Hans minskade lust
Vi har hamnat i konstig situation när det gäller sex och lust. Maken har tappat sexlusten för att jag gått upp en hel del i vikt. Det sved att höra när han sa det för några mån sen att han inte är attraherad sexuellt men jag fattar, hade nog känt samma.Jag försöker därför gå ned i vikt av flera anledningar bla för att jag fattar att det är attraktivare med en fru som håller sig i form. Men det tar tid och är kämpigt och det synliga resultatet dröjer..
Vi vill också börja försöka skaffa barn men nu har även min lust till honom minskat massa. Jag känner mig värdelös och så ful när han tjatar varje vecka om hur det går med viktminskningen och sen runkar för sig själv (ja han får runka... Men fan man blir ju ledsen när man blir bortvald själv, jag anstränger mig både vad gäller mat och träning).
Han vill ha sex på ägglossningsdagarna för han vill verkligen ha barn och är lite äldre än mig så han känner verkligen att det är dags för barn, men jag känner inte för sex nu. Vill också ha barn men känns nästan förnedrande att då kan han ha det för att få barn men aldrig annars att han skulle vilja va med mig.
Stor press på mig vilket är svintufft att "lösa" det här genom att gå ned i vikt. Han anser att det bara är jag som kan lösa detta. Problemet är att även om hans attraktion skulle komma tillbaka av det vet jag inte längre om min skulle göra det.. känner mig så värdelös när jag inte ens är nåt att ha nu heller fast jag tränar järnet och bara äter sallad nu för att få till en förändring.
I övrigt har allt alltid funkat så bra mellan oss och vi vill verkligen leva med varandra, ialf om det här kan brytas..