• Pokal0394

Cansel Bianca Ingrosso

Det är på tiden att stå upp mot och avfölja "influensers" som Bianca Ingrosso.

Läste senast idag en artikel om att hon förväntas betala vite för luddiga reklaminlägg där hon inte följt reglerna för hur ett reklaminlägg ska hanteras. Hon vägrar nu att betala "vitet" och har satt på sig den största offerkoftan hon lyckats hitta i mammas garderob. Är det någon som har råd att betala denna avsevärt lilla men skäliga summa är det hon. Miljard imperiet Bianca. Någon som känner sig manad att granska i sömmarna här? Varför har vi gett så mycket makt åt en tjej utan någon begåvning som lurar tonårsflickor vid varje julkalender hon släpper? 

Jag vill se en total bojkott för människor som Bianca. Är ni med mig?

• Svar på tråden Cansel Bianca Ingrosso
  • Anonym (5)
    Anonym (f) skrev 2025-04-03 12:15:46 följande:

Det skulle säkert fungera om jag faktiskt följde henne från början. Vilket alla dessa antiBianca inte lär göra heller. En block är inte heller motiverat.

Åh ja vi ger oss på en persons näsoperationer...starkt

Jag kan välja att läsa andra artiklar jag när det erbjuds.

Jag följer henne såklart inte heller. Om du inte gör det så bojkottar du redan på sätt och vis. Om du inte tittar på hennes talk show förstås.

Jag skulle aldrig ge mig på hur någon blivit född. Men en näsoperation, piercings, tatueringar, rökning och andra sätt en människa valt att fördela sig på gör väl inget? Jag ser iaf de som klagar på tatueringar varje dag på det här forumet, fast att typ 80% av befolkningen har en. Väldigt konstigt.
    Vad är skillnaden på att klaga på en skönhetsoperation och att tatuera sig? Det finns säkert kläder och kroppsmodifiering som du inte heller tycker är snyggt?
  • Anonym (5)

Fördela ska förstås vara förfula 

• Anonym (Nope)
    Dr Nail skrev 2025-04-03 10:19:34 följande:
    Man tröttnar ju.
    Man väljer ju själv vad man konsumerar.
  • Dr Nail
    Anonym (Nope) skrev 2025-04-03 13:44:44 följande:
    Man väljer ju själv vad man konsumerar.
    Man lever ju samtidigt inte helt i en bubbla, kontakten med omvärlden finns ju hela tiden som bakgrund
  • Anonym (Nope)
    Dr Nail skrev 2025-04-03 13:49:33 följande:
    Man lever ju samtidigt inte helt i en bubbla, kontakten med omvärlden finns ju hela tiden som bakgrund
    Nåja, man kan i stort sett styra helt vad man konsumerar. Om någon i din omvärld scrollar Bianca är det väl bara att titta bort.
  • Anonym (Vivvi)

Behöver inte bojkotta någon jag knappt sett något med eller köpt någon produkt från. Det är ju liksom bara att hålla sig borta från skräp på nätet så slipper man det. 

• Surkräm

Jag bojkottar alltid alla influensers. Borde skaffa sig riktiga jobb och tillföra samhället något.

• Anonym (Fuck covid)
    Dr Nail skrev 2025-04-02 21:39:30 följande:

Fuck henne och fuck alla andra influensors.

Ja fuck influensor. Vill inte ha nån mer covid pandemi.
  • Anonym (Fuck covid)
    Dr Nail skrev 2025-04-02 21:39:30 följande:

Fuck henne och fuck alla andra influensors.

• Dr Nail
    Anonym (Fuck covid) skrev 2025-04-03 18:39:48 följande:
    Jag hade influensa förra veckan. Den var seg, men covid är värre.
  • Anonym (Onödigt)

Har idag fått upp minst två inlägg om henne på facebook ett om att hon ska ha barn med en kompis och ett att hon köpte fel lägenhet. Blir bara irritera. har aldrig haft något intresse att läsa om den familjen men ändå hör man om dem regelbundet. det leder till ett hat och att jag stör mig på dem ännu mer

• Anonym (Nope)
    Anonym (Onödigt) skrev 2025-04-04 18:05:25 följande:

Har idag fått upp minst två inlägg om henne på facebook ett om att hon ska ha barn med en kompis och ett att hon köpte fel lägenhet. Blir bara irritera. har aldrig haft något intresse att läsa om den familjen men ändå hör man om dem regelbundet. det leder till ett hat och att jag stör mig på dem ännu mer

Men varför stannar du upp och läser? Det är ju då de visar fler. Förstår du inte hur algoritmer fungerar? Jag tror aldrig jag har fått upp ett enda om henne. Det blir ju som när folk kommenterar på IG att de inte vill se inlägget, då interagerar de och får se ännu fler.
  • Anonym (H)

Jag tror den svenska avundsjukan talar. Varför annars lägga så mkt energi? 

Svar på tråden Cansel Bianca Ingrosso