• Anonym (?)

vad är ditt bmi?

Jag lade denna tråd i "anonyma diskussioner" eftersom vikt för de flesta är så pass känsligt och något man vill diskutera anonymt.

Frågan lyder alltså; Vad är ditt BMI?

På följande sidor kan du räkna ut ditt BMI:

www.bmitest.se/
    www.raknabmi.se
    www.1177.se/Stockholm/Tema/Halsa/Livsstil---att-andra-en-vana/Sa-bedomer-du-din-vikt/
    www.viktvaktarna.se/health/asm/calc_bmi_int.aspx

Avrunda det värde du får till NÄRMASTE HELTAL.

Exempel:
    Ditt BMI är 27,1: avrunda ned till 27.
    Ditt BMI är 23,5: avrunda upp till 24.

Diskutera och skriv gärna kommentarer i tråden.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad är ditt bmi?
  • Anonym (BMI)

Jag är väldigt lång och smal och är enligt BMI underviktig, men jag är sån som person lång och trådsmal och äter ordentligt ändå, så jag får strunta i att rätta mig efter BMI för enligt det skall jag gå upp 4,6 kg och det sker aldrig. Jag kan äta hur mycket som helst av vad som helst och inte gå upp ett milligram och då har jag fött barn också och det påverkade inte min vikt alls efteråt.

• Anonym (... 2)

kvinna, snart 30 

BMI 19,5

• Radhuspinglan

Jag är 165 cm och väger 53 kg. Enligt www.bmiraknare.nu/ har jag ett BMI på 19.47. Fast jag tycker inte att BMI säger så mycket. Jag tycker inte alls att jag är så där nära undervikt!

• Anonym (BMI)

Jag är då 178 cm och har en vikt på 54 kg och enligt BMI är jag då underviktig och borde gå upp 4,6kg, men jag har alltid varit lång och smal och kan liksom inte göra så mycket åt det hela.

• Anonym (24,5)

170 lång och 70 kg (24,5 BMI). Innan graviditeten (för två år sen!) ca 63 kg :-/

• Anonym (176cm)

Kvinna 25 och jag har ett bmi på 22,1 

• Anonym (Fetma)

Det finns bara ett BMI för fetma. 

• Anonym (BMI 20)

Verkar som flest har kring BMI 22 här. 🙂

• Anonym (BMI 20)

Skulle vara kul med en en varsin för män och kvinnor . 

• cosinus

Kvinna, några år kvar till 50.

Tar mina värden från en sån där kroppsmätning i våras (våg med handtag som räknar ut hur kroppen är uppbyggd)

BMI 21.8, Fettprocent 19.9

Svar på tråden vad är ditt bmi?