Vill inte längre ha barnet
Jag är gravid i vecka 34 med första barnet och dom senaste veckorna har jag fått jobbiga tankar angående graviditeten och börjat känna saker jag inte vill känna.
Jag vill inte ha lilltjejen i magen längre. Jag känner mig hemsk som känner såhär. Så fort jag tänker på livet med barn så känner jag mig begränsad och olycklig. När jag ibland försvinner iväg och dagdrömmer om framtiden så finns inte barnet med och jag får stoppa mig själv och påminna om att jag faktiskt kommer ha ett barn också. Tanken på att ha någon annan att ta hand om hela tiden gör mig stressad, ledsen och orolig. När jag tänker på förlossningen, på postpartum-tiden eller föreställer mig att sitta i soffan med min bebis i famnen så blir jag bara ledsen. Jag har verkligen känslan att jag inte längre vill ha min bebis. Jag låtsas inte om dom känslorna inför läkare eller barnmorskan osv men så fort jag kommer hem efter en tid så bryter jag ihop. Jag har berättat om mina depressions liknande symptom som trötthet, sömnsvårigheter och ointresse osv för en läkare men upplevde inte att hon tog det på så stort allvar. Jag känner mig hemsk och jag får så dåligt samvete gentemot barnet. Är rädd för att vara ärlig med hur jag har börjat känna för det är ju inte friskt. Jag kommer framstå som ett monster. Förövrigt har jag blivit förlamande trött och går bara utanför dörren på mina bokade tider numera. I skrivande stund har jag inte lämnat lägenheten på 4 dagar.
Jag är ensam i graviditeten och kommer vara ensamstående med barnet. Pappan stack i vecka 14 och har gjort klart att han inte vill ha med oss att göra. Jag har ingen kontakt med min familj och är ganska ensam i livet. Jag har alltid varit en ensamvarg och gillar det men ensamheten har blivit en jobbig sak under graviditeten. Barnmorskan påminner även mig jämt om hur jobbigt jag kommer ha det som ensamstående mamma utan kontaktnät. Jag blev oplanerat gravid trots p-piller och har inte kunnat njuta av min graviditet då många jobbiga saker har hänt kopplade till den. Jag har alltid känt att jag vill ha barn en vacker dag och jag har längtat efter familj men min bild av det såg annorlunda ut än såhär. Jag har dock hållit mig över ytan och jag har varit väldigt glad för barnet fram tills för några veckor sedan.
Ingen vet om att jag känner såhär eller att jag mår såhär och jag vet inte vad jag ska göra. När jag googlar och läser på så verkar det som att det är vanligt att känna såhär i slutet men jag undrar, är det verkligen det? Vad kan jag göra? Vad borde jag göra?
Mvh en splittrad och ledsen blivande mamma