Sandralinnea123 skrev 2024-09-10 11:55:13 följande:
Hej, nu är det ett tag sedan jag skrev här, kul att så många fler anslutit 😊
Har knappt haft ork eller tid att skriva med alla läkarbesök m.m jag springer på känns de som, Vi har 1 gång i veckan flödes mätningar på våra små tjejer, är i v26 ( 25+6 ).
Och vi har fortfarande en tillväxthämning på vår lilla tjej som ligger 11 dagar efter ca 35% dessutom lite dåligt flöde på lillan i navelsträngen, inget allvarligt nu men något vi har extra koll på, säger som ni andra att de är verkligen tungt nu & funderar hur man ska orka några veckor till 😅
Jag har varit sjukskriven sen v17 hade aldrig orkat gå till jobbet som de är nu, orkar knappt med promenader med min vovve 😅
Nån mer som börjat förbereda inför bebisarnas ankomst? Vi är nästan klara här hemma nu, även bebisarnas bb väska är klar så bara min & sambons kvar 😊
Låter tufft med besök varje vecka, samtidigt bra att de vill ha koll på er. Vi har flödesmätningar varannan vecka men inga avvikelser hittills så det känns bra. Ungarna växer lika snabbt som enlingar och tydligen har de fortfarande plats (oklart hur och var och hur 😅) att växa. #1 ligger med huvudet ner så hoppas han ligger kvar så.
Är i vecka 29 nu och inne på sista jobbveckan. Där jag bor måste jag gå på mammaledigt 8-10 veckor innan BF och i mitt fall 10v pga är delvis sjukskriven (50%). Känns ändå bra då det börjar vara rätt tungt med jobb vissa dagar.
Överlag är jag ändå ganska pigg trots stormagen. Får ganska mycket kommentarer kring magen, lite förvånad - främmande människor kan säga att de tycker den är fin?! Har någon annan i tråden liknande erfarenheter? Jag ska ta några gravidfoton till helgen i alla fall så känns som bra timing.
Cyklade 12+12 km till en vän förra helgen, förvisso på elcykel men ändå typ stolt att kroppen orkade (trots några sammandragningar efter första etappen). Har ni andra utfört några stordåd ni vill dela med er av?
Det största problemet för mig om vi ska klaga lite är nog sömnen. Måste kissa 2-3 gr per natt och det bryter ju upp sömnen rätt rejält. Men det hör till och är väl kroppens sätt att vänja sig vid vad som komma skall. Kramper i vaderna oftare är dock ingen höjdare (tar magnesium, har stödstrumpor oftare etc..hjälper lite iaf). Sjukt tacksam att halsbrännan är hanterbar med enbart Rennie och att ryggen funkar.