• Anonym (Hotell)

Någon som jobbar på Scandic eller annat hotell?

Finns det någon här som jobbar på Scandic eller i receptionen på annat hotell?

• Svar på tråden Någon som jobbar på Scandic eller annat hotell?
  • Anonym (Hotell)
    Anonym (Ok) skrev 2025-01-12 15:20:13 följande:
    Men du, varför tar du inte med dig egna kondomer? Då slipper du allt bry och misstänksamhet. 
    Jo men så har det varit de senaste gångerna. Men nyfikenheten om hur det fungerar på hotell har funnits kvar. Men det verkar vara svårt att få ärliga och uttömmande svar utan misstanke och avvisande svar. Tråkigt att man ska känna sig provocerad av så enkla nyfikna frågor. 
  • Anonym (Åpå)
    Anonym (Hotell) skrev 2025-01-12 15:25:59 följande:
    Jo men så har det varit de senaste gångerna. Men nyfikenheten om hur det fungerar på hotell har funnits kvar. Men det verkar vara svårt att få ärliga och uttömmande svar utan misstanke och avvisande svar. Tråkigt att man ska känna sig provocerad av så enkla nyfikna frågor. 
    Det kan vara mycket anklagelser eller tyckande här ibland, ja.
    Jag skulle föreslå att boka ett dubbelrum om du vill ta upp sällskap på rummet.
    Om sällskapet måste reggas med namn så kan du hitta på ett. Måste det reggas med personnummer så låna från en kvinna du känner och regga henne, träffar du på damsällskap ute så låtsas hon vara den kvinnan?

Om det viktigaste är att ligga lågt och göra allt rätt på hotellet.
    Men jag vet inget om hotell på det sättet.
  • Anonym
    Anonym (Hotell) skrev 2025-01-12 15:02:42 följande:

Sen skulle jag ju kunna träffa någon som redan bor på hotellet. 

Ja tack, gör det istället.
  • Anonym (Hotell)
    Anonym (Åpå) skrev 2025-01-13 01:33:50 följande:
    Det kan vara mycket anklagelser eller tyckande här ibland, ja.
    Jag skulle föreslå att boka ett dubbelrum om du vill ta upp sällskap på rummet.
    Om sällskapet måste reggas med namn så kan du hitta på ett. Måste det reggas med personnummer så låna från en kvinna du känner och regga henne, träffar du på damsällskap ute så låtsas hon vara den kvinnan?

Om det viktigaste är att ligga lågt och göra allt rätt på hotellet.
    Men jag vet inget om hotell på det sättet.
    Tack för seriöst svar. 
    Verkar ju vettigt. 
    Det som är intressant inte för min specifika situation men som jag alltid velat veta det är när det på vissa hotell står att gäster ska registreras. Vad exakt är det för uppgifter som då registreras? Det verkar vara lite hemligt bland de som jobbar på hotell. Men så är det väl man får inte reda på allt. :)
  • Anonym (Annat hotell)
    Anonym (Hotell) skrev 2025-01-13 16:15:33 följande:
    Tack för seriöst svar. 
    Verkar ju vettigt. 
    Det som är intressant inte för min specifika situation men som jag alltid velat veta det är när det på vissa hotell står att gäster ska registreras. Vad exakt är det för uppgifter som då registreras? Det verkar vara lite hemligt bland de som jobbar på hotell. Men så är det väl man får inte reda på allt. :)
    Inga hemligheter alls. Det är samma uppgifter som hotellgästen uppger, alltså personuppgifter (namn, adress, telefon och mejl) samt id-handling. Du får dock inte ta med dig gäster upp på rummet efter tio, så att de måste registrera sig gäller FÖRE 22.00.
  • Anonym (Hotellgäst)

Jag har träffat en del som bor på hotell och det har aldrig varit någon som ifrågasatt även om man dyker upp efter 22, bara man kommer i sällskap med den som bokat rummet, som då har nyckelkort för entré, hiss och rum.

Vem som helst kan ju boka ett dubbelrum och mig veterligen brukar inte hotellen ifrågasätta om det bor någon mer i rummet.

Om de skulle fråga när man kommer in med sällskapet på natten så är det ju bara att säga att det var hen jag bokade med. Receptionen kan ju inte veta vem du checkade in med tidigare på dagen då det oftast inte är samma personal på dagen som på kvällen.

Du betalar ju per rum, inte per person.

Om du däremot är utomlands kan det vara annorlunda eftersom de ofta då kräver bådas pass när man checkar in.

• Anonym (Annat hotell)
    Anonym (Hotellgäst) skrev 2025-01-13 16:41:50 följande:

Jag har träffat en del som bor på hotell och det har aldrig varit någon som ifrågasatt även om man dyker upp efter 22, bara man kommer i sällskap med den som bokat rummet, som då har nyckelkort för entré, hiss och rum.

Vem som helst kan ju boka ett dubbelrum och mig veterligen brukar inte hotellen ifrågasätta om det bor någon mer i rummet.

Om de skulle fråga när man kommer in med sällskapet på natten så är det ju bara att säga att det var hen jag bokade med. Receptionen kan ju inte veta vem du checkade in med tidigare på dagen då det oftast inte är samma personal på dagen som på kvällen.

Du betalar ju per rum, inte per person.

Om du däremot är utomlands kan det vara annorlunda eftersom de ofta då kräver bådas pass när man checkar in.

Vi kräver ID där jag jobbar och det verkar även Scandic göra:

www.scandichotels.se/kundservice/ordningsregler

"Vi kommer att kräva att du identifierar dig vid ankomst, ta med giltig legitimation. För dig som inte är folkbokförd i Sverige, krävs det även att du enligt lag fyller i ett registreringskort."
  • Anonym (Hotellgäst)
    Anonym (Annat hotell) skrev 2025-01-13 17:01:36 följande:

"Vi kommer att kräva att du identifierar dig vid ankomst, ta med giltig legitimation. För dig som inte är folkbokförd i Sverige, krävs det även att du enligt lag fyller i ett registreringskort."
    Ja, och det gör man ju oftast redan vid bokning. 
    Men om jag bokar ett dubbelrum och betalar för det, låt säga 15 på eftermiddagen. 
    Då vet ju inte nattpersonalen om jag bor ensam eller tillsammans med någon när jag kommer in kl 01.

Min erfarenhet är att det säkert finns regler, men de följs sällan,för under alla år jag följt med någon, eller själv bott på hotell så har ingen ifrågasatt. 
  • Anonym (Annat hotell)
    Anonym (Hotellgäst) skrev 2025-01-13 17:53:06 följande:
    Ja, och det gör man ju oftast redan vid bokning. 
    Men om jag bokar ett dubbelrum och betalar för det, låt säga 15 på eftermiddagen. 
    Då vet ju inte nattpersonalen om jag bor ensam eller tillsammans med någon när jag kommer in kl 01.

Min erfarenhet är att det säkert finns regler, men de följs sällan,för under alla år jag följt med någon, eller själv bott på hotell så har ingen ifrågasatt. 
    Självklart kan de missa saker. Men frågan från TS var ju om reglerna.
  • Anonym (Hotellgäst)
    Anonym (Annat hotell) skrev 2025-01-13 17:55:31 följande:
    Självklart kan de missa saker. Men frågan från TS var ju om reglerna.
    Sant... 
    Mitt misstag. 
  • Anonym (micke)
    Anonym (Annat hotell) skrev 2025-01-13 17:01:36 följande:

Jo men i verkligheten så är det ju ingen som kollar.

Jag kan ju checka in kl 15.00 och träffa frun ute på stan, vi käkar middag och
    kommer till hotellet 23.30.
    INGEN kommer fråga vem hon är. Har aldrig hänt någonsin, måste ha
    hundratals hotellnätter i sverige vid det här laget.

Samt, många hotell har inchecknig i automat.
    Ingen begär id man slår in sitt bokningsnummer.

• Anonym (Annat hotell)
    Anonym (micke) skrev 2025-01-23 14:01:47 följande:
    Jo men i verkligheten så är det ju ingen som kollar.

Jag kan ju checka in kl 15.00 och träffa frun ute på stan, vi käkar middag och
    kommer till hotellet 23.30.
    INGEN kommer fråga vem hon är. Har aldrig hänt någonsin, måste ha
    hundratals hotellnätter i sverige vid det här laget.

Samt, många hotell har inchecknig i automat.
    Ingen begär id man slår in sitt bokningsnummer.
    Oavsett vad du tror så kollas folk ibland. Om något känns misstänkt så kommer det att kollas. Inga hotell vill ha prostitution i sina lokaler, det ser väldigt illa ut.
Svar på tråden Någon som jobbar på Scandic eller annat hotell?