Inlägg från: Anonym (Öhh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Öhh)

Vill berätta om en traumatisk upplevelse jag hade idag

Anonym (Ruttna bort i passitivitet) skrev 2025-04-05 21:49:08 följande:

Var befann du dig?

Uppenbarligen på en toalett ....
  • Anonym (Öhh)
    Anonym (Ella) skrev 2025-04-05 22:10:42 följande:

Ursäkta om detta är en okänslig fråga men hur tog du dig in genom dörrarna till att börja med, med tanke på hur svåra de var att öppna...?

Man kan säkert hamna i någon sorts panik/klaustrofobi men det borde vara, speciellt i panikläge en baggis att sparka upp ett par dörrar. Panik blockerar ofta rationella tankar men ger ett jävla adrenalinpåslag.
    Verkar mer vara en psykisk blockering.
    Hade väl varit mer normalt att konstatera att man är inlåst men snart kommer hjälp.
    Idag har ju tydligen typ 99.9% med sig en mobil, även på muggen - ring på hjälp!
  • Anonym (Öhh)
    Anonym (3) skrev 2025-04-05 22:39:28 följande:
    Fast det var ju just det som var mitt problem. 
    Jag beter mig inte normalt. 
    Det är inte normalt att inte göra något med sitt liv, trots att jag har mått jättedåligt. 
    Sparka upp ett par dörrar...
    Det är inte som på film.
    Jag tänkte på det sättet, att hjälp kommer snart. Men samtidigt var jag rädd för att dö. 
    Så himla sjukt med mobil. 
    Jag tänkte innan att jag skulle ta.med mig mobil, men tänkte äsch.
    Sedan ångrade jag det bittert. 
    Sorry, men det låter som om du har fler problem i livet än en muggdörr i baklås.
    Hoppas att du får hjälp, den reaktionen känns inte normal.
  • Anonym (Öhh)
    Anonym (klaustofobisk) skrev 2025-04-05 22:58:16 följande:
    "En baggis att sparka upp några dörrar"

Här är en som dels aldrig haft riktig panik triggad av fobier, och dels som sett för många amerikanska kriminalare.
    Inte alls sett för många deckare , däremot hjälpt misshandlade kvinnor , de som suttit vid vatten och haft viljan att hoppa i för att pojkvännen gjort slut , gått emellan vid bråk och misshandel på krogen och ute på stan.
    Begär ingen hjältestatus på något vis men vi måste stå upp för varandra. Ibland får man panik och reptihjärnan tar över. 
    Behöver man då genom en muggdörr så gör man det. Jag blev dragen på på förhör för misshandel när jag försvarade mig själv oc min kompis.
    Tack vare typ 40 vittnen och tidigare känd gärningsman var det inget problem.
    Dock intet som stoppar mig att kliva in och hjälpa andra.
    Idag är ju tyvärr vapen vanligare men, lyckas du få mig vansinnig så ... good luck!
  • Anonym (Öhh)
    Anonym (Alltid redo) skrev 2025-04-07 19:03:28 följande:

Förstår dig TS, och ni genier som säger att man ska sparka ut dörren, tänk om den stängs mot en karmkant utåt- vad gör ni då? Att dra inåt är de flesta inte så starka på direkt och troligen hade man bara fått ett handtag i näven.

1. Jag låser aldrig på WC om jag är sist på min våning på jobbet, för kommer någon precis då och ropar om det är nån kvar så kanske jag blir inlarmad, och är jag själv kanske jag blir inlåst om dörren går i baklås. 

2. Jag tar alltid med sig min mobil och

3. Jag har en Victorinox i min handväska, och den är så klart med på toa om jag reser. Den har dessutom hjälpt flera andra resenärer med såväl lösa väskhjul som skruvar i rumslås, öppning av burkar och extraktion av sticka i finger.

Man får vara beredd på lite av varje ute i världen men hittills är det noll fall av inlåst för min del.

Hur får du en Victorinox - kniv genom Incheckningen? Det är ju en kniv och därmed tvär-förbjuden.
Svar på tråden Vill berätta om en traumatisk upplevelse jag hade idag