Hans minskade lust
Att bli mindre attraherad av en person som gått upp i vikt kan väl vara, naturligt, om inte annat. Men att själv sitta på soffan och slänga pikar och dumma frågor åt någon som försöker är bara dumt och elakt. För jag antar att han gör det, annars hade ni ju tränat och planerat och fixat mat tillsammas. Eller hur?
Min tjej var rejält överviktig när vi blev ihop. Vi snackar BMI 50 eller så. Det var inget hon egentligen ville men mellan sin uppväxt och sitt psykiska mående, och vad det visade sig, hormnella problem, så hade det blivit så. Vi tog tag i det TILSAMMANS, när vi började känna att det var dags för barn och hon ville ha så bra förutsättningar som möjligt för att bära och föda ett friskt barn. Vi bestämde tillsammans ett par mål, tidsmässigt och viktmässigt, och satte igång tillsammans för att nå de målen. Vi var varandras stöttepelare i processen. Aldrig att jag skulle suttit och frågat henne "hur går det?", jag var engagerad i vårt gemensamma mål, jag visste hur det gick! Och hon kunde precis lika mycket veta hur det var för mig och stötta mig, då barnlängtan är en grej även män drabbas av, och att behöva vänta kan vara lika frustrerande för oss.
Din man är något av ett stolpskott, TS.