med den logiken skulle ju en kvinna som äter P-piller vara osexig och okvinnlig också? Då har man ju ingen ägglossning.. Jag har förresten inte heller det nu eftersom jag ammar en 2 månader gammal bebis , hoppas det dröjer innan den kommer igång för jag vill inte bli gravid nu och slipper gärna mensen. 

Jag tycker det känns som att du kanske ville bli gravid , inget fel med det men om han inte vill och dessutom inte kan nu är det bättre att lämna? 

Hade jag varit helt 100 på att jag inte vill ha barn hade jag inte tyckt det var något fel att sambon var steriliserad men om jag hoppades litegrann hade det såklart känts som att det tog bort meningen med sexet lite. Så det känns som att det är där skon klämmer? Inte att han verkligen blir omanlig av det.. För ja som sagt då skulle ju en kvinna som använder preventivmedel vara okvinnlig och osexig också.. eller varför inte en gravid kvinna, en kvinna som ammar och inte har fått tillbaks ägglossning eller en kvinna efter klimakteriet? Eller bara när det är fel tid i månaden , då kan man ju inte heller bli gravid. 

• Anonym (Isabella)
    Anonym (Na) skrev 2025-04-06 16:51:25 följande:
    Fakta är att just så är det. Kvinnor som äter p-piller eller har p-stav är mindre sexiga på en statistisk nivå. Hormonellt ?tror? kroppen att den redan är gravid. Det ger kroppsliga och mentala effekter, prioriteringarna blir annorlunda etc. Andra faktorer är förstås överordnade på individnivå men märkbart när p-pillerkur påbörjas/avslutas. Sexlivet blir garanterat annorlunda.

Det är däremot kanske inget en lojal partner berättar för sin utvalda. Andra överväganden gör det kanske värt nackdelarna.

Menar du att det här är okänt för dig?
    Jag vet att preventivmedel med hormoner kan påverka sexlusten och sexlivet ja. Jag vet att graviditet och amning också gör det. Men att det gör män mindre attraherade av kvinnan har jag inte hört (eller ja att graviditet kan göra det beroende på preferenser). Kvinnor kan ju bara bli gravida några enstaka dagar i månaden, resten av tiden kan man inte bli det. Så då skulle en kvinna bara vara sexig och kvinnlig 3-4 dagar i månaden, resten av tiden är hon osexig och okvinnlig? 
  • Anonym (Isabella)
    Anonym (B) skrev 2025-04-06 18:21:16 följande:
    Man är ju så mkt mer kåt iaf. Och man känner sig snyggare 
    Fast det stämmer inte in på alla.. Jag fick nyss mitt fjärde barn så jag är hyfsat säker på att det där med ägglossning och fertilitet funkar som det ska. Och jag har aldrig känt av att jag blir mer kåt under ägglossning. Vet att det är så för en del men inte alla. 

Jag kände inte av min ägglossning alls på något sätt förrän efter tredje barnet som jag fick när jag var 34, då kunde jag få lite ont i sidan av magen under ägglossning. 
  • Anonym (Isabella)
    Ezmeraldah skrev 2025-04-06 21:18:45 följande:
    Intressant. Antar att det gäller i alla lägen förutom när man faktiskt vill bli med barn? För då brukar mannen absolut inte vilja veta när kvinnan har ägglossning för då tappar han lusten totalt, om ska tro på de hundratals trådar som finns i ämnet. (Och nej, jag pratar inte om par som kämpat med ivf i 10 år utan om par som inte ens börjat försöka än.)
    Jag som är kvinna har också tappat lusten under ägglossning när jag har velat bli gravid för att jag bara blir stressad.. Dels när båda ville men också när jag ville och han inte ville än (efter första gemensamma barnet med min sambo), då körde vi avbrutet och när jag visste att det var runt ägglossning innebar sexet mest ångest.

Och som sagt har jag varit gravid 6 gånger (fyra barn och två missfall) men har aldrig känt av att jag blir mer kåt under ägglossning.. Vet att en del kvinnor blir det men inte alla. När jag blev gravid med mitt tredje barn var ägglossningen 2-3 veckor sen (kanske pga missfall 2 månader tidigare) och jag hade verkligen ingen aning om att jag ens hade haft ägglossning förrän brösten började ömma och jag misstänkte att jag var gravid.. Så alla känner inte av det. 
  • Anonym (Isabella)
    Anonym (Ja faktiskt) skrev 2025-04-06 15:39:52 följande:
    Tror du att kåthet är logisk?

Om man inte vill bli gravid borde det ju inte vara ett ?krav? att sexet skulle kunna leda till barn för att man ska bli kåt? Jag har varit sugen när jag har spiral, när jag har ätit P-piller, när jag har varit gravid och när jag har ammat och inte fått tillbaks mensen än (som nu). 

Om man vill bli gravid förstår jag däremot att man inte är lika sugen om sexet inte kan leda till graviditet. 

• Anonym (Isabella)
    Ezmeraldah skrev 2025-04-06 22:09:58 följande:
    Jag syftade som sagt på par som inte har börjat försöka än utan planerar för att starta "bebisverkstaden". De männen verkar inte direkt tända på tanken på ägglossning, fertilitet och barnalstrande... Märkligt, med tanke på hur övertygade männen i den här tråden är om att män generellt tänder så kolossalt på ägglossning och möjligheten att sex resulterar i ett barn... 

Jo alltså jag höll med dig.. Det finns säkert män som tänder på när kvinnor har ägglossning men ofta när man vill ha barn kan det nog innebära stress både för mannen och kvinnan, det är inte speciellt sexigt när man ?måste? ha sex. Har också läst många trådar om det och känner igen det själv som kvinna också. När jag har velat bli gravid har jag njutit mycket mer av sexet när jag inte har ägglossning eftersom det är mer kravlöst, då har jag kunnat slappna av.

Och vill mannen inte ha barn lär han ju inte heller tända så extremt mycket på att tjejen har ägglossning  .. Ofta tror jag iförsej att män inte har så stor koll på när man har ägglossning om man inte försöker få barn. Oftast kan de nog inte se det eller känna det eller vad nu folk i tråden påstår. Hade det varit så hade inte min yngsta funnits haha.. 

Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering